MasterCard’ın yayımladığı Omnishopper raporuna göre tüketiciler günümüzde alışveriş öncesinde internetten daha çok araştırma yapıyor ve mağazalarda daha az zaman geçiriyor. Tüketici sadakatinin arttığı yeni alışveriş çağında tüketiciler, daha az mağazadan alışveriş yapmalarına rağmen mağazalara olan sadakatleri yükseliyor. MasterCard, tüketicileri bugün alışverişe yönelten ve kritik kararları vermeleri sağlayan motivasyonları incelemek üzere Omnishopper araştırmasını tamamladı. Perakendecilerin tüketicileri memnun edebilmesi için nasıl bir strateji izlemesi gerektiğine yönelik çalışmalara kaynaklık etmesi için veriler kamuoyuyla paylaşıldı.
Tüketici davranışındaki değişimlerin sebebi, alışverişte ödenen bedelin karşılığında daha çok değer satın alma ihtiyacı. Akıllı ve bilinçli tüketiciler doğru bedelle doğru ürünü almak için iki sene öncesine göre bugün daha fazla fiyat araştırması yapıyor. Her 10 tüketiciden 6’sı ideal fiyatı kafalarında oturtmak için internette zaman geçiriyor. Satıcılar için bu yeni davranış tarzının sonucu, dükkana rastgele uğrayan ve beğendiği bir ürünü sorgulamadan alan tüketicilerin sayısındaki düşüş.MasterCard Advisors MasterCard Advisors Satıcı Çözümleri Grup Başkanı Mathieu Loury, “Ekonomideki global durgunluk, alışveriş tarzımızı da etkiledi. Araştırmamıza katılanların %51’i tüketicinin ihtiyacını tam olarak anlamayan satıcılardan hoşlanmadığını itiraf ediyor. Perakendeciler, promosyon ve indirimlerle tüketicileri cezbetmeye çalışıyor fakat günümüzün bilinçli tüketicisi sadece fiyatta rekabete bakmıyor ve ödediği paranın tam değerinde karşılık almak istiyor.”
Gelişen teknolojiler de pazarın davranışını değiştiriyor. Tüketiciler artık teknolojinin yaygınlaşmasıyla güçlü araçlara kavuşmuş durumda. Omnishopper araştırmasına katılanların %80’i, internetteki alışveriş sitelerinden fiyat araştırmasının yanında, mağaza içindeyken akıllı telefonlarıyla fiyat kıyasladığını söylüyor. Bilinçli tüketiciler, akıllı cihazlar ve tabletler üzerinden ürün değerlendirmelerini, tüketici yorumlarını ve puanlamaları takip ediyor.
MasterCard’ın küresel olarak binin üzerinde tüketiciyle yaptığı anketin sonucu olan Omnishopper araştırmasının şaşırtıcı bir sonucuna göre bilinçli tüketiciler e-ticaretten çok fiziksel mağazaları tercih ediyor. Tüm perakende alışverişlerinin %7,5’lik kısmını teşkil eden e-ticaretteki büyüme durgunlaşırken, bilinçli tüketiciler hızlı alışveriş, daha iyi müşteri hizmeti ve sosyal bir alışveriş deneyimi için yüz yüze alışverişi tercih ediyor.
Dijital çağın bilinçli tüketicileri daha sadık. Parmak uçlarında sayısız seçenek olmasına ve eskisine nazaran daha çetin araştırmalar yapmalarına rağmen sadece %26 yeni bir mağazadan alışveriş yapmak istiyor. Genelde tanıdıkları ve bildikleri mağazaları tercih ettiklerini ifade ediyorlar. Bu da yeni müşteriler çekmek isteyen perakendeciler için bir risk oluşturuyor.
Dünya çapında tüketicilerin %80’i mağaza içinde ve online alışverişte paralarının tam karşılığını aldığını düşünüyor. %82 için ise alışverişte en büyük mutluluk doğru fiyata doğru ürünü bulmak. Tüketiciler artık alışverişlere ürün odaklı yaklaşıyor. Aradıkları ürün dışında sürpriz alışverişler yapmıyorlar ve %73 aradığı ürünün stokta olmadığını öğrenince hayal kırıklığı yaşıyor. Bu veri perakendeciler için depo yönetiminin önemini ortaya koyuyor.
MasterCard Omnishopper Araştırması Hakkında:
MasterCard Tüketici Rehberi Bilinçli Tüketici Araştırması, MasterCard’ın ödeme bazlı verilerine ve online olarak tüketicilerle Temmuz 2015’te yapılan ankete dayanmaktadır. Bu anket ABD, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Çin, Endonezya, Hong Kong, İngiltere ve Polonya’da gerçekleştirilmiştir. 11.337 kişi ile görüşülmüştür.