
Reuters’ın 17 Eylül tarihli haberine göre, bölümün CEO’su bir Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung haberinde, dünyanın en büyüğü olan Daimler AG’nin kamyon işinde önemli çip arzının son haftalarda daha da daraldığını gördü.
Martin Daum haftalık gazeteye verdiği demeçte, “Yaz aylarından bu yana durum yeniden şiddetlendi.” dedi ve bunun Almanya ve ABD’deki üretimi etkilediğini de sözlerine ekledi.
Daum, sipariş defterlerinin dolduğunu ancak tüm büyük otomobil üreticilerini vuran kıtlık nedeniyle stokların fazlasıyla arttığını söyledi.
“Halihazırda üretilmiş ama önemli parçaları eksik olan araçların kayda değer stokları var. Müşterilerimizin bu araçlara çok ihtiyacı var. Teslim etmek istiyoruz ama parçaları bekliyoruz.”
Daum, arzdaki daralmanın üçüncü çeyrekte birim satışları üzerinde büyük bir etkisi olabileceğini belirterek hızlı bir toparlanma belirtisi görmediğini ve sorunun bir süre daha sektörde var olacağını söyledi.
Daimler Truck Holding AG, bu yıl içinde Daimler’den ayrılarak ayrı bir bölüm haline gelecek ve hissedarlar, 1 Ekim’de yapılacak olağanüstü genel kurul toplantısında bu hamle ile ilgili oy vermek üzere hazır. Daimler’in yeni adı Mercedes-Benz Group AG olacak.