
Sayılı gün çabuk geçermiş… Haftalar öncesinden programını netleştirdiğimiz DigitalTalks Konferansı’16 başladı. Tüm akışa bu linkten ulaşabilirsiniz.
Bu vesile ile tüm konuşmacılarımıza, katılımcılarımıza ve Elmas Sponsorumuz Microsoft ‘a, Altın Sponsorlarımız Arvato SCM Solutions, Monitise ve Ünsal Gündüz Avukatlık Ortaklığı‘na teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Bu yazımızda konferansta konuşulan kimi konuları alıntı cümleler halinde sizinle paylaşacağız ve yazımızı gün içinde bol bol güncelleyeceğiz.
Bu arada DigitalTalks Konferansı’nın kayıtlarını konuşmacılarımızdan izin aldıktan sonra ilerleyen günlerde sizinle paylaşacağımızı da hatırlatmak isteriz.
Açılış Konuşması
Ozan Tatar; Thoughts & Talks, Kurucu
“DigitalTalks ’16 Konferansı’na hepiniz hoş geldiniz.”
“DigitalTalks etkinliklerinde bugüne kadar toplamda beş binden fazla katılımcıyı ağırladık.”
“Bugünkü programımız oldukça yoğun olacak ve odağımızda dijital dünyanın güncel konuları olacak. Tüm konuşmacılarımıza, katılımcılarımıza ve sponsorlarımıza teşekkür ediyorum.”
Dijitalde Nereden Geldik, Nereye Gidiyoruz?
Cavit Yantaç; Microsoft Türkiye Yazılım Geliştirme Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı
“21. yüzyılın öne çıkan en büyük dijital dönüşümü ‘veri’ oldu. Verinin içerisinde barındırdığı fırsatlar düşündüğünüzden de büyük. Verinin yarattığı değer an itibariyle global olarak 1.6 trilyon doları bulmuş durumda.”
“Verinin yarattığı bu 1.6 trilyon dolarlık değerden pay almak için çocuklarımıza matematik öğretmemiz gerekiyor.”
“Etrafımızdaki her şey veri topluyor. Kolumdaki saat bugün 1.6 kilometre yürümüş olduğumu ve toplamda 200 kalori harcamış olduğumu gösteriyor. Bu tür veriler her yerde.”
“Görünmez bir devrim geliyor. Beyaz eşya sektörü, akıllı beyaz eşya sektörüne doğru gidiyor. Bunu yakalayabilmek ve oluşan eko-sisteme katılabilmek için, bu görünmez dönüşümlerin farkına varmamız gerekiyor.”
“Eğer biz bu devrimin farkına varmazsak makineler her şeyi bizim yerimize yapmaya başlayacak ve bizi saf dışı edecek. Üzerinde yatırım yaptığımız sektörleri tek tek kaybetme riski ile karşı karşıyayız.”
Yakın Gelecek
Umut Onan; Wunder, Kurucu
“Size bugün yakın gelecekten bahsedeceğim çünkü yakın gelecekte, uzak geleceğe kıyasla daha ilginç dönüşümlerin olacağına inanıyorum.”
“Bugün 100 yıl sonrasını hayal etmek, artık çok zor hale geldi. Bugün, her gün, daha sık aralıklarla o kadar çok şey oluyor ki, yakında şimdikinden çok daha farklı bir gelecek göreceğiz.”
“Sağlık, finans, otomotiv gibi farklı sektörlerde sürekli değişiklikler meydana geliyor ve bu değişiklikler çok hızlı bir şekilde gerçekleşiyor.”
“Sektörlerdeki ivmelenme doğal bir fenomen halinde gerçekleşiyor.”
“Sanal gerçeklik sektörü, devasa oranda data üretecek ve tüketecek bir mecra olarak karşımıza çıkıyor.”
“Yeni bir nesil yetişiyor. Daha hızlı tüketen ve daha amaç odaklı bir nesil geliyor. Bireysel değil, kolektif bir yaklaşımı olan bir nesil olacak bu.”
