
Standard Chartered, dünya çapında on binlerce çalışanı için Üretken Yapay Zeka (Generative AI) aracını devreye alıyor.
SC GPT adı verilen bu araç, 41 ülkede faaliyete geçerek 70.000’den fazla çalışanın operasyonel verimliliğini ve müşteri etkileşimini artırmasına yardımcı olacak.
Standard Chartered, bu aracın bankanın üretkenliğini iyileştireceğini, satış ve pazarlama çabalarını gelir artışı için kişiselleştireceğini, yazılım mühendisliğini daha fazla otomasyonla geliştireceğini ve risklerin ölçülme, yönetilme, kaydedilme ve raporlanma süreçlerini ölçeklendireceğini belirtiyor.
Aynı zamanda, bankanın kendi verilerini kullanarak Standard Chartered’a özgü sorunları daha iyi çözmesine olanak tanıyan daha özelleştirilmiş bir versiyonu da hazırlık aşamasında.
Banka ayrıca yerel ekiplerin, dijital pazarlama, çeviri ve müşteri destek hizmetleri gibi piyasaya özgü ihtiyaçları karşılamak için SC GPT’yi kullanarak özel çözümler geliştirmesine de izin veriyor.
Standard Chartered Grup CEO’su Bill Winters, şunları söyledi: “Benzersiz ve giderek farklılaşan bir stratejimiz var – Üretken Yapay Zeka’nın, Sınır Ötesi ve Varlıklı Müşteri bankacılığı gibi pek çok alanda bizi öne çıkarma potansiyelinin oyun değiştirici olacağına inanıyoruz.”
“Üretken Yapay Zeka’yı sorumlu bir şekilde kullanarak yeni verimlilikler sağlıyor, hizmet sunumunu dönüştürüyor ve dijital bankacılıktaki liderliğimizi güçlendiriyoruz. Bu, müşterilerimiz, çalışanlarımız ve topluluklarımız için uzun vadeli değer yaratma ve yenilik yapma yolunda sadece bir başlangıç.”