
Kurumsal markaların 7/24 destek hatları, canlı yardımları, hatta müşterilerine karşı her zaman ulaşılabilir olmaları için Twitter gibi sitelerde gezen sosyal medya uzman takımları var.
Startuplar bu hızlı cevap veren ‘makineler’ ile yarışacak elemanlara sahip değilken, girişimcilerin aynı oranda hizmet sunabilmek için daha erişilebilir olması gerekiyor.
Girişimciler aslında müşterilere, diğer herhangi bir kurumun gösteremeyeceği kişiselleştirilmiş bir deneyim sunma imkanlarına sahipler. Amerikan Bankası’nın empati kuran bir Twitter hesabı olabilir, ancak CEO Brian Moynihan’ın direkt olarak kullanıcılarla konuştuğunu hiçbir zaman göremezsiniz. Akıllı girişimciler ise müşterilere odaklanmak için zaman ayırabilir ve bu ilişkileri kurabilirler.
İşin zor olan kısmı ise, müşterilerle geçirilen süre ile çalışmaya harcanan süre arasındaki dengeyi sağlamak. Girişimcilerin %31’i, günde 10 saati aşkın çalışıyor. %15’i ise haftanın 7 günü işte. Bu durumda bir girişimci olarak müşterileriniz ile nasıl iletişim kurarsınız?
1. Zaman çizelgeniz hiçbir zaman tamamen düzenli olmamalı.
Evet, ulaşılabilir olmanız gerekiyor, ancak onun da bir sınırı olmalı. Microsoft Outlook takvimi, bu tür konularda bir numaralı yardımcınız olabilir. Outlook, kullanıcılarına opsiyonlu zamanlar ve tarihler oluşturma olanağı sağlıyor, böylece toplantıların belirli saat aralıklarına kısıtlanmasını önlemiş oluyor.
2. Akıllı telefonunuzu ofisiniz haline getirin.
Bugünlerde telefonlar, tabletler ve laptoplar, çoğu üretkenlik ve iletişim uygulamaları ile uyumlu halde. Bulut-temelli DMS çözümleri (eFileCabinet, SmartVault ya da docSTAR gibi) cihazlar arasındaki veri transferini kolaylaştırıyor ve hareket halindeyken bile üretkenliğinizden hiçbir şey kaybetmiyorsunuz. Mobil uygulamalar kullanmak hızlıca dökümanlarınıza erişmenizi, yoldayken bile her konuya hakim olmanızı sağlıyor.
3. Yetenekli elemanlar bulun.
Başarıya giden yolda yüzde yüz çalışan bir yöntem varsa, o da yetenekli çalışanları işe almaktır. Girişimciler birden fazla şapka takarlar söz gelimi, ama her şeyi yapabilecek tek bir kişi maalesef henüz doğmamıştır. Bir takım, her zaman tek bir kişiden daha iyi performans gösterir.
Buna ek olarak çalışanlarınızın da birer müşteri olduğunu unutmayın. Çalışanlarınıza karşı erişilebilir olmak onlara otonom bir iş gücü oluşturma olanağı sunuyor. Bu iş gücü, sürekli yönetilmek ve denetlenmek zorunda olmadan şirketinizi hedeflerine ulaştırabilir.
4. Sağ kolunuz olacak birini işe alın.
Tüm bu araçlara rağmen, yine de insan gücüne her zaman ihtiyacınız olacak. Kişisel asistanınızın olması, sizi düzenli kılacağı gibi zamanınızı yönetmekte büyük faydası olacak. Bu ise doğrudan üretkenliğinizi olumlu yönde etkileyecek ve dikkatinizin gereken noktalara odaklanmasını sağlayacak.
Bir girişimci olarak çoğu zaman zamanınızı yönetmekte sıkıntı çekiyorsunuz. Her daim ilginizi gerektirecek bir durum olacaktır. Düzenli olmak için teknolojiyi kullanmak ve verimli, profesyonel insanları hayatınıza katmak size bu boşlukları doldurmaya yardım ederken, bir yandan da işletmenin en önemli kısmı olan müşterilere odaklanmanızı sağlayacak.