Ödeme Sistemleri Dünyası Nasıl Gelişiyor?
Yiğit Çağlayan; MasterCard İş ve Ürün Geliştirme Direktörü
“Ne iş yaptığımı sorduklarında bankacı olduğumu söylemeyi tercih ediyorum. Nerede çalıştığımı sorduklarında MasterCard diyorum, bu sefer ‘MasterCard banka mı?’ şeklinde sorular ile karşılaşıyorum. Her ne kadar çalıştığım yeri tarif etmek biraz zor olsa da, çok basit anlamda MasterCard’ın ödeme hizmeti sağlayan bir teknoloji şirketi olduğunu söyleyebiliriz.”
“Birkaç yıl içerisinde plastiğin de elektronik ortama kaymasını bekliyoruz. Yani kullandığımız kartlar dijitalleşmeye başlıyor.”
“Son 5 yıllık gelişme, geçmiş 50 yıllık gelişmeden çok daha yoğun oldu.”
“Geleceğimizin Kodak gibi olmaması için dijitale öncü olmaya çalışıyoruz.”
“Mobil dünya bize ne getirecek, neden mobil dünyayı teşvik edelim? Olay, sadece Kodak gibi olmamak değil aslında. Her ne kadar kart plastik olsa da, onun da üretimi bir maliyet. Kartları müşteriye kargo ile gönderiyoruz, bu da bir maliyet. Bu nedenle mobilleşmek, bu maliyetleri düşürecek olan bir süreç.”
“Yapılan bir araştırmaya göre katılımcıların yalnızca yüzde 18’i mobil ödeme yapıyormuş. Apple kullananların ise yüzde 20’si Apple Pay hizmetini denemiş. Bu, bir dönüşüm dönemi. Pinli sisteme ve kartlı ödemeye geçiş nasıl zamanımızı aldıysa, ödeme sistemlerinin değişimi ve dönüşümü de aynı şekilde zaman olacak.”
“Bankalar, güvenlik istiyor ve kendi markalarını ön plana çıkartmak istiyor. Biz de ödeme sistemleri olarak aynı şekilde ‘önce güvenlik’ diyoruz.”
“Kimi sitelerde mobilde %97’ye kadar terk etme oranları gördük.”
“İlk kartımızın adı MasterCharge idi. Sonrasında MasterCard olarak değiştirildi, şimdilerde ise MasterPass isimli yeni bir ödeme sistemi hizmeti sunmayı planlıyoruz. Marka ismimizdeki bu değişimler, dijitaldeki değişimlerin ne denli etkili olduğunu gösteren en iyi örneklerden biri.”
“‘Tokenization’ kavramı sayesinde kart bilgilerini saklamak çok daha güvenli hale geliyor. Bilgiler her cihazda güvenli bir şekilde saklanabiliyor ve çalınması imkansızlaşıyor.”
“Avrupa’da en yoğun olarak NFC kullanılan ikinci ülke Gürcistan, çünkü toplu taşımada da kullanılıyor.”
“Bir sonraki büyük gelişme, bağlamsal ticaret (contextual commerce) olacak. Neden WhatsApp üzerinden ödeme ya da arkadaşınıza para gönderme seçenekleri olmasın ki?”
Türkiye Yatırım ve Girişimcilik Ekosisteminde Neler Oluyor?
Bora Yılmaz; Revo Capital
“Türkiye’de veriyi çok kullanmadığımız bir gerçek.”
“Herkesin kafasında aynı soru var: Yatırımlar durdu mu? Buna cevabım, ‘Hayır, yatırımlar durmadı.’ Nokta.”
“Q3-2016 yatırım verilerine baktığımız zaman, Q2 ile karşılaştırdığımızda yüzde 9’luk bir artış olduğunu görüyoruz. Tabii ki bu iç açıcı bir tablo değil. Zor bir yıl geçirdiğimiz aşikar. Ancak içerideki yatırımcının iştahı da kesilmiş değil.”
