Aracı olan herkesi etkileyen bir konu varsa o da park etmektir. Üzerinde pek konuşulmasa da gün içinde yaşanan stresi arttıran bir sorun olduğunu hepimiz biliyoruz.
Sürücüler genellikle evlerinin etrafındaki sokaklarda dolaşarak cadde üzerinde veya makul ücretler isteyen otoparklarda park edecek yer aramaktadır. Ancak park sektörü sadece boş yer bulmaktan daha fazlası anlamına geliyor.
Son 25 yılı değişmeden geçiren park endüstrisi dünya çapında 100 milyar dolarlık bir pazar payına sahip ve sonunda değişmeye başladı. Yatırımcılar isteğe bağlı hizmetlere (on-demand services) milyar dolarlık yatırımlar yapar hale geldi. Mobil teknolojilerin yükselişiyle her sektörün olduğu gibi park sektörünün olumsuz etkilenmesi de kaçınılmaz denebilir.
Dağılmak Üzere Olan Bir Endüstri
Park endüstrisinde yaşanacak gerçek bir devrim (disruption), ancak internete bağlı araçlar ile öngörülebilen park etmeyi birleştirecek tek kaynaklı bir çözüm bulunursa mümkün olacaktır. İnternete bağlı araçlar kendi kablosuz ağları ile dış dünyayla iletişim halinde olacak ve gelecekte otonom hale gelecekler.
Öngörülebilen park ise mobil park çözümleri arasında yer alıyor ve kullanıcı uygulamayı açtığı anda sürücünün gideceği yeri tahmin ederek bir tık ile park yeri ayırtmasını sağlıyor.
Park konusuyla ilgili fırsatların farkında olan şirketler eksiksiz çözüm için birbiriyle yarışıyor. SpotHero ve ParkWhiz gibi şirketler isteğe bağlı yer ayırtma ve peşin ödeme imkanı sunuyor. Passport ve Parkmobile mobil ödemeyi mümkün kılıyor ve Luxe ve ZIRX isteğe bağlı vale hizmeti veriyor.
Teknoloji endüstrisi bu pazarda kendine yer bulmaya çalışırken park etmeyi sorunsuz bir deneyim haline getirmek de altın bir fırsat olarak görülüyor. Hizmet veren şirketlerden hiçbiri şu an bulundukları yerden memnun olmadığından daha geniş hizmet vermek ve nihai çözümü sunabilmek için çalışıyor. Tüm park uygulamaları bu amaç ile hareket ederken endüstride yapılması gereken daha pek çok şey bulunuyor.
Sorunsuz Park Deneyimine Adım Adım
Tüm şirketlerin amacı insanların karşı karşıya kaldığı pürüzleri ortadan kaldırabilmek. Yer bulmak, otopark ücretini denkleştirmek gibi sorunları yok edip müşterilerin yarar sağlayacağı sorunsuz bir deneyim oluşturma amacı taşıyorlar.
Kullanıcı alışkanlıkları, önerilen fayda var olandan büyükse değişmeye oldukça açıktır. Bunu başarabilmek için ise sorunsuz bir deneyimden oluşan güçlü bir öneri gerekiyor.
Sorunsuz park deneyimi sürücünün A noktasından B noktasına gecikme ve sınırlamaya maruz kalmadan hareket edebilmesi anlamına geliyor. Nakitsiz park, insanlarla etkileşim olmadan yer ayırtabilme gibi seçenekler ihtiyacına uygun ürünü arayan kullanıcıların parmak uçlarında olmalı.
Park endüstrisini ilerleten mobil gelişmeler aracılığıyla bu pazar sorunsuz deneyimlere doğru adım adım ilerliyor. Peki bizi ne tür yenilikler bekliyor:
Fiyat Anlaşmazlığının Yerine Fiyatlarda Şeffaflık:
Park ücretlerinin günün saatinden tutun da bölgede gerçekleşen etkinliklere kadar pek çok sebeple değişkenlik gösterdiğini hepimiz biliyoruz. Genellikle ne kadar para ödeyeceğimizi ancak aracımızı park ettikten sonra öğreniyoruz. Park uygulamalarının gelişiyle sektördeki ücretlendirme modeli daha şeffaf bir hale bürünüyor. Bu sayede insanlar daha park edecekleri noktaya varmadan ne kadar ödemeleri gerekeceğini öğrenebiliyor.
Nakit Ödeme Yerine Mobil Ödeme:
Park yerinde ödeme noktası bulma, park fişi alma ve ödeme yapma gibi sıkıcı işlemlerin yerini sorunsuz mobil ödeme alıyor. Bu sayede park ücretini ödeme işini uygulama üzerinden tek bir tık ile halledebiliyorsunuz.
Uygulamalar Gittikçe Yaygınlaşıyor:
Park deneyimini kolaylaştıran pek çok uygulama olsa da bu uygulamalar ya ülkenin her yerinde kullanılamıyor ya da belirli saatler arasında aracınıza ulaşmanızı engelliyor. Bunun büyük bir sorun olduğunu bilen şirketler de çalışma saatlerini arttırarak ve yeni pazarlara açılarak hizmetlerini genişletiyor. Tüm bu şirketler her yerdeki müşterilerine 24 saat hizmet veren çözümü sağlamak için rekabet ediyor.
Envanter Kontrolü ve Gelir Yönetiminde Gelişmeler:
Bu uygulamalar tüketiciler için büyük faydalar sağlarken işletmeciler için de oldukça yararlı bir iş modeli yaratıyor. Mobil uygulamalar park endüstrisini yeni bir gelir yönetim modeline doğru yönlendiriyor. Bu sayede garaj sahipleri ve işletmeciler karlarını arttırabilecek pozisyona geliyor.
Expedia ve Priceline sayesinde konaklama endüstrisinde yaşanan yenilikleri bir düşünün. Teknoloji sayesinde oteller talebe göre fiyat belirleyebilir ve karlarını arttırabilir hale geldi. Aynı uygulamanın park endüstrisinde de tercih edilmesiyle bu sektördeki oyuncuların gelirlerinin de maksimuma ulaşması beklenebilir.
Henüz park endüstrisinde verilmiş bir karar olmasa da IBM tarafından yapılan bir araştırmaya göre sürücülerin günde ortalama 20 dakikalarını park yeri arayarak geçirdikleri görülüyor. Bu sebeple stres arttırıcı etkisi olan park sorununda başarıya ancak sorunsuz bir ürün ortaya çıkarıldığında ulaşmış olacağız.
Kaynak: TechCrunch.com