
Analiz firması Similarweb’in yeni verilerine göre, Çin’de Xiaohongshu olarak bilinen Çinli sosyal medya uygulaması RedNote, kendi kendini “TikTok Mültecisi” ilan edenlerin katılımıyla bu hafta başında bir günde yaklaşık 3 milyon ABD’li kullanıcı kazandı.
Similarweb’in tahminine göre, Çince uygulama Pazartesi günü itibariyle ABD’de hem iOS hem de Android cihazlarda günlük yaklaşık 3,4 milyon aktif kullanıcıya sahipti; bu sayı bir önceki gün 700.000’den az, bir önceki hafta ise 300.000 civarındaydı.
Kullanıcı akını, 170 milyon Amerikalının kullandığı TikTok’un ulusal güvenlik endişeleriyle ABD tarafından yaklaşan yasaklanmasıyla tetiklendi.
Veriler, ABD’li kullanıcıların bu hafta RedNote’a daha önce bilinenden daha büyük bir geçiş yaptığını gösteriyor ve RedNote’un ABD uygulama mağazası indirme sıralamasında dramatik yükselişini açıklıyor. Reuters Salı günü, sadece iki gün içinde 700.000’den fazla yeni kullanıcının uygulamaya katıldığını bildirdi.
Ayrıca platformun, ana şirket ByteDance’ın Kasım ayında iki uygulamanın giriş işlevlerini birbirine bağlamasının ardından kendi başına ılımlı bir artış yaşayan TikTok kardeş uygulaması Lemon8’in önünde yer aldığını gösteriyor.
Similarweb’e göre Lemon8’in Pazartesi günü ABD’de 1,7 milyon günlük aktif kullanıcısı vardı ve bu sayı önceki haftalarda 1,1 milyon civarındaydı.
Bu arada, Similarweb’e göre TikTok’un ABD’deki kullanımı yasak öncesinde azaldı ve haftalık %2,1 düşüşle yaklaşık 82,2 milyon günlük aktif kullanıcıya geriledi.
RedNote’taki birçok Çinli kullanıcı yeni gelenleri memnuniyetle karşıladı ve popüler Çin yemekleri, şehrin turistik yerleri ve hatta Çin’in doğum politikaları gibi konulardaki sorulara hevesle yanıt verdi, ancak ABD’li kullanıcıların Pekin’in sansürcüleri tarafından belirlenen sınırları test ettiğine dair işaretler de vardı.
Çin yıllardır “Büyük Güvenlik Duvarı” sansür mimarisi aracılığıyla siber uzayı sıkı bir şekilde kontrol ediyor ve Instagram ve X gibi yabancı sosyal medya ağlarını engelliyor.
TikTok’ta takipçi ve kariyer sahibi olan ABD’li kullanıcılar aylardır TikTok’un 2023’te yasalaşan ABD yasağından kaçınmanın bir yolunu bulacağını umuyordu, ancak 19 Ocak son tarihi yaklaştıkça bu hafta yılgınlık baş göstermeye başladı.