Twitter Trolleri Salesforce’un Anlaşmadan Vazgeçme Nedenlerinden Biri Oldu

Salesforce CEO’su Marc Benioff geçen hafta Financial Times gazetesine verdiği demeçle Twitter’ın Salesforce için “uygun bir şirket” olmadığını belirterek Twitter’ın olası satın alınması konusundaki söylentilere son verdi.

Benioff başka pek çok açıklamayla birlikte; Twitter’ın iş kültürü, fiyatı gibi faktörlerin bu anlaşmadan uzaklaşmasına zemin oluşturduğunu da söyledi. Şirketin Twitter’ı satın alma olasılığı açıklandıktan sonra Salesforce’un borsadaki hisse fiyatlarının ani düşüşü ve yatırımcıların baskısının da bu kararda etkisi olduğu söylenebilir.

Fakat CNBC’nin “Mad Money” isimli programının sunucusu Jim Cramer’a göre Salesforce’un geri adım atmasına neden olan ve Twitter’ı yıllardır zora sokan daha temel bir sebep var; troller.

CNBC’nin “Squawk on the Street” programında Benioff’la yakın zamanda yapılan bir söyleşiye değinerek Cramer şöyle diyor: “Teklif veren pek çok şirket, çok sayıda takipçisi olan kullanıcıların hesaplarına ve yazılan kin dolu mesajlara bakıyor. Bu nefret yayan kullanıcıların şirketin değerini azalttığını biliyorum… Salesforce’un bu konuda çok hassas olduğunu da biliyorum.”

Cramer, Salesforce’un yaklaşımı hakkında daha fazla bilgi vermiyor. Fakat bu trol sorununun yeni olmadığı da bilinen bir gerçek.

Aslında Twitter’ın eski CEO’su Dick Costolo; bu sorunun varlığını kabul ettiğini, bu konuda kişisel sorumluluğun kendisine ait olduğunu ve şirketin bu problemle baş etme konusunda yetersiz kaldığını geçen yıl belirtmişti. Yine geçen yıl yayımlanan bir rapora göre sosyal medyada bulunan küfür ve taciz içeren mesajların % 88’i Twitter’da gerçekleşiyor.

Twitter bu konuyu halletmek için yeni bir “Güvenlik Merkezi” ve bir araçlar listesi de içeren çeşitli hizmetler geliştirdi, ancak Cramer bunun yeterli olmadığını ve daha iyi bir iş çıkarmaları gerektiğini söylüyor.

Twitter’ı kastederek “Bu özgürce kullanılan bir ateş alanı.” diyor Cramer.

Etiketler