Commencis’in “2022 Mobil Uygulama Trendleri” Raporunda Öne Çıkanlar

Commencis’in, Nisan ayında yayınladığı 2022 Mobil Uygulama Trendleri Raporu’nda, mobil uygulamaların geliştirme trendlerinin yanı sıra finans, e-ticaret, sosyal medya, sipariş servisleri, fitness ve oyun sektörlerindeki 2022 yılı mobil uygulama trendleri öne çıkıyor.

Raporda paylaşılan güncel verilere göre, 2022 yılında 6,65 milyar olan akıllı telefon kullanıcısının, 2026 yılında 7,5 milyara ulaşacağı tahmin ediliyor. Buna ek olarak, 2021’de 155 milyar olan mobil uygulama indirme sayısının, 2022’de 171 milyara ulaşması bekleniyor. 

2022 mobil uygulama geliştirme trendleri

2022 yılı mobil uygulama geliştirme trendlerine baktığımızda nesnelerin interneti (IoT), blockchain, katlanabilir telefonlar, 5G, giyilebilir teknolojiler, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik (AR & VR), mobil cüzdanlar, süper uygulamalar, beacon teknolojisi gibi uygulamaları görüyoruz. 

Raporda yer alan verilere baktığımızda, imalatçıların yüzde 58’i IoT’nin endüstriyel operasyonları dijital olarak dönüştürmek için bir gereklilik olarak görüyor. Ayrıca, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki bankaların yaklaşık yüzde 90’ı ise blockchain teknolojisine yatırım yapıyor. Giyilebilir teknoloji ise 2019 yılından bu yana yüzde 237 artış gösterirken, VR teknolojisinden yararlanan oyun endüstrisinin yüzde 61 ile en yüksek orana ulaşıyor.

Raporda bir diğer dikkat çeken nokta ise, mobil cihaz üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 70’i, tüm hizmetleri tek bir yerden alabileceği bir uygulama arayışında. Küresel beacon teknolojisi pazarının 2024 yılına kadar yüzde 45,5’lik yıllık birleşik büyüme göstermesi bekleniyor. Bir başka dikkat çeken nokta ise kullanıcıların yaklaşık yüzde 80’inin son altı ayda mobil cihazlarını kullanarak çevrimiçi alışveriş yapmış olduğu ve alışveriş uygulamalarına harcanan zaman önceki yıl kıyasla yaklaşık yüzde 18 artması.

Mobil uygulama indirmeleri verilerine baktığımızda ise; 2020’de Google Play’den 109 milyar uygulama indirildiğini görüyoruz. Bu sayının 2025’e kadar 187 milyara çıkması bekleniyor. 

Son olarak, 2021 yılında mobil uygulamalardan elde edilen toplam gelir 693 milyar dolar olarak gerçekleşirken, bu metriğin 2022’de 808,7 milyar dolar, 2023 yılında ise 935,2 milyar dolar olarak gerçekleşmesi bekleniyor. 

Sektöre göre 2022 mobil uygulama trendleri 

Commencis’in raporunda sektör bazlı mobil uygulama trendlerine baktığımızda Finans, Sosyal Medya, Zindelik ve Fitness, Perakende, Teslimat Servisleri ve Oyun kategorilerinin incelendiği görülüyor.

Raporda, finans sektöründeki trendler mobil cüzdan, oyunlaştırma, kişiselleştirilmiş iç görüler, chatbotlar olarak sıralanırken, perakende sektöründe tek tıkla ödeme, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi trendler belirtiliyor. Sosyal medya uygulamalarında doğrudan satış, kısa video içerikler, sesli sosyal özellikler ve kullanıcılar tarafından üretilen içeriklerin daha çok ilgi çekmesi beklenirken, teslimat hizmetlerinde öne çıkan trendler arasında sağlıklı, sürdürülebilir, kişiselleştirilmiş siparişler gibi özellikleri yer alıyor. Zindelik ve fitness uygulamaları ise kişisel yapay zekâ eğitmenler, daha akıllı giyilebilir teknolojiler, sosyal medya entegrasyonları ve topluluklar gibi trendleri içeriyor. Oyun sektöründe ise metaverse, NFT ve artırılmış gerçeklik oyunları gibi önemli trendler ele alınıyor. 

2022 Mobil Uygulama Trendleri hakkında daha detaylı incelemelere erişmek için raporun tamamını okumanızda fayda var. Raporun İngilizce versiyonuna buradan ulaşabilirsiniz.  

Etiketler