E-ticaret devi, tüketici talebindeki durgunluk nedeniyle eve teslimat ve iade maliyetlerini düşürme yarışında diğer perakendecilere katılırken Amazon.com, ABD’li müşterilerine siparişlerini ev adreslerine göndermek yerine teslim almaları için 10 dolar teklif ediyor.
Amazon, promosyonun maliyet düşürücü bir önlem olmadığını ve Amazon Pickup’ı hiç kullanmamış ya da son 12 ay içinde bu hizmeti kullanmamış müşteriler için geçerli olduğunu söyledi.
“Müşterilerimize paketlerini almaları için teslimat ve teslim alma seçenekleri de dahil olmak üzere çeşitli yollar sunuyoruz. 10 dolarlık Amazon Pickup promosyonu yeni değil.” şeklinde bir açıklama yaptı. Amazon bu ve benzeri teslim alma promosyonlarının ne zamandan beri kullanıldığını belirtmedi.
Amazon son birkaç gün içinde, açıklanmayan sayıda müşterisine e-posta göndererek, Whole Foods, Amazon Fresh veya Kohl’s mağazaları gibi yerlerdeki şirket teslim alma noktalarından 25 dolar veya daha fazla tutarda bir siparişi almaları için 10 dolar teklif etti.
New York’un kuzeyinde yaşayan nakliye danışmanı Dean Maciuba da bu teklifi alan müşteriler arasındaydı.
Maciuba, Amazon teslim alma noktalarının kullanımının artmasının, şirketin maliyetli konut paket teslimlerini atlamasına yardımcı olacağını ve “Amazon’un teslimat maliyetini düşürmesi için büyük bir fırsat” olduğunu söyledi.
Maciuba ayrıca tüketicilerin iadeleri doğrudan şirkete yapmaları konusunda eğitilmelerine de yardımcı olacağını söyledi.
Amazon ayrıca bazı müşterilerden, teslimat adreslerine daha yakın bir Amazon teslim alma ve iade yeri varken paketleri United Parcel Service mağazası aracılığıyla iade etmeleri halinde 1 dolarlık bir ücret almaya başladı ve bu değişiklik ilk olarak The Information haber sitesi tarafından bildirildi.
Kargo şirketleri UPS ve FedEx, özellikle uzak adreslere teslimat yapmanın maliyetli olabileceği kırsal bölgelerde, müşterileri erişim noktaları olarak adlandırılan noktaları kullanmaya teşvik etti.
Amazon yıllarca tüketicileri hızlı, ücretsiz teslimat ve iade beklentisine alıştırmak için çalıştı. Şirket patlayıcı bir büyüme döneminin ardından kemer sıkarken, şirket genelinde teslimatla ilgili maliyetleri azaltmak için çok sayıda hamle yaptı.
Amazon geçen yılın sonlarında ücretsiz kargo avantajlarını içeren yıllık Prime aboneliğinin fiyatını 20 dolar artırarak 139 dolara yükseltti. Ayrıca ücretsiz market teslimatı için minimum sipariş eşiklerini yükseltti, müşterileri tüm paketlerini haftanın belirli bir gününde teslim ettirmeye teşvik etti ve 25 doların altındaki siparişler için ücret karşılığında aynı gün daha hızlı paket teslimatını genişletti.