İsveçli Ödeme Sistemleri Firması Klarna’nın Yeni Hedefi ABD

Avrupa’nın en yüksek değerli teknoloji startuplarından biri olan 10 yaşındaki ödeme sistemleri firması Klarna, bu yılın sonuna doğru gelirini yüzde 40 artırmayı umut ediyor… ABD pazarına yerleşmeyi ve online ödeme devi PayPal’e kafa tutmayı planlıyor.

Şirketin 34 yaşındaki CEO’su ve kurucusu Sebastian Siemiatkowski, “Büyümede gittikçe hızlanıyoruz.” diyor.

Reuters’a verdiği röportajda, “Bu yıl büyüme oranlarımızı yaklaşık olarak yüzde 10 artırmayı planlıyoruz. Daha net bir ifade ile büyümemizi ikiye katlamış olacağız.” dedi.

İsveççe “temiz” anlamına gelen Klarna, tek tıkla alışveriş sağlayan şifresiz hizmetinin ve işyerleri için anında ödeme olanaklarının, yeni kullanıcılar ve perakende sektörü oyuncuları için kilit rol oynayacağı kanısında, özellikle Eylül ayında girdiği, rekabet dolu ABD pazarında.

Kullanıcılar, Klarna kullandıkları takdirde herhangi bir üyelik oluşturmak veya kredi kartı bilgilerini girmek zorunda değiller. Onun yerine yalnızca e-posta adreslerini ve posta kodları girmeleri yeterli. Buna ek olarak ‘sonra ödeme’ opsiyonu da var, standart bir kredi kartı ile…

Klara’nın yatırımcıları arasında Sequoia Capital, Skype’ın kurucusu Niklas Zennstrom’un Attomico’su, General Atlantic, DST, Wellington Management CO ve Wellcome Trust var.  Bir Sequioa Capital ortağı olan, başlıca yatırımları arasında Google ve PayPal bulunan Michael Moritz, aynı zamanda şirketin yönetim kurulunda bulunuyor.

2015 yılında ilk defa resmi rakamlarını paylaşan Siemiatkowski, Klarna’nın geçtiğimiz yıl içerisinde 331 milyon dolar (2.8 milyar İsveç Kronu) ciro elde ettiğini belirtti. Bu rakam, 2014 yılında 260 milyon dolardı. Şirketin karlılığının da “çok, çok iyi” olduğunu belirtmeden edemedi, ancak net bir oran vermekten kaçındı.

Her ne kadar an itibariyle Avrupa’daki varlığını 18 pazarda sürdürüyor olsa da, Klarna için şu an en büyük hedef, ABD. Burada online perakende satışları her yıl en az yüzde 10’luk bir büyüme geçiriyor. Forrester Research verilerine göre 2019 yılına doğru sektörün yıllık cirosu 480 milyar dolara ulaşacak.

Siemiatkowski ise Klarna’nın ABD ayağının, ya bu yılın sonunda ya da 2017’ye doğru büyümeye başlayacağını öngörüyor.

“Şirketin geri kalanına ayak uydurması biraz zaman alacaktır,” diyen Siemiatkowski, bu yıl Almanca konuşulan ülkelerin ve Kuze Avrupa ülkelerinin büyümeye katkıda bulunmaya devam edeceğini sözlerine ekledi.

Firmanın rakip bolluğu konusunda herhangi bir sıkıntı çekmeyeceği şüphesiz.

PayPal, 2008 yılında Bill Me Later’ı da bünyesine ekleyerek kredi verme faaliyetlerine başladı. Yeni adı ile PayPal Credit, PayPal’in toplam işinin içinde küçük bir paya sahip olsa da, 2015 yılında toplam ödemeler hacmini yüzde 27 artırarak 6 milyar dolara yükseltti.

Apple Pay, Samsung Pay ve Google Wallet gibi mobil cüzdanlar ile Stripe ve Square gibi startuplar da bu pastadan paylarını almak isteyen çetin ceviz rakipler arasında. Analistlere göre, her ne kadar zorlayıcı bir süreç olsa da, Klarna’nın 1.400 çalışanı ile ABD pazarında kendini göstermesi imkansız değil.

Ancak yine de Klarna için bu süreç tamamen pürüzsüz geçmiyor. Geçtiğimiz ayın başında CPO’sunu bir internet bankacılığı firmasına kaptıran Klarna, bir diğer yandan İsveç medyası tarafından topa tutularak tüketicilerden çok internet satıcılarına çıkarlarını koruduğu konusunda eleştirilere maruz kalıyor.

Siemiatkowski, ilk etapta satıcıların müşteri çekmesine yardımcı olacak bir startup olarak başladıklarını, ancak bundan sonra kullanıcıların da ödeme faaliyetlerini kolaylaştırmaya odaklanmaları gerektiğini itiraf ediyor: “Geçtiğimiz son 2-3 yılda bu değişimin gerekliliğini farkettik ve ona göre hareket etmeye başladık. Her ne kadar bu değişimin hızından geçmişte pek memnun olmasam da, şimdi giderek daha hızlı ilerleme kaydettiğimizden eminim.”

Not: 1 $ = 8.5351 İsveç Kronu

Etiketler