Yeni İş Arayanlar İçin Kişisel Değerlendirme Önerileri

Bu yılki hem iyi hem de kötü deneyimleri göz önünde bulundurarak, ne kadar geliştiğinizi ve bir sonraki adımda nereye gideceğinizi belirlemek için kendinize bu soruları sorun.

Yeni yıl kararları almayı seven biri misiniz? O zaman süper. Şimdi bir adım geriye çekilip geçen yılı değerlendirme zamanı. Bu yılın getirdiği tüm değişiklikler ve belirsizliklerle birlikte, hepimizin özünde sarsıldığımızı ve belki de yeni başlangıçları düşünmeye her zamankinden daha istekli olduğumuzu söyleyebiliriz.

Bu yıla, yıl sonuna kadar gerçekleştirmek istediğiniz bir dizi hedefle başlamış olabilirsiniz, ancak 2020’nin değişken koşullarıyla, kendinizi ya zorunluluktan ya da kendi isteğinizle yön değiştirirken bulmuş olabilirsiniz. Her iki durumda da yıl sonu, geçmişe dönüp deneyimlerinizi ve becerilerinizi özetlemek ve son değişikliklerin kişisel markanıza bakış açınızı nasıl değiştirmiş olabileceğini görmek için harika bir fırsat.

Kişisel markalaşma, sizi rekabetten ayıran beceriler, deneyimler ve kişiliğin bir araya gelmesiyle oluşur. Kişisel markanız organik olarak gelişirken, onu hem kariyeriniz hem de kişisel yaşamınız için olumlu sonuçlar verecek şekilde geliştirmek çok önemlidir.

Markanız da Sizin Gibi Evriliyor

Farkında olsak da olmasak da her yıl irili ufaklı yeni deneyimler ve beceriler ediniyoruz. Kişiliğimiz, hayatımızda meydana gelen olayların yanı sıra karşılaştığımız bilgi, eğitim ve durumlarla da şekillenir. Biz büyüdükçe markamız da büyür.

Bu yıla ait hem iyi hem de kötü deneyimleri göz önünde bulundurarak, son 12 ayda ne kadar geliştiğinizi belirlemenize yardımcı olması için kendinize şu soruları sorun:

  • Beş yıl sonra kendinizi nasıl tanımlarsınız?
  • Yaptığın şeyi neden yapıyorsun?
  • En güçlü yönlerin neler?

Bu yılın başında aynı soruları nasıl yanıtlardınız ve o günden bugüne neler değişti? Ardından arkadaşlarınızdan ve meslektaşlarınızdan kişisel markanızı değerlendirmelerini isteyin:

  • Başkaları sizi nasıl tanımlar?
  • Onlara göre en güçlü yönleriniz neler?
  • Sizden projelerine katkıda bulunmanızı veya projelerini yönetmenizi isterler mi?

Aldığınız kurslar ve ilişkilerinize rehberlik etmek de dahil olmak üzere bu yıl edindiğiniz tüm deneyimleri düşünün ve hangilerinin kariyerinizin gitmesini istediğiniz yönü en iyi şekilde temsil ettiğine karar verin. O halde başarısızlıklarınızı ve çöküşlerinizi düşünün, çünkü bunlar en çok ders çıkarmamız gereken anlardır.

Kariyer Değişimi 

Yeni bir iş arıyorsanız veya başka bir departmana geçmeyi düşünüyorsanız, sizi rekabette öne çıkaracak becerileri, edindiğiniz bilgileri ve deneyimleri düşünün. Şimdi kendinize karşı acımasızca dürüst olmanın ve sunduklarınızı değerlendirmenin tam zamanı.

Hedefinizdeki pozisyonu almak için yankı uyandıracak kişisel bir marka geliştirmek üzere hangi adımları atmanız gerektiğini kendinize sorun:

  • Mevcut kişisel markanız mevcut kariyer yolunuza uyuyor mu?
  • Yeni bir pozisyon için edinmeniz gereken beceriler neler?
  • Neden bu özel kariyer yolunu seçmeyi düşünüyorsunuz?

Bu soruları yanıtladıktan sonra özgeçmişinizi güncelleyin ve internet sitenizdeki ve LinkedIn profilinizi yeni hedeflerinize göre revize edin. Her biri içerik, ton ve tarz açısından biraz farklı görünse de, hepsinde bulunması gereken temel şey amacınız, inancınız ve güdünüzdür.

Nedenlerinizi Öğrenin

Nedeninizi bilmeden, geliştirmeye çalıştığınız kişisel markanız eksik kalacaktır. Ne yaptığınız, hangi işte çalıştığınız, hangi hedeflere sahip olduğunuz vb. sizin için her zaman aşikardır. Ancak diğerleri neden belirli hedefler için çabaladığınız konusunda daha az bilgi sahibidir.

Nedeninizi, kim olduğunuzun ve yaptığınızı neden yaptığınızın odak noktası olarak düşünün. Sizi neyin yönlendirdiğini, amacınızı ve ilerlemek ve hedeflerinizi gerçekleştirmek için sahip olduğunuz inançla ilgili bir yazı hazırlamaya vakit ayırın. Bu yapmak sadece diğerlerinden ayrıldığınızı bilmenizi sağlamayacak, aynı zamanda hedeflerinize ulaşma konusunda size daha iyi bir kavrama ve öngörü verecektir.

Bu değerlendirmeyi yaptığınızda gelecekteki siz, bugünkü size teşekkür edecek.

Etiketler