“Türkiye her daim roller-coaster gibi inişli çıkışlı dönemlerden geçiyor, ancak bu durum yurtdışında böyle olmadığı için bunu yabancı yatırımcıya anlatmak zor oluyor.”
“Biz kendi içimizde sıkıntılar ile boğuşurken, dünyanın geri kalanının durumunun da çok iç açıcı olduğu söylenemez.”
“Revo Capital olarak bugüne kadar 12 şirkete toplamda 20 milyon dolarlık bir yatırım yapmış bulunmaktayız.”
“Yatırım yaptığımız şirketlerden bir tanesi olan Onedio.com, Rusya’da açıldı ve an itibariyle 7 milyon ziyaretçiye ulaştı.”
“Bu zamana kadar yatırım yapmış olduğumuz şirketlerin hepsinden çok memnunuz. Yatırım yaptığınız şirketlerin aslında hepsinin bir noktada batabileceğini biliyorsunuz, ancak hangisinin olacağını bilemiyorsunuz. Oyunun güzelliği de bu aslında.”
“Yurtdışında yatırım yaptığımız şirketlerde aradığımız tek kriter, Türkiye’de de bir ayağının olması.”
“Önümüzdeki 2 yıl içerisinde toplamda 23 şirkete yatırım yapmış olma hedefimiz var.”
“Büyük şirketlerin mutlaka bir yerden başlayıp yatırım yapmaları gerekiyor. Girişimcilerin ise kendilerine yatırım yapması şart. Girişimcilerin sektörleri içerisinde yalnız olmadıklarının, rekabetin çok fazla olduğunun farkına varmaları gerek.”
“Girişimcilerin önündeki en büyük engel, kendileri. Çoğu zaman başaramayacaklarını düşünüp kendilerini geriye çekiyorlar. İkinci engel ise, girişimciliği moda olarak görmeleri. Sadece trend olduğu için bir sektöre girip girişimde bulunmak oldukça yanlış bir karar. Bir diğer engel ise, girişimcilerin istediği kaynaklara yeterince hızlı ulaşamamaları.”
Zor Zamanlarda Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik
Fırat İşbecer; Girişimci & Melek Yatırımcı
“2016 tabii ki her açıdan çok zor bir yıl. İnsanlar bulundukları ülkede nelerin olduğundan haberdar değil ve en büyük sorun da bu. İnsanların birbirinden negatif yönde ayrıştığı bir döneme giriyoruz. Gelişmekte olan piyasaların da aynı şekilde ayrıştığı bir dönemdeyiz. Türkiye ise maalesef negatif bir yönde ayrıştı. Her ne kadar bu dönülebilir bir nokta olsa da, şu an için tablo olumsuz görünüyor.”
“Bundan birkaç sene önce şimdiki İngiliz ortağımız ile anlaşmıştık. Şimdi masaya oturup aynı şekilde anlaşmaya varmaya kalksak, Türkiye’nin içinde bulunduğu şartlar göz önüne alındığında büyük bir ihtimalle bunu yapamazdık.”
“Girişimciler için içinde bulunduğumuz dönemin parlak bir dönem olduğunu söylemem. Fırsatlar varsa bile, ben göremiyorum. Fırsat nerede var diye baktığımızda, yurt dışında faaliyet gösteren firmalarda olduğunu söyleyebiliriz. Döviz kurlarının da zayıflaması ile birlikte yurt dışındaki fırsatlar baş göstermeye başladı.”
“Bu dönemde aynı zamanda ciddi bir beyin göçü gerçekleşiyor. Son 2 sene içerisinde şirketimizden ayrılan 10 kişiden 7’si yurtdışına gitti.”
“Bu kötü tabloyu engellemenin yolu, öncelikle olumsuzluklarla yüzleşmekten geçiyor. Kendinize itiraf etmekten bile korktuğunuz gerçekler ile yüzleşmek zorundasınız.”
Türkiye E-ticaret Pazarı Nasıl Gelişiyor?
Umur Özkal; Arvato SCM Solutions, Genel Müdür
“An itibariyle operasyon süreçlerini yönettiğimiz 30’a yakın müşterimiz var. Bunların içerisinde lokal ve global markalar var.”
