BMW, 2024 Yılına Dek Fosil Yakıtlı Motorların Ana Fabrikadaki Üretimini Aşamalı Olarak Durduracak

Reuters’ın 22 Ekim tarihli haberine göre, BMW üretim sorumlusu, şirketin elektrikli i4 modelinin üretiminin başlamasına ilişkin geçtiğimiz hafta Cuma günü düzenlenen bir konferansta, BMW’nin 2024 yılına dek Münih’teki ana fabrikasında içten yanmalı motorların (ICE) üretimini durduracağını söyledi.

Üretim sorumlusu Milan Nedeljkovic, şu anda Münih’te üretilen ICE motorlarının gelecekte BMW’nin Avusturya ve İngiltere’deki fabrikalarında üretileceğini, ancak bu motorları kullanan otomobillerin yine Münih fabrikasında monte edileceğini belirtti.

Bununla beraber şirket, 2023 yılına dek Münih’te üretilen araçların en az yarısının- ya pilli ya da plug-in hibrit- elektrikli olacağını söyledi. 

BMW, 2030 yılına dek dünya çapında yeni otomobil satışlarının en az %50’sinin elektrikli olmasını kendisine hedef belirledi ve CEO Oliver Zipse geçen günlerde düzenlenen bir konferansta, o tarihte herhangi bir pazar ICE’leri yasaklamış olursa şirketin tamamı elektrikli bir sunuma hazır olacağını söyledi. 

Şirket, i4 pilli elektrikli otomobilin, ICE ile BMW 3 Serisi Sedan ve Touring gibi hibrit modellerle ortak bir montaj hattında üretildiğini, ve bu değişimin 200 milyon euro (233 milyon $) değerinde üretim altyapısı yatırımına mal olduğunu açıkladı.

Benzer bir karma montaj hattı, otomobil üreticisinin hibrit ve ICE modellerinin yanı sıra BMW iX’i de üreten Dingolfing’deki fabrikasında halihazırda kullanılıyor.

Fabrika müdürü Peter Weber, zor bulunan çiplerin nereye tahsis edileceğine karar verilirken yeni modele öncelik verileceğini söyledi. Nedeljkovic, şirketin diğer hammaddelerdeki stok durumunun iyi olduğunu da sözlerine ekledi.

BMW daha önce, dünya çapında otomobil üreticilerin düzenini bozan  çip kıtlığı nedeniyle bu yıl satabileceğinden 70.000 ila 90.000 arası daha az otomobil üretmeyi düşündüğünü açıklamıştı. 

Şirket ayrıca, en büyük fabrikası olan Münih fabrikasındaki nakliye lojistiğinden kaynaklanan emisyonları, belirli bir tarih vermeden, önümüzdeki birkaç yıl içinde sıfıra indirmeyi taahhüt etti.

Bunun, araçların taşınması için fabrika içinde ve çevresinde demiryolu taşımacılığının ve pille çalışan kamyonların daha fazla kullanılmasıyla sağlanacağını söyledi.

Etiketler