Uzun İçerik Yazmanızı Kolaylaştıracak 4 Adım

İster bir blog paylaşımı olsun, ister bir tanıtım yazısı; uzun içerik yazmak, çoğu zaman bunaltıcı ve kafa karıştırıcı bir sürece dönüşebilir… Özellikle hazırlıklı değilseniz. Organize olmak ve hikayenizi baştan sonra doğru bir şekilde kaleme dökebilmek için önereceğimiz uzun içerik yazma adımlarını takip edebilirsiniz:

1. Bir taslak oluşturun.

Türü ne olursa olsun, uzun bir içerik yazmaktaki en önemli adım, bir taslak oluşturmaktır. Taslağınız sayesinde başından itibaren yazınızı takip edebilecek, kaybolduğunuzu hissettiğiniz anlarda kendinizi ona göre yönlendirebileceksiniz. Taslağınız, adeta bir yol haritası görevi görerek size her bölümde yol gösterecek ve önemli hiçbir şeyin atlanmamasını sağlayacak.

2. Kilit noktalara özel beyin fırtınası yapın.

Taslağınızı oluşturduktan sonra, içeriğinizin her bölümü için, bölümün en önemli kısımlarını vurgulayan kilit noktaları belirleyin ve onlarla ilgili bir beyin fırtınası gerçekleştirin. Oluşan bu liste üzerinden giderek okuyucularınızın mutlaka bilmesini istediğiniz noktaları belirler, içeriğin geriye kalanını da adeta bir puzzle’ın eksik parçaları gibi kolaylıkla tamamlayabilirsiniz.

3. Formatınızı planlayın.

İçerik oluştururken okuyucularınıza tam olarak ne sunmak istediğiniz konusuna odaklanın. Eğer içeriğiniz fazlasıyla istatistik ya da tarihsel bilgiler içeriyorsa, her bölüm öncesinde çarpıcı bir fotoğraf veya bilgilendirici bir video ile giriş yaparak okuyucularınızın ilgisini çekebilir, içeriğinizin geri kalanını da okumalarını sağlayabilirsiniz. Eğer bir basın bülteni oluşturuyorsanız, vermek istediğiniz bilgilerin açık, net ve standart bir şekilde sunulması gerektiğini bilmeniz gerekir. Ancak yine de orijinal bir format oluşturup içeriğinizin kalabalık arasından sıyrılmasını sağlayabilirsiniz.

4. Fazlalıklardan kaçının.

Taslağınızı çıkartıp kilit fikirleriniz ile ilgili karar kıldıktan sonra yazıyı en başından gözden geçirmeli ve birbiri ile çakışan fikirleri aradan çıkartmayı ihmal etmemelisiniz. Çakışan noktalardan kurtulmanın en etkili yöntemi, onları birleştirmenin bir yolunu bulmaktır. Bu sayede fazlalıkları minimize etmiş olur ve sunduğunuz her içerik parçasının konunun tamamı ile alakalı olduğundan emin olursunuz.

Bu yöntemleri kullanmanın yanı sıra, hedef okuyucu kitlenizi analiz etmek ve özellikle beyin fırtınası yaptığınız sırada kendinizi onların yerine koymak da oldukça önemli faktörlerdir. Rakiplerinizin bloglarını okumak, tüketici forumlarını ziyaret etmek gibi aksiyonlar da size potansiyel okuyucu kitleniz ile ilgili öngörüler sunacaktır. Bu yöntemler, blog yazıları, tanıtımlar ve e-posta bültenleri gibi pek çok uzun içerikte işe yarıyor.

Etiketler