“Türkiye’deki e-ticaret pazarına baktığımız zaman perakendenin içindeki payı %2 seviyesinde. Bu, global oranlarla kıyaslandığında 5-6 kat daha az. Ancak bu rakamlar, belirleyici rakamlar değil. İlerleyen dönemlerde Türkiye’de e-ticaret çok daha fazla gelişecek ve büyüyecek.”
“İş hacmini yüzde 50 artırmış müşterimiz de var, hedeflediği büyümeye ulaşamayan müşterimiz de. Bu uç noktaların oluşmasına sebep olan pek çok farklı faktör var. E-ticaretin önemini kavramak, bu konuya odaklanmak vizyonla ilgili bir şey.”
“Arvato olarak siparişin teslim edilip edilmediğini kontrol eden, ayrı bir call center ekibimiz var.”
“Nike.com, geçen seneye göre e-ticaret kanalından gerçekleşen satışlarını yüzde 49 artırdı. Öte yandan Nike’ın Türkiye’de henüz bir e-ticaret sitesi yok. Yani baktığınız zaman potansiyel çok yüksek.”
Özgün Bir İş Modeli: Getir
Tuncay Tütek; Getir, Kurucu Ortak & Genel Müdür
“Son zamanlarda Türkiye gündemine oturan gelişmeler bizi de etkiledi. Kaleyi savunmak adına yurtdışına yönelik planlamalarımızı durdurma kararı aldık.”
“Şu an için Ankara ve İzmir gibi başka şehirlerde Getir hizmeti açmak pek verimli görünmüyor. Aradığımız canlılık ve hareketlilik İstanbul’da. Bu nedenle Türkiye’de şu an için başka şehirlere açılmayı düşünmüyoruz.”
“Toplamda 60’a yakın tedarikçi ve firma ile çalışıyoruz. Bizim için sipariş sırasında en önemli şey, müşteriye saygı ve zaman yönetimi. 10 dakika içerisinde teslimat hizmeti dünyanın hiçbir yerinde yok. En yakın örneği Amazon’un Prime Now hizmeti; o da 1 saat içerisinde teslimat yapıyor. 2 yıl içerisinde toplamda 800.000 sipariş götürdük. Bu siparişlerin ortalama teslimat süresi ise 9.6 dakika.”
“SKU sayımız şu an için 600. Bunu 1000’lere çıkartmayı planlıyoruz. Anlık olarak siparişleri ve ürün durumunu takip edebiliyoruz. Haftalık ve aylık yaptığımız toplantılarda iyi gitmeyen ürünleri stoktan çıkartma kararı alabiliyoruz.”
“Ürünlerin teslimatlarında yaşadığımız aksaklıklar, 4-5 bin siparişte bir oluyor.”
“Ödeme sistemi olarak cüzdan sistemini kullanıyoruz. Ödeme seçenekleri arasında MasterPass ve BKM Express var. Ödeme konusundaki tüm süreç yönetimini ödeme ortaklarımıza bırakıyoruz, biz ise asıl işimize bakıyoruz.”
Kişiselleştirme: Yemeksepeti Yaklaşımı
Barış Sönmez; Yemeksepeti Pazarlama Direktörü
“Kişiselleştirme kavramı, recommendation kavramı ile karıştırılabiliyor. Bana göre recommendation, kişiselleştirmenin içinde olan bir kavram. Recommendation’ın en güzel örneklerini Netflix ve Amazon, ‘Bu ürünü alan bunu da aldı’ konsepti ile yaptı…”
“Kişiselleştirmenin en güzel örneklerinden birini ise, Coca-Cola’nın kutuları üzerine isim yazması oldu.”
“Yemeksepeti olarak kullanıcıya öyle iyi bir hizmet vermek istiyoruz ki, hayatı kolaylaşsın ve aramızda duygusal bir bağ kurulsun.”
