Recharge ile Dakika Başına Ödeme Alınan Konaklama Fırsatı

San Francisco temelli şirket Recharge, kullanıcıların dakikası 67 sent, saatliği ise 40 dolar olan otel rezervasyonu yapmalarını sağlayan yeni bir uygulama geliştirdi.

Bu teklif kulağa bir yandan mükemmel, bir yandan da acayip geliyor, ancak Scott ve Cyan Banister ile eski Google mühendislerinden Harry Cheung gibi yatırımcıların ilgisini çoktan çekti bile. Her ikisi de şirkete toplamda 650.000 dolarlık bir yatırım sağlamış durumda. Şirketin toplamda ise 2,5 milyon dolarlık bir yatırımı var.

Techcrunch, şirketin CEO’su Emmanuel Bamfo ile bir röportaj yaptı:

TC: İlk bakışta çılgınca gelen, ama aslında çok faydalı olan şu iş modelinize yakından bir bakalım. Hedef kitleniz kim?

EB: Bugün Los Angeles’tan San Francisco’ya günübirlik gelen bir kullanıcımız, Recharge üzerinden otel rezervasyonu yaptı. Rezervasyon yapan müşteri kitlemiz arasında sadece bebeğini emzirmek isteyen veya bebeğinin altını değiştirmesi gereken insanlarla da karşılaşıyoruz. Menlo Park’ta yaşayıp San Francisco’da çalışan ve tek amacı sıcak bir duş alıp akşamki iş toplantısına rahat bir şekilde hazırlanmak isteyen insanlar da var. Aslında çözümünü sunduğumuz şey, bir ihtiyaç. Müşteriler, küçük bir şekerleme yapmak ya da hızlıca bir duş alıp kendine gelmek için sayemizde az da olsa mahremiyet imkanı buluyor. Bu saydıklarımın hiçbirini Starbucks’ta yapamazsınız.

TC: Konseptiniz Breather‘a oldukça benziyor. Breather da farklı şehirlerde ziyaretçilerin arkadaşlarıyla rahatlayabileceği ya da sessiz bir ortamda telefon edebileceği, talep üzerine oda hizmeti veriyor. Breather, an itibariyle yatırımcılarından 28 milyon dolar toplamış. Recharge’ı ondan ayıran nedir?

EB: Konseptimiz Breather’a benziyor, evet, ama işin aslı, Breather yalnızca bir ofis alanı. Bu hizmeti hafta sonu kullanamıyorsunuz. 9’dan 6’ya hizmet veren bir servis. Biz ise kullanıcılara yatak, duş ve tuvalet sunuyoruz. Bu, şu anki pazar şartları arasında bulamayacağınız bir şey. O nedenle farklı sektörlerden ve çeşitli iş kollarından müşteriler bulmamız mümkün. 12 dakika kalan kullanıcımız da var, 25 saat de.

TC: 25 saat pek de planlı bir konaklama gibi gelmiyor. Asgari konaklama süresi yok, değil mi?

EB: Hayır, yok. San Francisco’daki Hyatt ve Starwood Properties ile anlaşmamız var. Biri Recharge üzerinden rezervasyon yaptığı zaman istediği kadar kalabiliyor, otel ise odayı sonrasında temizliyor.

TC: Bu durumda kazancı otel ile bölüşüyor musunuz?

EB: Saate, güne ve aya bağlı olarak anlaşmalı mülk ile geliri paylaşıyoruz.

TC: Pekiyi bu durumda kullanıcılar kademeli ödeme mi yapıyor, yoksa 12 dakika yerine 8 saat kalmak isteyen kullanıcılara bir indirim sağlıyor musunuz?

EB: Kademeli fiyatlandırma sistemimiz yok. An itibariyle bir müşterimiz 8 saatliğine gelmek istediğinde dakikalık ücret ödüyor. Günlük bir oran düzenlemesi getirmeyi planlıyoruz, ancak şu an için böyle bir hizmetimiz yok.

TC: Uygulamayı geçtiğimiz yaz sessizce piyasaya sürdünüz ve Bay Bölgesi’nde pek çok farklı otelde faaliyete girdiniz. Bu zamana kadar Recharge’ı kaç kişi kullandı?

EB: Rakamlarımızı henüz resmi bir şekilde açıklamıyoruz, ancak aylık olarak yüzde 104’lük bir artış gösterdiğimizi söyleyebilirim. Konaklamaların yüzde 25’i ise tekrar eden kullanıcılarımızdan geliyor.

TC: Doğrusunu söylemek gerekirse pek çok insanın Recharge’ı ‘küçük bir kaçamak’ için kullanacağı, insanın aklına gelmiyor değil. Ortaklarınız olan oteller bununla ilgili ne düşünüyor?

EB: Henüz o tarz müşterilerle karşılaşmış değiliz. San Francisco’nun elit çevresi içerisindeyiz. Ortaklarımızın çoğu iş dünyasında tanınmış oteller. Kullanıcılarımız aynı zamanda kaldıkları oteller tarafından değerlendiriliyor, bu nedenle açıkçası ortada bir beklenti var. Küçük kaçamaklara odaklanmaktansa kullanıcıların çoğu bu uygulamayı kısa vadeli konaklama ve rahatlama fırsatı olarak görüyor.

Etiketler