Deutsche Bank’ın Amazon’un Kargolama Operasyonları İçin Radikal Bir Vizyonu Var

Amazon gelecekte tedarik zincirinde ne kadar söz sahibi olacak?

Geçtiğimiz hafta yayınlanan bir notta, Deutsche Bank’taki analistler, Amazon’un büyüyen tedarik zincirinin yönetimi altındaki potansiyeli araştırdı.

Deutsche Bank, kendi deyimiyle “mavi gökyüzü” senaryosunda, özellikle zincirin tedarik bazında daha derinlere inerek Amazon’un bu zamana kadar inşa etmiş olduğu tüm lojistik taban alanını geri döndürebileceğini ileri sürdü. Başka bir deyişle şirket, Asya’da neredeyse fabrika seviyesindeki tüm ürünlerin kontrolünü eline alabilir.

Deutsche Bank, bu yeni zincirin, Amazon için özel marka fırsatlarını da artırabileceğini ve ürünlerin tedarik zincirinde geçirdiği süreyi önemli ölçüde azaltabileceğini vurguluyor.

Deutsche Bank’ın Amazon için oluşturduğu yeni tedarik zincirinin adımları:

  1. Amazon, Çin’den gelen ürünlerin tedariğini hızlandırmak için gemi kiralayacak.
  2. Şirket, Çin yakınlarında birkaç limanda mega-dolum merkezleri oluşturacak.
  3. Gemiler, ürünleri Pasifik ve Atlas Okyanusu üzerinden taşırken “aktif ayrıştırma merkezi” görevi görerek, 2013’te çıkan “ileriye yönelik paketleme lojistiği” patentinden faydalanıyor olacak.
  4. Siparişler geldikçe Amazon, ürünleri gemilerde ve kıyıların diğer taraflarındaki ayrıştırma merkezlerinde sınıflandıracak. Siparişler etiketlenecek ve doğrudan römorklara yüklenecek, böylece günümüz lojistik tedarik zincirinin en büyük sorunlarından biri olan orta dereceli depolama sorunu da ortadan kalkmış olacak.
  5. Siparişler kendi kendini sürebilen römorklar kullanılarak yerel ayrıştırma merkezlerine ya da Amazon’un kendi taşıyıcı firmaları olan USPS, UPS veya FedEx’in şubelerine yönlendirilecek, oradan da nihai kullanıcıya ulaşmak için yola çıkacak.

Bu yeni tedarik zinciri, büyük bir ihtimalle şu şekilde görünecek:

amazon-supply-chain

Etiketler