
TikTok, sosyal medyada yemek videoları arasında gezinmeyi seven yemek tutkunları için viral olmuş videolarındaki sevilen yemeklerden yola çıkarak yeni bir gölge mutfak restoran konsepti sunuyor.
Video paylaşım platformu TikTok, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, Mart 2022’den itibaren teslimat esaslı bir yemek hizmeti zincirini faaliyet geçirmek üzere Virtual Dining Concepts ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Bir TikTok sözcüsü Insider’a verdiği demeçte, girişimin restoran işine resmi bir atılım yaparak hizmet vermekten ziyade TikTok ünlüsü yemekleri hayranlarına ulaştırmayı amaçladığını belirtti.
Sosyal medya temalı restoranın menüsünde, platformdaki kullanıcıların popülerleştirdiği feta peynirli fırında makarna, smash burger, mısır kaburga ve makarna cipsi gibi yemekler yer alacak. Şirketin bir basın bültenine göre, sunulan yemeklerin uygulamadaki değişen gıda trendlerine uyarlanması ve üç ayda bir güncellenmesi bekleniyor.
TikTok Kitchens’ın başlangıçta 300 farklı konumda faaliyete geçmesi bekleniyor. Bu şubeler, pandemi sırasında yiyecek teslimatları arttıkça popülaritesi yükselen ve restoranların fiziksel bir dükkanı olmadan, yalnızca teslimatla veya arabaya servisle hizmet verdiği gölge mutfak trendine katılacak.
TikTok, ABD’de ayda ortalama 130 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip ve temmuz ayında uygulamanın indirilme sayısı dünya genelinde üç milyarı aştı. TikTok’taki yemek tarifi denemeleri ve yemek pişirme tüyoları gibi yemekle ilgili içeriklerin paylaşıldığı #FoodTok etiketi aralık ayı itibarıyla 11,5 milyardan fazla görüntülenen videoları ile platformun en popüler köşelerinden biri ve TikTok bu pazara erişmeyi hedefliyor .
Virtual Dining Concepts Başkanı Robert Earl, Bloomberg’e verdiği demeçte, “Bakın, sayıların da gösterdiği üzere, ayda bir milyar izleyicinin sürekli etkileşimde olduğu bir platform var. İlk kez böyle, yüz milyonlarca insandan oluşan bir kitlesi olan bir marka var.” dedi.
Earl, müşterilerin Grubhub aracılığıyla TikTok Kitchen siparişi verebileceklerini ve yemek fiyatlarının diğer Virtual Dining Concept markalarınınkine benzer olacağını ekledi. Örneğin, Earl’ün YouTube yıldızı MrBeast ile olan MrBeast Burger girişimi, 6,99 dolardan başlayan fiyatlarla burger sunuyor.
Basın açıklamasına göre, ülke genelindeki restoranlar da TikTok Kitchen siparişleri için yemek hazırlamaya ev sahipliği yapmak üzere bir “pazar ortağı” olmak için başvuru yapabilir. Virtual Dining Concepts, 2022’nin sonuna dek 1.000 farklı lokasyonda var olmayı hedeflediğini söyledi.
Bir basın açıklamasına göre, TikTok Kitchen satışlarından elde edilen kazanç, menüye ilham veren yaratıcıları ve yeni yiyecekler oluşturmak isteyen diğer yaratıcıları desteklemeye gidecek, ancak şirketler bu paranın nasıl harcanacağını henüz belirtmedi.
TikTok’ta popüler olan feta peynirli fırında makarna tarifini 2021’in başlarında ortaya çıkaran Finli yemek sanatçısı Jenni Häyrinen, Insider’a özgün yemeğinin TikTok Kitchen menüsünde yer almasından dolayı heyecanlı ve gururlu olduğunu söyledi.
Häyrinen, “Feta peynirli fırında makarna tarifi, evde hızlı bir öğle yemeği yemem gerektiği bir zamanda yaratıldı. O zamandan beri milyonlara yardımcı oldu ve şimdi daha da kolaylaşıyor.” dedi.
TikTok’ta feta peynirli fırında makarna ve makarna cipsi gibi yiyeceklerin trend haline gelmesine yardımcı olan blog yazarı Yumna Jawad gibi içerik oluşturucular, Insider’a bu çabanın yaratıcıları nasıl destekleyeceğini dört gözle beklediğini söyledi.
Jawad, Insider’a “Bence çok havalı bir konsept. Daha fazla insanın trend haline gelmiş bu yemek videolarını izlemesini ve tarifleri yapmasını sağlayan benim gibi influencer kişileri TikTok’un daha fazla öne çıkarmasını seviyorum.” dedi.