İçeriğinizin Dikkat Çekmesi İçin Gerekli 2 Kilit Element

İçerik pazarlaması uzun zamandır hayatımızda, yeni bir fikir olmadığı konusunda büyük ihtimalle hepimiz hemfikiriz. Çoğu şirketin blog, sosyal medya paylaşımları ve sosyal ağlar üzerinden reklamların da dahil olduğu, güçlü içerik pazarlaması stratejileri halihazırda mevcut.

Ancak MarketinProfs verilerine göre her gün yaklaşık 2 milyon blog postu yayınlanıyor. Üretilen içerik hacmi öyle büyük ki, pazardaki rekabet durmadan kızışıyor.

Asıl soru şu: Saat başı bir içerik yayınlarken, siz içeriğinizin ön plana çıkması için ne yapmalısınız?

İçerik stratejinize araştırma verileri ekleyin.

Pek çok içerik üreticisinin atladığı önemli bir nokta, içeriğe araştırma verileri eklemek oluyor.

Popüler bir blogu yakından incelediğinizde; pek çok yöntemin, taktiğin ve stratejinin, diğerlerine göre daha verimli olduğunu kanıtlayan rakamlara ve istatistiklere dayandığını göreceksiniz. Sonuçta bu bilgiye, öyle ya da böyle, bir yerden ulaşıyorlar. Neden bu bilgi kendi şirketlerinden olmasın ki?

İçeriğinize araştırma verileri ve istatistiksel bilgiler katmak, aynı zamanda farklı kaynakların araştırmanızı referans göstermesine, dolayısıyla geniş bir ağ oluşturmanıza ve sitenize link almanıza yardımcı olur.

Dış linkler önemlidir.

Link almak demişken… Sitenize yönlenen linklerden oluşan, sağlam bir link ağına sahip olmanın iyi bir şey olduğunu hepimiz biliyoruz. Neden mi? Çünkü bu linkler, sitenize daha çok trafik getiriyor.

Ancak her şey trafikten ibaret değil. Dışarıdan alınan linkler, aynı zamanda organik aramalardaki sıralamanızı da doğrudan etkiliyor. Moz’a göre dışarıdan aldığımız linkler, arama motoru optimizasyonu için çok kritik, çünkü bu linkler, sitenizin popüleritesini ve yayınladığınız içeriğin alakalılık düzeyini belirliyor, böylece arama motoru algoritmalarında içeriğinizin üst sıralarda yer almasına yardımcı oluyor.

Diyelim ki bir e-mail pazarlaması şirketinde çalışıyorsunuz ve e-mail konu başlıklarının kişiselleştirilmesinin, açılma oranlarını %65 oranında artırdığına dair bir araştırma yayınladınız. Derinlemesine bir rapor hazırlayarak istasistiklerle ve kişiselleştirmenin gücüne dair verilerle raporunuzu pekiştirebilir, hedef kitlenize değerli ve öngörülü bir içerik sunabilirsiniz. Sonrasında başka sektörler de bu ilgi çekici araştırmanıza referans vermek isteyecektir. Yazdıkları bloglarda, e-mail konu başlıklarının kişiselleştirilmesi ile ilgili kısımlarda sizin içeriğinize link verecekler. Zaman içerisinde farkedeceksiniz ki, bu dış linkler, size yalnızca bol miktarda alakalı trafik getirmekle kalmıyor, aynı zamanda “konu başlıklarında e-mail kişiselleştirilmesi” şeklinde aramalar yapıldığında sizin içeriğiniz üst sıralarda yer alıyor. Bir taşta iki kuş!

Eğer içeriğinizi daha ilgi çekici ve alakalı hale getirmenin kolay yollarını arıyorsanız, farklı şirketlerin araştırmalarını içeriğinize dahil etmekten vazgeçin ve kendi araştırmalarınızı paylaşmaya başlayın. Bu sayede sadece ilginç trendleri yakalamakla kalmayacak, zamanla okuyucu kitleniz için sektörün önemli bir kaynağı haline gelecek, online otoritenizi sağlamlaştırmış olacaksınız.

Etiketler