İşletmenizi Optimize Etmek İçin SEO Teknikleri

Günümüz rekabetçi pazarında dijital pazarlama alanında iyi tıklama alan bir siteniz olmadan hayatta kalmak neredeyse imkansız. Online işletmeler bugün toplam gelirin büyük bir kısmını oluşturuyor ve bazı nişlerde alıcılar ürünü online yolla satın almayı tercih ediyor. Eğer siz de pastadan pay almak istiyorsanız sadece iyi bir arayüzü olan sitenize güvenmek yetmez. Growth hacking (Projenin en kısa sürede en yüksek performansı vermesi için yürütülen pazarlama faaliyetleri) stratejilerine de odaklanmanız ve kendinizi Google’da görünür hale getirmeniz gerekiyor.

Bundan belli bir süre önce oldukça yeni bir iş kolu ortaya çıktı: Arama motoru optimizasyonu (SEO). Bugün bu sektör evrimleşerek her online işletme için adeta bir zorunluluk haline geldi. SEO, websitesi sahiplerinin Google’da daha yüksek sıralamalarda çıkmalarına ve genel olarak dijital ortamda daha çok para kazanmalarına yardımcı oluyor.

“Yayımla ve dua et” yaklaşımı ile işleri ele alıp hataya düşen pek çok kesim var. Diğer işlerde olduğu gibi SEO’nun da yüksek oranda teknik gerektirdiğinin ve dikkatli bir şekilde uygulanması gerektiğinin farkında olan kişi sayısı ise çok az. İnternet bir bütün olarak sürekli evriliyor ve bir site yöneticisinin Google’ın sürekli değişen sürecine ayak uydurabilmesi için iyi SEO çabaları yürütmesi şart.

SEO’nun teknik kısımları ile yakından ilgilenin.

Arama motoru optimizasyonu işin en başından beri planınızın bir parçası olmalı. Her şeyden önce robots.txt dosyanızı ve robots meta tag’lerinizi kontrol etmeniz gerekiyor. Her ikisi de Google’ın belli dosyalara erişimini engellemeye yarıyor. Bazen bazı sayfaların bu listede olmaması gerekiyor, aksi takdirde indekslenmesini istediğiniz sayfalar Google tarafından indekslenmeyebilir ve taranmayabilir.

Websitenizin aynı zamanda mimarisi ve XML haritası da dört dörtlük olmalı. Google’ın botları zaman zaman sayfanızı ziyaret eder ve bu ziyaretler sırasında belli başlı kaynaklara sınırsız erişimleri olması gerekir. Tam olarak bu noktada site mimarisi ve XML haritası devreye girer ve botlara kolay navigasyon sağlar.

Bunlarla birlikte kullanıcı deneyimi optimizasyonu stratejileri de uygulamanız gerekir. Bu stratejiler, sitenizdeki her bir içeriğin nihai kullanıcıya hitap etmesini sağlar. İster masaüstü ister mobil olsun, kullanıcının kullandığı cihazdan bağımsız olarak websiteniz kolay ve hızlı bir biçimde gezinebilir olmalıdır.

Bir de bir bütün olarak domain kavramını ele almak gerekir. Websiteniz iş yaptığınız ülkede kayıt olmalıdır. Yerel aramalarda daha iyi sonuçlar elde etmek için .co ya da .tr gibi yerel domain isimleri almanız gerekebilir.

Anahtar kelime araştırmasına yatırım yapın.

Oluşturduğunuz her bir blog postunun stratejik olarak yaratılması gerekir. Bu postlar belli bir kelime veya kelime öbeği etrafında şekillenmeli. Bu kelime öbeklerine anahtar kelimeler deniyor. Anahtar kelimeler, kullanıcıların Google’da arama yaparken sizi bulmaları için kullandıkları kelimelerdir. İçeriklerinizi doğru anahtar kelimeler ile donatmak çok mühim bir stratejidir ve içerik pazarlamasındaki başarınız artıkça, Google’daki pozisyonunuz ile birlikte site trafiğiniz de artar.