“Yemeksepeti kullanıcılarının doğum gününü kutlamak için çektiğimiz videolardan toplamda 600 tane çektik ve videolarda Yemeksepeti çalışanları oynadı. Size gelen bir videonun bir başka arkadaşınıza gelmiş olma olasılığı oldukça düşüktü; çok kişisel bir pazarlama projesi oldu ve hala bu proje için tebrik alıyoruz.”
“Fakatiyiyedik.com projesinin ise kökeni, big datadan geliyor. Her ne kadar bir veri projesi olarak görünse de, bu projeyi oluştururken asıl amacımız kullanıcı ile duygusal bağ kurmaktı. Bu proje, son zamanlarda yapılan en iyi big data projelerinden biri olarak görülmekte, ancak biz onu halen duygusal bir proje olarak görüyoruz.”
1-1 Pazarlama: n11.com Örneği
Bora Işık; n11.com, 1-1 Pazarlama ve İşbirlikleri Direktörü
“1-1 pazarlama söz konusu olduğunda müşterileri tanımak oldukça önemli. Biz müşterilerimizi 75 farklı segmentte takip ediyoruz. Bu segmentleri davranış, değer ve yaşam tarzı olarak 3 ana grupta topluyoruz.”
“Değer segmenti kapsamında müşterilerimize, ilgilendiği alana göre, satın aldığı ürünlerin trendine bağlı olarak 100 üzerinden bir puan verip ona yönelik pazarlama çalışmaları yapıyoruz.”
“Müşterilere atadığımız bu değerleri kullanmadan önce gelen müşteri ile ilgili bir aksiyon almamız gerekiyor. Bu aksiyonu e-mail, SMS ve push notification yolu ile yapabiliyoruz. Push notification, oldukça önem verdiğimiz bir yöntem. Aslına bakarsanız ilaç gibi; fazla verdiğiniz zaman zehirleyebilir, ancak ayarında yaptığımız zaman faydası çoktur. Push notification konseptinin giderek daha fazla önem kazanacağına inanıyoruz.”
“n11.com olarak bu yıl başlattığımız yeni bir proje var. Müşterimiz ile n11’in dışındayken de iletişime geçmek istiyoruz. Eğer daha önce n11’e girdiyse, satın alma yapmamış olsa bile, ID’sini saklayıp, remarketing ve retargeting alanlarında hedefleme yapmayı ve n11 ile etkileşime geçmesini sağlamayı amaçlıyoruz. “Remarketing çalışmalarımız sonucunda CTR oranlarımız yüzde 151 artmış durumda.”
Dijital Dünyanın Veri Yönetimi Hukuku
Burçak Ünsal, Ünsal Gündüz Avukatlık Ortaklığı, Partner
“Kişisel verilerin korunması kanunu, Mart 2016 yılında yürürlüğe girdi. Bu kanun, ilk olarak 2008 yılında tasarı halinde verilmişti. Yürürlüğe girmesi ise neredeyse 10 sene aldı. Bu kanun çıkmadan önce de kişisel verilerin korunması ile ilgili anayasa mahkemesinde yürürlükte olan koruma yasaları mevcuttu. Bu kanun ile birlikte daha kapsamlı hale geldi.”
“Kişisel veri, kimliği belirlenebilir gerçek kişiye ait veri olarak tanımlanmakta. Özel nitelikli ve kişisel özellikler içeren verilerin tamamı, kişisel veri olarak nitelendirilir.”
“Kişisel veri üzerinde yapılan her işlem, ‘işlemek’ olarak nitelendirilir. Veri koruma kanunu çerçevesinde elde edilen bilgilerin işlenmesi, oldukça hassas bir konu olarak karşımıza çıkar.”
“Kaydetmek, depolamak, kullanmak ve paylaşmak da dahil olmak üzere, kişisel veriler üzerinde yapılan her türlü işlem, işlemek olarak sayılır ve işlenmeden önce veri sahibinden açık onay alınması gerekir. Onay alınmış olsa bile bu veriler, hukuka aykırı olarak kullanılamaz.”
