
Kurumsal yazılım üreticisi Salesforce Salı günü, anlık mesajlaşma hizmeti Slack’ten veri görselleştirme aracı Tableau’ya kadar bir dizi uygulamasında kullanılabilecek ve müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde uyarlanabilecek bir yapay zeka aracının lansmanını yaptı.
Şirket bu haftaki Dreamforce konferansı öncesinde yaptığı açıklamada, Einstein Copilot adı verilen asistanın video görüşmelerini özetleyebileceğini, müşteri sorularına kişiselleştirilmiş yanıtlar verebileceğini ve pazarlama kampanyaları için e-postalar oluşturabileceğini söyledi.
Yapay zeka co-pilotları hatırlatıcıları ayarlayabilen, toplantıları planlayabilen ve ayrıca içerik oluşturabilen sanal bir asistan gibi işlev görürken, Üretken Önceden Eğitilmiş Dönüştürücü (GPT – Generative Pre-trained Transformer ) soruları yanıtlamak ve kullanıcı tarafından talep edilen içeriği üretmek için insan dilini kullanıyor.
Salesforce, Einstein Copilot’un uygun yanıtları oluşturmak için Veri Bulutu’nda bulunan müşteri ve kurumsal verilerden yararlanabileceğini söylüyor. Kullanıcılar asistanı web sitelerine yerleştirebilecek veya Slack ve Meta Platform’un WhatsApp’ı gibi mesajlaşma platformlarıyla entegre edebilecekler.
San Francisco merkezli şirket Einstein GPT genAI ürününü Mart ayında piyasaya sürmüştü. Şirket ayrıca Haziran ayında üretken yapay zeka girişimleri için girişim sermayesi fonunu iki katına çıkararak 500 milyon dolara yükseltti.
Marc Benioff liderliğindeki şirket, OpenAI’nin ChatGPT’sinin geçen yıl viral hale gelmesinden bu yana üretken yapay zekanın artan popülaritesinden para kazanmak isteyen Microsoft ve Alphabet’in de dahil olduğu bir dizi teknoloji firması arasında en sonuncusu.