Hindistan, Binlerce Litrelik Dizel Tasarrufu Sağlayacak Güneş Enerjili Vagonları Olan Trenler Sunuyor

Hindistan’ın aşırı dizel yakan demiryolu ağı, güneşle ilgili deneyler konusunda ciddileşiyor.

14 Temmuz’da Hint Demiryolları, ışıklara, fanlara ve yolcu vagonları içindeki bilgi ekran sistemlerine güç sağlayan çatı güneş panelleri olan ilk trenini duyurdu. Tren, dizel ile çalışan bir lokomotif tarafından çekiliyor olmasına rağmen, her vagonun üstündeki 16 güneş paneli seti bu araçları çalıştıracak dizel jeneratörlerinin yerini alacak. Demiryolları, 6 adet güneş enerjisiyle çalışan vagonu olan bir trenin, her yıl yaklaşık Rs12 lakh değerinde olan 21.000 litre dizel tasarrufu sağlayabileceğini tahmin ediyor.

2014 yılında Hint Demiryolları, ağın toplam Rs28,592 crore yakıt faturasının %70’ine karşılık gelen 2.6 milyar litre dizel tüketmişti.

Bu trenlerin ilki, iki düzine daha vagon benzer güneş enerjisi sistemi ile donatılmadan önce, dünyanın en kirli şehirlerinden biri olan Yeni Delhi banliyö demiryolu ağı üzerinde hizmete açılacak. Her vagonu bu sistemle güçlendirmenin, güç üretmeyi en iyi duruma getiren bir inverter ve fazladan güç depolamak için pil de dahil olmak üzere Rs9 lakh civarında bir maliyeti var.

Çatı güneş sistemi, Noida merkezli Jakson Mühendisleri tarafından, Alternatif Yakıtlar İçin Hindistan Demiryolları Organizasyonu (IROAF) yönetiminde geliştirildi. Başkan Yardımcısı ve Jakson Mühendisleri Genel Müdürü Sundeep Gupta, Business Standard gazetesine verdiği demeçte, “Saatte 80 km’lik bir hızla çalışan trenin yolcu vagonlarının çatısına güneş panelleri takmak kolay bir iş değil. Hindistan Demiryolları için bu çatı güneş projesinin uygulanması sırasında mühendislik becerilerimiz gerçek bir teste tabi tutuldu.” dedi. 2008’de kurulan IROAF, başlangıçta, güneş enerjisinden önce, Hint Demiryolları’nın yakıt karışımını çeşitlendirmeye yardımcı olmak için bio-dizel ve sıkıştırılmış doğalgaza (CNG) odaklanmıştı.

Hint Demiryolları’nın, güneş enerjisi konusunda iddialı planları var. 2020 yılına gelindiğinde, devlet tarafından işletilen ulaşım ağı, 2025 yılına kadar 5.000 MW’a kadar ölçeklendirilebilen yaklaşık 1.000 megavat (MW) güneş enerjisi üretmeyi planlıyor. Bu rakamlar, yakıt faturasını düşürmeye yardımcı olma konusunda demiryolları için çok önemli, bunun yanında Hindistan’ın 2022 yılına kadar 175 gigawatt (1 GW = 1.000 MW) yenilenebilir enerji hedefine de etkili olacak.

Şimdiye kadar, Hint Demiryolları sınırlı bir ilerleme kaydetti. 1 GW güneş enerjisi hedefinin, Mart 2017 itibariyle sadece yaklaşık 16MW kapasitesi yüklendi. Ancak, verilmiş yaklaşık 130 MW’lık kapasite ile birlikte, yaklaşık 225 MW’lık çatı ve 250 MW’lık kara tabanlı güneş enerjisi projeleri bitmek üzere.

Etiketler