“Kişisel veri sahibinin neler talep edeceğine bakacak olursak: Kişi, işlenmiş olan verinin içeriğini, verinin işleme amacına göre kullanılıp kullanılmadığını, kimlerle paylaşıldığını, eksik/yanlış olması durumunda düzeltilmesini ve verinin silinmesi ve yok edilmesini talep edebilir.”
Endüstriyel Nesnelerin İnterneti Neler Getiriyor?
Ussal Şahbaz; GE Türkiye İnovasyon Direktörü
“Dijital sanayi verilerine baktığımız zaman, Türkiye’nin dünya ortalamasının ve endeksinin üzerinde olduğunu görüyoruz. ‘Neden endüstriyel internet?’ dediğimiz zaman ise verimlilik artış hızlarının global olarak düştüğünü görüyoruz. İmalat sanayiinde verimlilik artmıyor. Bu verimliliğin artırılması için ise geriye kalan tek yol, dijitalleşme.”
“Tüketici internetinde kullanıcıların birer modeli çıkartılıyor. Bunu Google, Amazon gibi şirketler kendi algoritmalarını ve veri tabanlarını oluşturarak yapıyorlar. Endüstriyel internette ise aynı şekilde makinenin birer modeli çıkartılmakta. GE de bu modelleme sistemini kullanarak dijitalleşme devrine başlamış durumda.”
“Bir doğalgaz santralinden gelen veriyi rüzgar tribününden gelen veri ile nasıl konuşturacağız? Bulut modeli ile. Tüm veriler toplanarak öğrenen bir algoritma yaratılıyor. GE’nin de kendi bünyesinde bulut üzerinde çalışan bir işletim sistemi mevcut.”
“Her şehrin kendine has problemleri var. Bu problemlere dijital çözümler getirerek akıllı şehirler yaratmak mümkün. GE, yaptığı son yatırımlarla bu alanda da faaliyet göstermekte.”
“Bu gibi modern uygulama geliştirme metotları gelecekte endüstriyel internetin esası haline gelecek.”
“GE’nin toplamda 8 ülke olmak üzere dünyanın pek çok bölgesinde inovasyon merkezi var. Böyle bir network’ü işleterek GE, dijitalleşme çalışmalarını sürdürmekte.”
Modern Veri Merkezi ile Geleceğe Hazır Kurumlar
Sinan Dumlu; Dell EMC Türkiye Genel Müdürü
“Bu sunumda IT teknolojisinin hayatımızı nasıl kolaylaştıracağı üzerine konuşacağız. Bütün şirketlerin en büyük problemi büyüme. Bu problemi çözmek için inovasyona ihtiyaçları olduğuna karar veriyorlar. İnovasyon için de dijital bir transformasyon talep ederek IT teknolojisine başvuruyorlar.”
“Geleneksel altyapılarla bulut temelli yapıları birleştirmemiz ve aralarında makul bir geçiş süreci sağlamamız gerekiyor.”
“Bahsettiğimiz bu dijital transformasyon, nesnelerin interneti, big data ve bulut teknolojisi de dahil, dijital dünyanın her parçasını içeriyor.”
“Dell EMC olarak biz, server ile aplikasyon arasındaki süreçleri olabildiğince kolaylaştırmak ve basitleştirmek amacıyla çalışıyoruz. Siz sadece sizi etkileyen aplikasyonu öğrenin, altyapıyı ise tamamen bize bırakın.”
“Bu işi yapmak için hangi anahtar kelimeleri kullanmamız gerekiyor? İşte o dört anahtar kavram: Veri depolama sisteminde flash disk kullanılması, paralelde bilgisayar gücünüzü artıracak olan scale-out mimari geçişi, platformu kolayca yönetmenizi sağlayan ‘software defined’ kavramı ve bulut bilişime uygunluk.”
Türkiye’den Dünyaya Açılmak
Enes Kutluca; Biopipe, Kurucu Ortak
Umutcan Duman; Evreka, CEO & Kurucu Ortak
Enes Kutluca: “Biopipe, aslında evimin garajından çıktı. 2 yıl süren çalışmalar sonunda hayalini kurduğum biyolojik atık su borusunu icat etmiş olduk. Ancak tabii ki girişimcilik icat etmekle bitmiyor. Bu işi ticarileştirmek için yatırımcılar ile görüşmeye başladık. Biz de bu süreçte Türkiye’deki yatırım anlayışı ile ilgili sorunlar yaşadık.”
