Genç Yaşta iPhone’u Hackleyen İlk Kişi, Garajında “Sürücüsüz Araba” Yaptı

George Hotz, iPhone’u ilk hack’leyen kişi olarak biliniyor. Bugün 26 yaşında olan George, San Francisco’daki evinin garajında yürüttüğü çalışmalarla, 1 ay içinde sürücüsüz bir araba yaptı. 2016 Honda Acura ILX model aracın üstünde bir lazer radarı, dikiz aynasının yakınında bir kamera bulunuyor. Sağ tarafta torpido gözü bulunması gereken yerde bazı elektronik aksam, vites kolunun bulunması gereken yerde ise bir joystick yer alıyor. Ayrıca kokpitte 21,5 inch bir ekran bulunuyor. Hotz, “Tesla’daki ekran sadece 17 inch” diyor. Aracı, Linux işletim sistemi bazlı bir bilgisayar yönetiyor.

Hotz, 17 yaşındayken Apple’ın iPhone’ununu ilk hackleyen ve AT&T ağı dışında kullanılabilmesini sağlayan ilk kişiydi. Sonrasında Sony Playstation 3’ün güvenlik sistemini kıran ilk kişi oldu. Birkaç yıldır, neyin üzerinde çalışmak istediğine karar vermeye çalışan Hotz, sonunda sürücüsüz araba fikri üzerinde karar kıldı.

Hotz, yarattığı aracın yoğun trafikli şehir içi caddeleri için olmadığını, otobanlar için uygun olduğunu söylüyor.

Araç sürücü kontrolünde yolda giderken, tepesindeki lazer-radar çevreyi tarıyor ve bu tarama sonucu ekranda pikselleştirilmiş şekilde gözüküyor. Aracın yazılımının önerdiği güzergah, yine ekran üzerinde yer alıyor. Sürücüsüz moda istendiği zaman geçilebiliyor.

George Hotz'un Otonom Aracı

Sürücüz araç denemeleri yaklaşık 10 yıl önce, Amerikan Savunma Bakanlığı’nın araştırma kolu olan Darpa tarafından başlatılmıştı. Grand Challenge adı verilen yarışmaya katılanlara ait araçlar, 2004 yılında sadece 11 km katedebilmişti. O ilk arabaların yol almasını sağlamak için, bazılarının içinde küçük bir veri merkezi kurmak gerekmişti. O yarışmaya katılanların pek çoğunu işe alan Google, bugün daha gelişmiş bilgi işleme gücü, sensörler ve otonom yazılım ile toplam maliyeti oldukça azaltmış durumda.

Hotz’a göre, tüketici sınıfı kameralar ve yapay zeka yazılımları, neredeyse her çeşit araba için düşük maliyetli sürücüsüz sistem oluşturmayı mümkün kılıyor. Üzerinde çalıştığı teknoloji; Google, Uber ve hatta Apple gibi şirketlerin üzerinde çalıştıkları teknolojilere göre daha ucuz. Hotz, kısa vadede Tesla, BMW, Ford gibi şirketlere sürücü yardım teknolojisi sağlayan MobilEye şirketini zorlayabileceğini düşünüyor. Hotz, her yerde bulabileceğiniz 13$’lık 6 tane kamerayı her hangi bir araca yerleştirip, öğrenen yapay zeka yazılımı kullanarak bir araç-kiti oluşturmayı planlıyor. 6 kameradan ikisi dikiz aynasının yanında, biri arkada, ikisi yanlarda ve biri aracın üstünde yer alacak. Hotz, bu kiti araç üreticilerine satmayı veya gerekirse bu kitin uyarlandığı araçların satılacağı bir showroom açmayı hedefliyor.

New Jersey doğumlu olan Hotz, küçük yaşlarda ortaya çıkardığı çalışmalarla pek çok bilim yarışmasında ödül aldı. 2007 yılında iPhone’u hacklediğinde lise öğrencisiydi. Bundan üç yıl sonra Playstation’ı hacklediğinde Sony onu dava etmişti. Bir daha Sony ürünlerine bulaşmayacağına dair söz vermesiyle bu konu tatlıya bağlanmıştı. Hotz, para için eylemde bulunan bir hacker değildi. Gelişmiş teknolojiyi kendi isteği doğrultusunda evirip çevirebileceğini kanıtlamak isteyen bir bulmaca meraklısıydı.

