
İngiliz perakendeci Marks & Spencer, 46 günlük aranın ardından salı günü kıyafet ürünleri için online sipariş almaya yeniden başladı.
İngiliz iş dünyasının en tanınan isimlerinden biri olan M&S’in hisseleri, İngiltere, İskoçya ve Galler’de çoğu kıyafet ürünü için standart ev teslimatını yeniden başlatmasının ardından %3,5 değer kazandı.
“Her gün yeni ürünleri online olarak sunacağız, böylece müşteriler önümüzdeki günlerde ürün çeşitliliğinin arttığını görecekler.”
M&S, Kuzey İrlanda’ya teslimatın “önümüzdeki haftalarda” yeniden başlayacağını, ayrıca mağazadan alma (click and collect), ertesi gün teslimat, belirlenen gün teslimatı ve uluslararası sipariş hizmetlerinin de aynı dönemde aktif hale geleceğini belirtti.
141 yıllık M&S, Paskalya tatil haftasonunda temassız ödeme ve mağazadan alma hizmetlerinde yaşanan sorunların ardından 25 Nisan’da web sitesi ve uygulaması üzerinden kıyafet ve ev ürünleri siparişi almayı durdurmuştu.
Şirket ilk olarak 22 Nisan’da bir “siber olay”la uğraştığını duyurmuştu.
M&S, geçen ay online kesintinin Temmuz ayına kadar devam etmesini beklediğini ve bu saldırının 2025/26 mali yılında yaklaşık 300 milyon pound (404 milyon dolar) işletme kârı kaybına yol açacağını öngördüğünü açıkladı. Ancak sigorta ve maliyet kontrolü ile zararın yarıya indirilebileceğini umuyor.
Sistemlerdeki aksama, M&S’in yiyecek ve kıyafet ürünlerini mağazalara ulaştırmasını da etkiledi ve bu nedenle sıcak ve güneşli havanın artırdığı talebi karşılayamadı.
Analistler, sezon sonu kıyafet satışlarının normalden daha büyük ve indirimlerin daha derin olacağını tahmin ediyor.
Salı günkü yükselişin ardından, M&S hisseleri saldırının açıklandığı tarihten bu yana %9,5 değer kaybetti.
M&S, bilgisayar korsanlarının bir üçüncü taraf yüklenici çalışanlarını kandırarak sistemlerine sızdığını ve böylece dijital savunmaları aşarak siber saldırıyı başlattığını açıkladı.
Şirket, bu krizden faydalanarak teknoloji alanında iyileştirmeleri hızlandıracağını belirtti.
Son haftalarda, İngiltere’den Co-op Group, Almanya’dan spor giyim grubu Adidas, lüks mücevher markası Cartier ve ABD’den iç giyim şirketi Victoria’s Secret gibi birçok büyük perakendeci de benzer siber olayları kamuoyuna duyurdu.