
Bilinmeyen, keşfedilmemiş yerlere seyahat etmek, özellikle son zamanlarda oldukça popüler bir seyahat yöntemi haline geldi. Birden çok seyahat acentası ve websitesi de bu tür yolculukları destekliyor. Gezginlerin bilinçli olarak kaybolabilecekleri bir uygulama bile var. Girişimciler ise yerel startuplara tur düzenlemek için seans ayarlayabiliyor.
Söylentilere göre İsviçre’nin Tschlin isimli kasabası öylesine sessiz ki, kasabanın merkezi telefonu çaldığında kasaba sakinlerinden biri telefona çıkıyor. Kreatif ajans Jung von Matt/Limmat ise bu sükunet ve sessizliği “Village Phone” (Kasaba Telefonu) isimli bir turizm tanıtım kampanyasının odağı haline getirmiş. Eğer kasabaya gelen çağrılardan herhangi birine cevap gelmezse, arayan kişi Tschlin’e bir seyahat kazanıyor.
Ajansın kapsamlı projesi My Mountain Village’ın (Dağ Kasabam) bir parçası olan Village Phone kampanyası sayesinde kasaba, şimdiye kadar 30.000 çağrı aldı. Tschlin’in 166 sakini 4 binden fazla telefon görüşmesi yaparken. 6 günlük tanıtım kampanyasının sonunda toplamda 65 kişi tatil fırsatı kazandı.