FedEx’ten Orta Teslimat Aşaması İçin Drone Testi

Drone ile teslimatı düşündüğümüzde aklımıza, mağazadan veya sipariş karşılama merkezinden müşteriye kadar olan son kilometre teslimatı geliyor. Ancak FedEx, limandan depoya veya dağıtım merkezine kadar olan orta aşama teslimat için droneları kullanmayı planlıyor. Lojistik devi, 300 mile kadar mesafelerde 136 ila 227 kilogram arasında kargo taşıyabilen otonom dronelar geliştirmek üzere hibrit dikey kalkış ve iniş (VTOL) uçak üreticisi Elroy Air ile işbirliğine gidiyor.

Teslimatların orta aşaması, Elroy’un Chaparral hibrit elektrikli dikey kalkış ve iniş uçakları tarafından gerçekleştirilecek. Chaparral, tamamen elektrikli itici güç, turboşaft jet motoru ve kalkış ve iniş sırasında gücü artırmak için kullanılan bir jeneratör ile donatılmış. Önceden yüklenmiş hafif kargo bölmeleri kullanan Chapparral ile teslimat, uçak tarafından otonom olarak alınıyor ve insan iş yükü azaltılıyor. Ayrıca dronelar, havaalanlarına veya şarj istasyonlarına ihtiyaç duymadığından çok çeşitli yerlere teslimat yapabiliyor.

Elroy Air şu anda uçaklarını FedEx’in mevcut sistemine entegre etmenin yolları üzerinde çalışıyor. Bu çalışmalar, Chaparral’da hangi yükün gideceğine nasıl karar verileceği, her bir lokasyonda kaç uçağa ihtiyaç duyulacağı ve uçuş sürelerinin ve yüklerin maksimum verimlilik için nasıl organize edileceği gibi lojistik konuların ele alınmasını içeriyor.

VTOL pazarı gittikçe kızışıyor ve Elroy Chaparral ile orta mesafeli insansız hava araçlarının geliştirilmesinde önde olsa da diğer şirketler de lojistiği düzene sokmak için insansız hava araçlarını kullanıyor. Kawasaki, kısa süre önce, kendi son mil teslimat botu ile otonom drone helikopteri üzerindeki ilk konsept çalışmasını tamamlamıştı. Havacılık girişimi Natilus ise 1.667 kilometre mesafede 3.855 kilograma kadar yük taşıyabilecek otonom bir kargo uçağı geliştiriyor.

Etiketler