Ohio’nun Kendi Kendini Kullanan Kamyon Projesi Geri Tepebilir

Dayton Belediye Başkanı Nan Whaley, kendi kendine giden arabalardan bahsettiği zaman şaşkın yüz ifadeleri görmeye artık alışmış.

Whaley bu sonbahar yapılan bölge toplantılarında kendi kendine giden araçların Ohio’ya neler katacağını anlatma alışkanlığı edindi. Fakat hiç kimse başkana konuyla ilgili soru sormadı ve herkes Whaley’i sessizlik içinde dinledi.

Kariyeri boyunca üretim hatlarındaki klasik işlerin nasıl buharlaştığını izleyen babasını hatırlayarak Whaley, “Ortabatıda gerçekleşen üretim sektöründeki değişiklikleri daha ancak sindirebilmiş bazıları için kendi kendini süren araçlar oldukça çılgın görünecektir.” diyor ve onlardan aldığı tepkinin “Benimle dalga mı geçiyorsun?” şeklinde olduğunu belirtiyor.

Ohio ülkenin ikinci en yoğun kamyon sürücüsü ağına sahip eyaleti ve aynı zamanda otonom araçlar ortaya çıktığında uzun yol sürücülerinin işleri en çok bu bölgede olumsuzluktan etkilenecek gibi görünüyor.

Ohio Valisi John Kasich, geçen hafta 35 mil uzunluğundaki eyalet otoyolunda otonom araçların deneme sürüşünde kullanılması için 15 milyon dolarlık bir yatırım yapıldığını açıkladı. Vergi ödeyen vatandaşların parası bu eyaletteki en yaygın 5 işten birini tehdit eden teknolojik araştırma için kullanılmış olacak.

Liderler genellikle başka çözüm olduğuna inanmaz ve olumluya odaklanırlar.

Geçen hafta Ohio’nun Dublin şehrinde bir basın toplantısında Kasich “İlerlemenin önünde duramazsınız.” dedi ve kendi kendine giden araçların trafikte kazaları önemli oranda azaltarak güvenliği artıracağına dikkat çekti. Ayrıca direksiyonlarını bir bilgisayarla değiştirecek olan kamyon sürücülerinin daha çok para kazanacağını da ekledi.

Test sürüşü için seçilen Route 33 isimli ana yol, eyaletin başkenti ve en büyük şehri olan Colombus sınırları içinde bulunuyor. Belediye Başkanı Andrew Ginther bu projenin merkez Ohio’ya otomotiv araştırmaları, daha çok ticaret ve yeni iş olanakları getireceğine inanıyor. Merkez Ohio, Amerika Birleşik Devletlerinin %60’ına sadece bir gün uzaklıkta bulunan ülkenin lojistik bağlantı noktalarından bir tanesi.

Şimdiye kadar Ohio’da hiçbir firma otonom araç geliştirmeye başlamadı.

Uber’in kendi kendine giden kamyon ekibi olan Otto, geçen hafta Ohio’da iki caddede deneme sürüşü yaptı. Ancak Uber’in merkez ofisi bu eyalette bulunmuyor.

Teknolojiyle ilgili bir kişi olan Whaley, otonom araçların artık bir gerçeklik olduğunu söyledi ve teknolojiye kucak açmamanın anti-Amerikan bir yaklaşım olacağını belirtti. Youngstown Belediye Başkanı John McNally de gelmekte olan otonomi dalgasına karşı koymanın mümkün olmadığını düşünüyor. Teknolojik gelişmeler bir diğer sanayiyi küçülmeye zorlarken Ohio’da yaşayan halkın geride kalmasından korkuyor.

“Burada bir şeyler üretmek, inşa etmek ve dağıtmaktan hoşlanan insanlar yaşıyor. Teknolojinin hızla her alana yayılıyor olması ya da bunu yapabilme kapasitesini görmeleri bu insanları gergin hale getiriyor ve daha da önemlisi korkutuyor.”

Ancak lider bazı kamyon üreticileri bu değişiklikler konusunda ilgisizler ve büyük bir olumsuz etki beklemiyorlar.

Amerikan Kamyoncular Derneği başkanı Kevin Burch CNN’e verdiği demeçte, Ohio’nun otonom araçlara yaptığı yatırımı alkışladıklarını belirtti. Ohio Kamyoncular Derneği başkanı da aynı fikirde olduğunu ve iş kaybı konusunda bir endişe taşımadığını duyurdu.

Otonom kamyonların yola çıkmasının birkaç on yıl sonra gerçekleşeceğini ve çıktıklarında da yanlarında halen insan şoförlerin de olması gerektiğini belirtiyorlar.

Burch bazı kamyon sürücülerinin yanına gelerek “Artık ölü bir iş alanında mı çalışıyoruz?” diye sorduklarını ve onlara “Asla hayır!” diyerek yanıt verdiğini söylüyor.

Sektördeki bazı kişiler ise sürücülerin tek bir aracı sürmek yerine bir kaç aracı birlikte kontrol edeceklerini öne sürüyor. Bir ofiste ya da bir taksinin arkasında oturan sürücünün sorumlu olduğu araçları bir bilgisayar aracıyla izleyecekleri öngörülüyor. Ancak bu bütün sürücüler için iyi bir durum olmayabilir.

Ohio’nun Solon şehrinde paket taşıyıcısı bir şirket olan Interstate Freight Carriers’ın başkanı Dara Perrin, yönetiminde çalışan bazı şoförlerin günlük seyahatlerini kaydetmek için klasik defter usulünden dijital kayıtlara geçerken bile zorlandıklarını söylüyor. “Şimdi onlara ‘Kamyona atlayacaksınız ve hiçbir şey yapmanıza gerek yok, sadece bilgisayarı açmanız yeterli’ dersem neler olacağını düşünmek bile zor. “ diyor Perrin. “Sürücülerin mantığı basit işler: aracı sürerim ve malzemenizi gideceği yere teslim ederim, hepsi bu.” diye düşünürler.

Ohio’nun yöneticileri ve taşımacılık sektörü, hâlâ otonom araçların doğasını ve bunun kamyonlar üzerindeki olası etkilerini çözmekle meşguller.

Operatörsüz Sürücüler Derneği Başkanı olan ve 158,000 şoförü temsil eden Todd Spencer, “Tüm araçlar otonom hâle gelmeden sistem nasıl işleyecek anlamak zor.” diyor. Bu grup hâlâ konu hakkında bir duruş belirlemedi.

Ancak pek çok teknoloji ve otomotiv firması, Spencer’in “neredeyse imkansız” olduğunu düşündüğü aracı geliştirmek için milyarlarca dolar harcıyor. Google’ın test araba filosu 2 milyon milden fazla yolu sürücülerin kullandığı araçların arasından otonom olarak geçti bile.

Bu teknoloji henüz mükemmel duruma gelmedi ve kar ve buz gibi zorlayıcı şartlar altında denenmedi.

Ohio Kamyoncular Derneği başkanı ve CEO’su Thomas Balzer, “Her zaman gerçek sürücülere ihtiyacımız olacak.” diyor.

Balzer, Google’ın sürücüsüz aracının bir kaza yaptığını ve tüketici gözünde psikolojik bir engel olduğunu söyleyerek biraz aceleci davranıyor gibi.

“Amerikan halkı acil bir durumda direksiyonu tutacak bir sürücünün olmadığı otonom kamyonlar için hazır mı emin değilim.”

Kaynak: CNNMoney

Etiketler