Google, Asıl İşinde Rekabetle Karşı Karşıya

Google her zaman yeni projeler peşinde. San Francisco sokaklarında kendi kendine giden arabalar, dünyanın etrafını gezen internet balonları dünya devinin son zamanlarda üzerinde çalışıp test ettiği projelerden sadece bazıları. Ancak Google rakiplerinin bu hafta içinde açıkladığı yenilikler rekabetin kızışacağının bir göstergesi.

Pazartesi günü Microsoft, Bing’in Google’dan AOL’u devraldığını açıkladı. Bu da 10 yıl boyunca Verizon’un arama motorunun default olarak Bing olarak çıkması demek.

Facebook’un açıkladığı yenilik ise YouTube video reklamlarına rakip olacak nitelikte. Facebook’tan alışveriş yapılabilmesini sağlayan satın alma opsiyonu önümüzdeki günlerde pazarlama dünyasında yeni satış kanallarından biri olmaya aday.

Bu hafta Pinterest de boş durmadı ve satın alınabilen pin’leri duyurdu. Artık Pinterest’te beğendiğiniz ürünü satın alabileceksiniz. Bu yenilikle daha çok şey keşfedecek ve Pinterest favori görsel arama motorunuz haline gelebilir.

Yine de tüm bu gelişmeler Google için bir felaket senaryosu oluşturmuyor.

AOL’u Microsoft’a kaptırmış olmak Google’a sadece 10 milyonlarca dolara mal oldu. Google’ın geçen çeyrekte elde ettiği $17.26 milyar dolarlık gelirine bakıldığında bu çok büyük bir kayıp değil. Facebook ise her ne kadar YouTube video reklamlarına rakip olarak yeni video reklam satış kanalını geliştirse de hala yayıncılar için YouTube öncelikli tercihler arasında. Pinterest’in reklam ürünleri ise henüz çok yeni ve Google da kendi “satın al” butonunu çok yakında lanse etmeye hazırlanıyor.

Google’ın başı biraz ağrıyabilir

Pinterest görsel aramada ağırlığını koymaya ve satış kanalını da açmaya hazırlanırken Amazon da yıllardır ürün aramalarını Google’dan yapmıyor. comScore sonuçlarına göre Amazon’da desktop’tan yapılan ürün arama oranı 2013 Eylül ve 2014 Eylül arasında %47 artış göstermiş. Bu da Google’ın aramadan elde ettiği (Google Ads) kârlı kazanca önemli sekte vuracak nitelikte bir gelişme.

Google’ın AOL’u kaybetmesinden önce yaşanan bir gelişme de Mozilla’nın Google Search yerine Yahoo Search’ü kullanmaya başlamasıydı. 2009’dan bu yana pazardaki en büyük kayıplarından birini de burada yaşayan Google tüm bu gelişmelere rağmen hala Apple’ın browser’ı Safari’deki yerini koruyor. Ancak söylentilere göre Apple da Google’ın yerini Bing veya Yahoo’ya bırakabilir.  Bu konuda ne karar verilir henüz bilmiyoruz ama Apple’ın bir sonraki iOS güncellemesinde Safari üzerinden mobil reklamları engelleyeceğini biliyoruz. Bu bloklama PageFair’e göre Google’a yıllık gelirinden %10 kaybettirebilir. Bu arada Google’ın reklamlardan tık başına aldığı ücret de azalıyor. Geçtiğimiz çeyrekte bu rakamın beklenilenden düşük ve yavaş olduğu açıklandı.

Her ne kadar dünya devi bir şirket olsa da tüm bu gelişmeler Google’ın başını biraz ağrıtacağa benziyor, ne dersiniz?

Kaynak: Business Insider

Etiketler