2007 yılından sonra Hotz, Rochester Institute of Technology’te katıldı, Google, SpaceX, Facebook şirketlerinde birkaç aya varan sürelerle çalıştı. Bu işler onu tatmin etmedi ve canını sıktı. Hotz, “Google’da zeki insanlar web tarayıcısındaki bug’ları yamamakla uğraşıyor. Öte yandan Facebook, yapay zeka ile insanların Facebook üzerinde daha fazla zaman harcamasına kafa yoruyor. Bu beni korkutuyor.” diyor.

Hotz bir yandan, donanım ve yazılımlardaki açıkları bulma yarışmalarına katılarak kendini eğlendirdi ve para kazandı. Bir yarışmada Chromebook laptop’u kırdı ve 150.000$ aldı. Bir başka yarışmada Firefox tarayıcısındaki bir açığı buldu ve 50.000$ kazandı. Kore’de dörder kişilik takımlarla katılım sağlanan bir yarışmaya tek başına katıldı ve birinci olarak 30.000$ aldı.

2012 yılında bu yarışmalardan sıkıldı ve yapay zeka alanında çalışmaya başladı. Vicarious adlı yapay zeka üzerinde çalışan bir startup’ta çalıştı ve sonra ayrıldı. Phd için okula yazıldı. Derslere girmeden yapay zeka üzerine yazılmış tüm makaleleri okudu. Bu arada Elon Musk ile tanıştı ve MobilEye ürünlerinden daha iyi bir ürün ortaya koyma konusunda iddiaya girdiler.

Hotz, kendi sürücüsüz arabasını yapma çalışmalarına Ekim 2015’te başladı. Honda’nın resmi servisi olmak için başvuruda bulundu ve kabul edildi. Böylelikle Acura’nın şemalarını ve kılavuzlarını elde etti. Sonraki adım, Intel NUC mini bilgisayar, birkaç GPS ünitesi ve iletişim switch’ini kullanıp aracın ana bilgisayarına entegre etmek oldu. Aracın üstündeki radarı sabitlemek için ise selobant kullandı.

Hotz’un çalışmasını, teknolojideki iki önemli gelişme destekledi. Birincisi ucuz maliyetle elde edilebilen işlem gücü oldu. Hotz, çalışma için toplamda 50.000 $ harcadı – ki bunun 30.000$’ı arabayı satın almak içindi. Diğer gelişme ise, öğrenen yapay zeka teknolojisidir. Hotz, “Bir bilgisayara içinde sandalye olan 1 milyon fotoğraf ve içinde sandalye olmayan 1 milyon fotoğraf gösterin. Sonunda bilgisayar, sandalyeyi bir insandan daha iyi tanımlar hale gelecektir.” diyor.

Hotz, kısa vadede Uber şoförü olarak çalışmayı planlıyor. Böylelikle araca öğrenme imkanı sağlamış olacak ve çalışmasının 5 ay içinde Elon Musk’a gösterecek seviyeye gelmesini bekliyor.

Hotz ile ilgili çıkan habere Tesla, sitesinde yayınlanan bir blog yazısında dün yanıt verdi: “Geniş kapsamlı geçerlilik alma kabiliyetinden yoksun bir kişi veya küçük bir firmanın, üretilmiş araçlara sonradan otonom sürüş özelliği kazandırabilmesi çok zor. Öğrenen makine sistemini %99 doğruluğa getirmek görece kolay bir iş. Ancak esas zor olan bu doğruluğu %99,9999’a çıkartmaktır. Bu durumu bazı “gören makine” yarışmalarında gözlemliyoruz: bilgisayar bir köpeği %99’dan fazla doğrulukta tanıyabilirken, seyrek de olsa onun bir saksı bitkisi olduğu sonucunu çıkartabiliyor. Saatte 110 km hızla giderken bu tip bir hata büyük sorun yaratır.”

Etiketler