2016 Yılı İçin Giyilebilir Teknolojiler Alanında Öne Çıkanlar

Giyilebilir teknolojiler pazarındaki patlama devam ediyor. Apple Watch’un ve benzerlerinin satışlarındaki sönüklüğe rağmen, akıllı saatler halen bu pazarın lokomotifi.

Tüketicilere yönelik pazar, giyilebilir saat, gözlük, fitness/sağlık ürünleri ve akıllı mücevher gibi ürünleri içeriyor. Bu cihazların tümü, inanılmaz büyüklükte veri yaratıyor. Adeta tsunami etkisi oluşturacak bu verinin kullanım alanlarını ve etkilerini, yeni yeni keşfetmeye başlıyoruz.

İşte giyilebilir teknolojilerle ilgili 15 öne çıkan ve ilginç bilgi:

    1. Giyilebilir teknolojiler pazarının büyüklüğü 2015 yılında 2 milyar $’a ulaştı. Bu yıl içinde 3 milyar $, 2017 yılında ise 4 milyar $ olması bekleniyor.
    2. 2015 yılında 50 milyona yakın giyilebilir cihaz sevkiyatı yapıldı. 2019 yılında 125 milyonun üzerinde sevkiyat gerçekleşmesi bekleniyor.
    3. Giyilebilir teknolojilerle donatılmış çalışanların verimliliğinin %8.5, iş memnuniyetinin ise %3.5 arttığı bildiriliyor.
    4. Google Glass’ın öldüğünü mü düşünüyorsunuz? Şirket, 2018’e kadar 21 milyon adet satacağını tahmin ediyor.
    5. Her 6 tüketiciden biri halihazırda giyilebilir teknoloji ürünü kullanıyor.
    6. Giyilebilir teknoloji kullanan tüketicilerin çoğunluğunu gençler oluşturuyor: %48’i, 18 ile 34 yaş arasında.
    7. 16 ile 24 yaş arasındaki tüketicilerin %71’i giyilebilir teknoloji kullanmak istiyor.
    8. Ankete katılan erkeklerden %69’u, kadınların ise %56’sı giyilebilir teknoloji kullanmak istiyor.
    9. Giyilebilir teknoloji sahibi olanların çoğu orta sınıf veya üzerindeyken, %29’u yılda 100.000 $’dan fazla kazanıyor.
    10. Pazardaki büyümenin 2019 yılına kadar %35’e ulaşması bekleniyor.
    11. Akıllı saatler, pazarın lokomotifi olmaya devam edecek. 2015’teki toplam satışın %59’unu oluşturan akıllı saatlerin, 2019’daki satışın %70’ini oluşturması bekleniyor.
    12. Kurumsal şirketler, giyilebilir teknolojilerin basit kullanım alanlarını denemeye başladılar. Bu alanların arasında güvenlik geçişleri %23, çalışan zaman yönetimi %20, çalışan iletişimi %20 pay aldı.
    13. Şirketler ayrıca kendi giyilebilir cihazını getir modellerini denemeye başladılar. Şirketlerin %54’ü bu konudaki modelleri halihazırda sunarken %40’ı ileride bu modeli desteklemeyi planlıyor.
    14. 2020 yılında tüm dünyada 50 milyar internete bağlı cihaz olacak.
    15. Ankete katılanların %51’i, giyilebilir teknolojilerle ilgili büyük endişenin kişisel bilginin gizliliği olduğunu söylüyor.

Giyilebilir teknolojiler alanında dönüşümün henüz başında olduğumuzu söyleyebiliriz. Hangi endüstride faaliyet gösteriyor olursa olsun tüm şirketlerin, giyilebilir teknolojilerin taşıdığı potansiyel faydaları değerlendirmesi gerektiği bir dönemde olduğumuzu söyleyebiliriz.

Etiketler