
Amerika’da yeni bir girişim sigorta endüstrisini birkaç parmak hareketiyle kontol altına almayı hedefliyor.
Geçtiğimiz Pazartesi Trov Avustralya’da en son ürününü tanıttı: Mobil uygulama aracılığıyla talep üzerine eşya sigortalama. 2012 yılında kurulan şirket ücretsiz IOS ve Android uyumlu uygulamalarıyla insanlara sahip oldukları şeyleri dijital envanterlerinde ücretsiz saklama olanağı sundu. Şirket şimdi ekstra özellikler sunmaya hazırlanıyor. Bu sigorta teklifi ise şu an sadece IOS uygulamasında.
Bir eşyayı sigortalamak için kullancılar sadece gerekli bilgileri dolduruyor, eşyayı seçiyor ve parmağını sağa kaydırarak eşyayı koruma altına alıyor. Bir düğme yardımıyla sigorta süresi ve limitleri belirleniyor.
Trov ayrıca bir adıma da öncülük ediyor: “Mikro – süre uzatma poliçeleri”. Trov’un kurucusu ve CEO’su Scott Walchek “Bu yönteme insanların toplu eşya koruma keşfi diyebiliriz.” diyor.
Kullanıcılar ayrıca mobil uygulama üzerindeki sobhbet botu yardımı ile sigortalamak istedikleri eşyaları için istekte bulunabiliyor.
Walchek’ göre şirket, sigorta isteklerinin %90 kadarını otomatikleştirmeye çalışıyor. Başlangıç aşamasında Trov sadece taşınabilir cihazlar olan laptop, tablet ve cep telefonlarını sigortalıyor. – ama kısa zamanda ürün gamını artırmayı hedefliyor.
Trov’u kullanan müşteri profilinden bakacak olursak onlar sadece Trov ile iletişim kuruyor. Trov ise sigorta şirketleri ile çalışıyor. Walchek bunu doğruluyor ve bilanço ve altından kalkılması zor olan işlerde bu şirketlerin kendilerine yardım ettiğini söylüyor.
Avustralya’da Suncorp, İngiltere’de ise AXA ile çalışan şirkette Suncorp’un Trov’a yatırımı da mevcut. Şirket Nisan ayında aldığı 25.5 milyon dolar yatırımla şimdiye kadar 40 milyon dolar yatırım almış oldu.
Walchek’e göre sistemde sigortalıya çekici gelen pek çok özellik var. İstek üzerine kurulan bu servisin tamamen mobil olması yeni jenerasyon için bir köprü görevi görüyor. Zor konular ve uğraştırıcı işlerden kaçınan nesil için bu uygulama işe yarıyor.
Kullanıcılar uygulama üzerinde eşyalarını en uygun ücretle sigortalayan bir sigorta sağlayıcı bulduklarında yoksun oldukları tek şey sadece tek sigorta sağlayıcısının tekliflerini görmeleri ve fiyat karşılaştırması yapamamaları. Bu da Trov’un negatif yönlerinden birini oluşturuyor.
Trov gelecek dönemlerde pazarda yeterli talep olmasa bile sigorta sağlayıcı sayısını artıracaklarını söylüyor.
Walchek kullanıcıların birkaç fiyat teklifi görerek en uygununu seçecekleri bir altyapıdan ziyade tutarlı ve isteğe bağlı fiyatlar üzerinde kontrol sahibi bir uygulama kullanmak istediklerini söylüyor ve ekliyor. “Suncorp’da 17 kuruş, IAG’da ise 18 kuruş olan günlük sigortalama bedelinin kullanıcı gözünde fark yarattığını düşünmüyorum.”
Tabii ki sigorta endüstrisi en az güven duyulan endüstrilerden biri, bu yüzden kullancılar seçenek yokluğu konusunda rahat hissedip hissetmediklerine karar verecekler.
Walchek Amerikalı bir girişimci olsa da, Suncorp’la yaptığı işbirliği sonucunda Trov şansını ilk kez Avustralya pazarında denemek istedi. Bunda ülkenin basit regulatif altyapısı ve mobili kucaklamasının payı büyük.
Walchek “Avustralya dünyadaki en teknoloji odaklı ülke, özellikle akıllı cihazlar üzerinde… Bu yüzden bizim için mükemmel bir giriş pazarı.” diyor.
Uygulama İngiltere’de sene sonunda kullanıma açılacak, 2017’de ise Amerika ve diğer ülkelerde.