“Karşılaştığımız sorunlardan dolayı Türkiye’den yatırım alamadık. Onun yerine yatırımımız, İsviçre’den geldi. Yatırım turlarımızın sonunda toplamda birkaç milyon dolarlık yatırım almış olduk.”
“Narköy, Sakarya’da bulunan ekolojik bir otel ve iki Hilton oteli olmak üzere, pek çok bina ve yapıda borularımız kullanılmaya başlandı. Biopipe, Japon Mitsubishi’nin hissedarı olduğu Metito tarafından teknoloji lisanslama ve ortak girişim anlaşmasıyla Afrika ve Asya kıtalarında satışa sunuluyor…”
Umutcan Duman: “Biz ilk olarak çöp toplayan kamyonların peşinden koştuk ve rotalarının kim tarafından belirlediğini öğrenmeye çalıştık. Belediyeye gittiğimizde bunun özel atık toplama şirketleri tarafından yapıldığını, özel şirketlere gittiğimizde ise belediye tarafından yapıldığını öğrendik. Neticede anladık ki, bu işi kimse yapmıyor. Dolayısıyla da bu işe başladık ve özel bir sensör ile özel bir algoritma geliştirdik. Sensörlerimiz çöp konteynerlerinin doluluk oranlarını tespit ediyor.”
“Türkiye’de yaklaşık 1.000 civarı aktif olarak çalışan sensörümüz var.”
“Eğer Türkiye’de bilenen işleri yapmıyorsanız, Türkiye’de yatırım almanız çok zor.”
“Türkiye’de kaliteli bir iş yapıyor ve farklı bir teknoloji üretiyorsanız, insanlar buna değer veriyorlar, çünkü bu tip işler yapanlar da çok az. Bu nedenle yaptığımız iş kıymetli oluyor. Öte yandan zorlandığımız noktalar da olmadı değil. Startupı kuran 4 genç olduğumuz için çoğu zaman yatırımcılardan, ‘Siz mi yaptınız?’ şeklinde tepkiler alabiliyoruz.”
Ozan Tatar: “Ve böyle iki umut dolu girişimciyle yaptığımız söyleşinin ardından DigitalTalks Konferansı16’yı sonlandırıyoruz.”
“Değerli bilgi ve birikimlerini bizlerle paylaşan tüm konuşmacılarımıza, siz değerli katılımıcılarımıza ve sponsorlarımıza teşekkürlerimizi sunuyorum. Konuşmacılarımızın video görüntülerini, kendilerinden izin aldıkça paylaşıyor DigitalTalks’ta sizlerle paylaşacağız.”
Konferans ile ilgili tüm soru, görüş ve önerilerinizi e-posta adresimiz (bilgi@digitaltalks.org) üzerinden bize iletebilirsiniz. Yeni etkinliklerimizde görüşmek üzere. Güzel bir gün dilerim.”
Etiketler
- E-Ticaret
- Girişimcilik
- Sosyal Medya
- Teknoloji
- Arvato SCM Solutions
- Barış Sönmez
- Biopipe
- Bora Işık
- Bora Yılmaz
- Burçak Ünsal
- Cavit Yantaç
- Dell EMC
- DigitalTalks
- DigitalTalks Konferansı
- Enes Kutluca
- Evreka
- Fırat İşbecer
- GE
- Getir
- Mastercard
- Microsoft
- Monitise
- n11.com
- Ozan Tatar
- Revo Capital
- Sinan Dumlu
- Thoughts & Talks
- Tuncay Tütek
- Umur Özkal
- Umut Onan
- Umutcan Duman
- Ünsal Gündüz Avukatlık Ortaklığı
- Ussal Şahbaz
- Yemeksepeti
- Yiğit Çağlayan