Yeni Bir Tedarik Zinciri Teknolojisi Beraberinde Daha Ucuz Fiyatları ve Daha Az Yiyecek İsrafını Getirebilir

ABD Tarım Bakanlığı’na göre, ABD’de her yıl yaklaşık 60 milyar kilogram yiyecek artığı birikiyor ve bunun %10’u marketlerde gerçekleşiyor. Bu artık dağıyla başa çıkma çabalarında, daha önce, büyük bir market zinciri tarafından yapılan “defolu” meyve satışını ve yiyecek artığından üretilen biyoyakıtla çalışan dağıtım kamyonlarını görmüştük. Şimdi, yeni bir teknoloji şirketi, yiyecek artığını önlemeye yardımcı olabilecek bir “Market İnterneti” öneriyor. Wasteless, marketler için gerçek zamanlı bir izleme çözümü sunuyor ve marketlerin bir ürünün son kullanma tarihine göre müşterilere değişken fiyat sunabilmesi için olanak sağlıyor.

Wasteless platformu, radyo frekansı tanımlamayı (RFID), fiyat hesaplarken kırktan fazla ayrı faktörü göz önüne alan dinamik bir fiyatlama motorunu ve elektronik raf etiketlemeyi bir araya getiriyor. Sistem, mağazalara, herhangi bir ürünün fiyatını otomatik olarak değiştirme olanağı tanıyor ve böylece mağazalar, müşterilere indirimli bir fiyata son kullanma tarihi yakın ürünleri alma şansı sunabiliyor.  Sistem ayrıca, bir ürün tükenmek üzereyken mağazaları uyaracak ve zamanında stok siparişi verilmesi için yardımcı olacak. Wasteless’ın kurucusu ve COO’su Ben Bireon, “Dinamik fiyatlandırma, bir uçuş, bir otel veya bir Uber rezervasyonu yapmak üzere günlük olarak kullanılan bir şey ve marketlerimizin onlardan farklı olması için hiçbir neden yok. Bu, müşteriler için daha düşük fiyatlar, süpermarketler için daha fazla gelir anlamına geliyor ve tabi ki dünyadaki yiyecek artığının %40’ından sorumlu olan perakende seviyedeki yiyecek artığını önemli bir ölçüde azaltarak gezegenimizi kurtarıyor.”

Wasteless, süpermarketleri dijital çağa daha çok adapte etmenin sözünü veriyor ve müşterilere daha fazla ürün ve ödeme seçeneği sunuyor.

Etiketler