Klarna Alışveriş Alışkanlıkları Kredi Notunu Etkileyecek

Şimdi al-sonra öde (BNPL-Buy Not Pay Later) şirketi Klarna, kimin zamanında ödeme yaptığı ve kimin ödemelerini geciktirdiği bilgisini kredi kurumlarıyla paylaşmaya başlayacak.

Şirket, bu hamlenin müşterilerinin ipotek gibi krediler için kredi alma kabiliyetine yardımcı olabileceğini veya bunu engelleyebileceğini açıkladı.

Haziran ayından itibaren bankalar ve kredi kartı firmaları, kredi kontrolleri yaparken müşterilerin Klarna alışkanlıklarını görebilecek.

Citizens Advice, şimdi al-sonra öde yönteminin insanları borca ​​girmeye teşvik ettiği korkularına istinaden “bataklık gibi – içine girmesi kolay ama çıkması zor olabilir.” dedi.

İngiltere’deki en büyük şimdi al-sonra öde şirketi olan Klarna, müşterilerinin Boohoo, H&M ve Asos gibi perakendecilerden alışveriş yapmasına olanak tanıyor.

Klarna, müşterilerin ödeme geçmişlerini 1 Haziran’dan itibaren kredi kayıt kuruluşlarıyla paylaşmaya başlayacak.

İsveçli firma, müşteriler daha uzun vadeli krediler için Klarna Financing’i kullandığında kredi kayıt kurumlarıyla zaten bilgi paylaşıyordu.

Ancak önümüzdeki aydan itibaren 3 Taksitle Öde ve 30 Güne Öde ürünleri için de müşteri verilerini paylaşmaya başlayacak.

Borç Riski

Citizens Advice’te direktör olarak çalışan Matthew Upton, şimdi al-sonra öde sistemi “alışveriş yapanları kasada bölünmüş ödemelerle cezbediyor” dedi. Upton ayrıca, ”Tüketiciler çoğu zaman neyi kabul ettiklerini anlamıyor ve bu yöntemi yanlışlıkla kullanan insanlar var.” dedi.

Citizens Advice; geçen yıl, şimdi al-sonra öde kredisi kullanan her 10 müşteriden birinin borç tahsildarları tarafından takibe alındığını söyledi.

Ödemeleri geciktiren Klarna müşterileri şu anda da borç tahsilat kurumları tarafından takip edilebiliyor, ancak firma bunun kredi alma kolaylığını etkilemediğini söylüyor. Fakat bu durum 1 Haziran’dan itibaren değişecek.

Alışveriş yapanlar için şimdi al-sonra öde yöntemi, her yerde karşımıza çıkıyor. Birleşik Krallık’ta, %30’u 20’li yaşlarda olmak üzere 17 milyon kişi tarafından kullanılan şimdi al-sonra öde yöntemi daha önce kredi ürünlerinin en göze çarpanı olmamıştı. 

Tüketici grupları, BNPL’nin, finansal bir karmaşa içine girenler dışında, büyük ölçüde gizli olan yönetilemez borçlara doğru kaygan bir eğim yaratabileceğini de söylüyor

Dolayısıyla Klarna’nın bu hamlesi, şirketin ufukta daha katı düzenlemelere mecbur kalmasına rağmen önemli. Diğer sağlayıcıların da bu hamleyi takip etmesi bekleniyor.

Bu hamle, BNPL sağlayıcılarının, müşterilerinin neredeyse her zaman anlaşmanın “sonra öde” kısmına devam edebilecekleri iddiasını test edecek.

İzlemesi daha ilginç olacak şey ise diğer borç (kredi) verenlerin tepkisi olacak.

Başvuranların BNPL ürünlerini kullanmalarını finansal bir stres işareti olarak mı değerlendirecekler ve onlara kredi ve ipotek sağlama konusunda daha isteksiz mi davranacaklar?

Yoksa BNPL’nin kullanılmasının ve derhal geri ödenmesinin sorumlu bir borçlunun olumlu bir göstergesi olduğunu mu düşünecekler?

Şimdi al-sonra öde firmaları, sözleşme hüküm ve koşulları ve kredi kuruluşlarına verdikleri bilgiler konusunda gözlemcilerin baskısı altında.

Klarna, kredi kartı şirketleri için kurulan raporlama sistemlerini uyarlamak için acentelerle iki yıldır birlikte çalıştıklarını söyledi.

Borçlanma Seviyeleri

Klarna’nın söz konusu duyurusu, resmi rakamların, Birleşik Krallık tüketicilerinin Mart ayında kredi kartlarından 800 milyon sterlin daha fazla borçlandığını ortaya çıkarmasını takiben yapıldı.

İngiltere Merkez Bankası’ndan alınan verilere göre bu, bir önceki yıla göre %10’dan fazla bir artışa işaret ediyor.

Ancak diğer kredilerin kullanımındaki artışın yanı sıra kredi kartı borçlanmasındaki artış, borçlanma seviyesini pandemi öncesi görülen düzeye geri getiriyor.

Geri ödemeler, kart sahiplerinin dışarı çıkıp para harcamak için çok daha az fırsata sahip olduğu Covid karantinaları sırasında yeni borçlanmayı büyük ölçüde geride bırakmıştı.

Etiketler