Yalnızca Gülümse: KFC Çin Mağazasında Yemek Yiyenlerin Yeni Bir Ödeme Yöntemi Var

Çin’in doğusundaki Hangzhou şehrindeki KFC mağazasında yemek yiyenlerin, ödeme için yeni bir yöntemleri var. Yalnızca gülümse.

Müşteriler, Yum China’nın genç nesil tüketicileri çekmek için teknoloji ağırlıklı, sağlık odaklı konsept mağazasında, bir “Ödemek İçin Gülümse” yüz tanıma sistemini kullanabilecekler.

ABD’deki ana şirketi Yum Brands’dan geçen sene ayrılan Yum China, gıda güvenliğinin korkuttuğu ve değişen tüketici zevklerinin 2012’den beri satışları engellediği dünyanın ikinci büyük ekonomisinde büyümeyi hızlandırmaya çalışıyor.

Yum, 7.685’in üzerinde satış noktasıyla hala pazardaki en büyük hazır yemek zinciri. Çin’deki aynı mağaza satışları da yılın ikinci çeğreğinde KFC markasıyla yükselen bir performans sergileyerek yavaşça gelişiyor.

KPRO olarak adlandırılan Hangzhou’daki yeni mağaza, önümüzdeki on yılda Çin’in tüketim artışında aslan payını alması beklenen Çin’in daha genç bir kuşağını hedefliyor.

Yum China’nın başkanı Joey Wat, mağazanın “yeni lezzetleri ve buluşları benimsemek isteyen genç, teknoloji meraklısı tüketicileri” hedeflediğini söyledi.

Hangzhou mağazasının, yüz tanıma yazılımının arkasındaki Ant Financial ile bir bağlantısı var. Alibaba’ya bağlı olan Ant, bunun dünya çapındaki ilk ticari teknolojik uygulama olduğunu söyledi.

Yemek yiyenler, yüzlerini bir sipariş kioskunda tarayarak ve hileye karşı önlem amaçlı telefon numarası girerek ödeme yapabilir.

Ant’ın biyometrik tanıma teknolojisi direktörü Jidong Chen bir açıklamasında, “Bir 3D kamera ve canlılık algılama algoritmasıyla birleşince, Ödemek İçin Gülümse, başka kişilerin fotoğraflarını veya video kayıtlarını kullanarak yanıltma girişimlerini etkili bir şekilde engelleyebilir ve hesap güvenliğini sağlayabilir.” dedi.

Mağazanın menüsü mevsimlik üretilen, sipariş üzerine yapılan salatalar ve paniniler sunuyor. Menüdeki tavuk “kızarmış”, içecekler; taze sıkılmış meyve suları, gurme kahveleri ve butik biralar içeriyor.

Konsept mağaza Yum veya büyük rakibi McDonald’s için bir ilk değil. Yum, 2015’te Şangay’ın ikonik nehir kıyısı Bund’da deneme “laboratuvarı” olarak gösterişli bir İtalyan restauran açmıştı.

Etiketler