Berberlere Özel Yazılım: Squire

Geçtiğimiz hafta açılan yeni bir şirket olan Squire, berberlere özel yazılım üretmeye başladı. Aklınıza kuaför salonları, güzellik merkezleri ya da saçınızı kestirdiğiniz yerler gelmesin: Bu yazılım, sadece berberler için geçerli.

Pekiyi bir berberi kendi yazılım platformuna sahip olacak kadar özel kılan şey nedir? Aslında birden çok şey var.

Öncelikle çoğu müşteri, bir kuaför salonundaki gibi haftalar öncesinden değil, hizmet alacağı gün berberlerden randevu alır. Buna ek olarak pek çok berber salonu, bağımsız çalışan bir berbere koltuğunu kiralar. Bu da organizasyonun geri plan işleyişini tipik bir kuaförden biraz farklı kılar.

Bununla birlikte sektör, pek de niş sayılmaz. Erkek bakım sektörünün tamamı yalnızca bu yıl içerisinde 20 milyar dolara yakın gelir elde etmiş. Takdir edersiniz ki dünya çapındaki berberlerin bu gelirdeki payı büyük.

Bu yüzden bu tür özel durumları desteklemek ve bu 20 milyar dolarlık endüstriden bir parça koparmak çok mantıklı bir fikir gibi geliyor. Squire da bu fikir ile yola çıkarak hem müşteriden, hem de berber dükkanı sahibinden faydalanabilmek için bir platform yaratmaya karar vermiş.

Müşteri odaklı çalışan platform, aslında bir mobil uygulama ve bir websitesinden oluşuyor. Platform üzerinde kullanıcılar, kendilerine yakın olan berber dükkanını buluyor ve aramak ya da mesaj atmak zorunda kalmadan online olarak randevu alabiliyor. Üstelik uygulama üzerinden nakit kullanmadan hem ödeme yapabiliyor, hem de berbere bahşiş verebiliyorlar. Bu uygulama müşterilerin çok hoşuna gidiyor, çünkü bir berber randevusu almak ve ödemesini yapmak, adeta bir Uber yolculuğu çağırmak kadar kolay hale geliyor.

Platformun back-end’inde ise berber salonu yönetimi biraz daha komplike bir hal alıyor. Sistem müşteri ilişkilerini, ödemeleri, zamanlamayı ve çok daha fazlasını aynı anda yürütüyor. Startup, “bir dükkanın ihtiyacı olan her türlü teknolojiyi sağladıklarını” iddia ediyor.

Eski toprak bir sektöre ileri teknoloji getirmek, tipik bir fiyasko tarifi gibi görünebilir. Bunu anlamak için yemek siparişi ve teslimatı sektörünün yıllarca çektiği acılara bakmak yeterli. Ancak Squire’ın kurucuları Songe LaRon ve Dave Salvant, berber dükkanı sahiplerinden aldıkları tepkilerin fazlasıyla olumlu olduğunu söylüyorlar.

İkili, berberlerin, teknolojinin diğer sektörlerde ne kadar olumlu finansal etkiler yarattığını çoktan farkettiğini ve kendilerinin de bu işe dahil olmaya karar verdiklerini söylüyor.

Squire’ın platformunda an itibariyle New York ve San Francisco çapında 100’ü aşkın kayıtlı berberi var. Yıl sonuna kadar ise toplamda 1000 dükkana ulaşmayı amaçlıyor. Şirket aynı zamanda nakit ya da kredi kartı ile salonda ödeme yapmayı tercih edenler için bir POS sistemi getirmeyi de planlıyor.

İşin en ilginç yanı ise, hizmetin şu anda kullanmak isteyen her berber için tamamen ücretsiz olması. Tabii ki startup, olabildiğince fazla berber salonu ile anlaşarak eninde sonunda para kazanmaya başlamak istiyor. Müşteriler ise an itibariyle etkileşim başına 1 dolar ödüyor. Tabii ki bu, anlamlı gelir oluşturan bir ödeme olmaktan henüz oldukça uzak.

Etiketler