İçerik oluşturmadan önce tam olarak doğru anahtar kelimeyi bulmanız ve içeriğinizi onun etrafında inşa etmeniz gerekmektedir. Düşük trafiği olan kelimelerin etrafında içerik oluşturmanızın size hiçbir getirisi olmaz. Bunun yerine ortalama ya da yüksek aranma hacmi olan kelimeler seçmeniz trafiğinizin artırmanıza yardımcı olacaktır. Tüm anahtar kelime süreçlerini Google’ın Keyword Planner (Anahtar Kelime Planlayıcı) aracını kullanarak yürütebilirsiniz.

Bloglar ve kaliteli içerikler çok önemlidir.

Güzel bir içerik yayınlayıp dünyayı fethetme günleri geride kaldı. Artık güzel içerik kral değil, zira internette istemediğiniz kadar “güzel içerik” bulabilirsiniz. SEO dünyasında ise birden fazla krala yer yok. Buradaki gizli tarif; içerik pazarlaması, içerik tanıtım stratejileri ve growth hacking stratejilerinin birlikte kullanımında yatıyor.

Kaliteli içeriği yayınlayıp tanıtmanın ve dönüşüm oranlarınızı artırmanın en iyi yollarından bir tanesi bir blog açmaktır. Blogunuzu açıp içeriklerinizi oluşturmaya başladıktan sonra link building (dışarıdan link alma) çalışmaları başlatmanız gerekir. Başka bir deyişle zengin içerikler oluşturarak diğer bloggerlar ve diğer websiteleri tarafından paylaşılmasını teşvik etmelisiniz. Bu bir bakıma başka kaynakların otoritesini kendi sitenize transfer etme işlemi gibidir. Sunduğunuz ürün veya hizmetler ne olursa olsun, link building sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını doğrudan etkileyen bir faktördür.

Öte yandan içerik seçimi konusunda oldukça seçici olmanız gerekir. İçeriğinizi her daim potansiyel alıcı kitlenize hitap edecek şekilde inşa etmeniz gerekir. Bunu yaptığınız takdirde muhtemel müşterileriniz ile etkileşime girme şansınız artar ve onları ürün sayfanıza yollama fırsatı doğar.

İş içerik pazarlaması stratejilerine geldiği zaman uymanız gereken belli başlı kurallar vardır. Her şeyden önce tüm makale ve videolarınız sunduğunuz ürün veya hizmetle bir şekilde bağlantılı olmalıdır. İçeriğiniz bununla birlikte bilgilendirici, alakalı ve özgün olmalıdır. Popüler websitelere referans vermenin ve ürününüze katkıda bulunabilecek etmenleri yazınıza eklemenin de zararı olmaz.

Bununla birlikte oluşturduğunuz bu içeriği bir şekilde tanıtmanız gerekecektir. SEO çalışmalarınızı bol görselli uzun içeriklerle destekleyebilir, ilginç formatlar yaratabilir ve daha fazla link ile bol bol sosyal medya paylaşımına erişebilirsiniz.

Blogunuza ziyaretçi çekmenin bir diğer etkili yolu da e-mail pazarlamasıdır. E-mail bültenleri dönüşüm oranlarınızın artmasına yardımcı olurken, sosyal medya paylaşımları da en az e-mail bültenleri kadar etkilidir. Unutmamanız gereken en önemli noktalardan bir tanesi, her platformun iyi performans gösterdiği sosyal medya platformu farklıdır, bu nedenle ancak doğru araştırma ve bol bol deney sonucunda sizin için en doğru platformu bulabilir ve rakipleriniz arasından sıyrılabilirsiniz.

Bu yazı Ehsan Jahandarpour tarafından Entrepreneur.com‘da yazılmış ve DigitalTalks Ekibi tarafından Türkçe’ye çevirilmiştir. 

Etiketler