Embark, Kamyoncuların Hayatını Kolaylaştırmak İstiyor

Eğer işler bu yeni startupın istediği gibi giderse, otoyollar yakında kendi kendini sürebilen kamyonlarla dolup taşabilir. Embark isimli startup, uzun yük taşımacılığına yönelik yola çıkan en yeni otonom çözümlerden bir tanesi.

Şirketin iddiasına göre bundan böyle kamyonlar herhangi bir şoför etkileşimine ihtiyaç duymadan kendi kendine otoyollarda navigasyon sağlayabilecek. Nevada eyaleti Embark’a test araçlarını bu yılın başında halka açık yollarda test etme imkanı tanıdı, bu yüzden de şirket çoktan önemli yol üstü datalarını toplayıp sistemi bilemeye başladı bile.

Tüketici araçları arasında gelişim aşamasında olan diğer otonom sistemlerden farklı olarak Embark, sürüş deneyimine olabilecek her açıdan odaklanmamayı seçiyor. Bu da işlerini gelecekte teknolojiye kaybedebilecek olan kamyon sürücüleri için güzel haber. Bunun yerine şirket insan operatörlerin ve kamyonette bulunan yapay zekanın birlikte çalıştığı bir sistem kurmayı hayal ediyor.

Embark’ın otonom kamyonları daha karmaşık ve yorucu olan şehir sokakları arasında bulunan uzun otobanlarda kendi kendine navigasyon sağlayacak. Kamyonlar daha sonra önceden belirlenmiş noktalarda insan operatörlere devredilecek ve bu operatörler de güzergahı manuel olarak bitirerek ürünleri nihai lokasyonda boşaltacak. Şirket CEO’su Alex Rodrigues, konu ile ilgili yaptığı bir açıklamada bu karma yapının verimliliği artıracağına ve şoförleri daha etkili kılacağına inandığını söylüyor.

Embark’ın kamyon şöförlerine odaklanması oldukça hoş bir dokunuş, ancak şöförlerin nasıl etkileşimde kalacağı ve sistemin araçlar transit halindeyken nasıl çalışacağı konuları henüz netleşmiş değil. Eğer insanlara bu sürecin sadece küçük bir bölümünde ihtiyaç varsa büyük bir ihtimalle iş arayan kamyon şoförleri için daha az pozisyon olacaktır. Rodrigues, kendi kendini sürebilen kamyonlar ile artacak olan verimlilik sayesinde önümüzdeki yıllarda öngörülen bir şoför kıtlığını savabilir. Ancak başta Elon Musk olmak üzere diğer iş liderleri, otonom araçlar daha genelgeçer olduğu zaman ulaşım sektörünün mahkum olacağı potansiyel iş kayıpları ile ilgili çok daha endişeli.

Embark’ın yönetim kurulunda SpaceX’ten ve Audi’den emektarlar bulunmakta. Bununla birlikte yatırımcıları arasında Cruise Automation’a da yatırım yapmış olan gruplar var.

Hazır ortalığı karıştırmaya başlamışken Embark, yeni bir mühendislik takımı oluşturmayı ve sistemi ticari amaçlı hazırlamak üzere yol testlerini yoğunlaştırmak istiyor.

Embark, kendi kendini sürebilen kamyonetler üzerinde çalışan tek şirket değil. Uber’in sahip olduğu Otto, geçtiğimiz Ekim ayında 2.000 kasa Budweiser’i Colorado’ya taşımak için otonom kamyonetler kullanmıştı ve kamyonetler yolun 60 kilometrelik kısmını otonom olarak gitmişti.

Etiketler