Nestle, Sağlıklı Beslenme Girişimi Freshly’i Satın Aldı

Nestle ABD, Freshly’i 950 milyon dolar + 550 milyon dolar da gelecek büyümesi için potansiyel kazanç olacak şekilde toplam 1.5 milyar dolara satın aldığını duyurdu.

2015 yılında kurulan ve New York merkezli bir sağlıklı beslenme girişimi olan Freshly, haftalık siparişler halinde evinize teslim edilen ve birkaç dakika içinde mikrodalga veya fırında hazırlanarak tüketilebilen sağlıklı yemek hizmeti veriyor. Hem taze ve sağlıklı yemek tüketebiliyor hem de diğer yemek kiti girişimlerinin aksine pişirmek için uzun süre mutfakta olmanız gerekmiyor.

Vaktimizin çoğunu evlerimizde geçirdiğimiz ve kendi yemeğimizi kendimiz pişirdiğimiz şu günlerde bu durum kulağa çok hoş geliyor. Nestle’nin yayınladığı basın duyurusuna göre Freshly, 48 eyalette haftada 1 milyon yemek siparişi teslim ediyor ve 2020 için 430 milyon dolarlık satış öngörülüyor.

Freshly, 2017 yılındaki C serisi yatırımlarda Highland Capital Partners, White Star Capital, Insight Venture Partners ve Nestle’den toplamda 107 milyon $ yatırım almıştı. Yapılan duyuru ile Nestle’nin %16 hisse karşılığında Freshly’e yaptığı önceki yatırımın “gelişmekte olan bir pazarı denemek ve değerlendirmek için stratejik bir hamle” olduğu konuşuluyor.

Nestle ABD Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Steve Presley yaptığı açıklamada, “ Tüketiciler e-ticareti benimsedi ve daha önce hiç olmadığı kadar çok evde yemek yiyorlar. Bu durum pandemi ile gerçekleşmiş bir evrim olabilir ancak uzun vadede de gündemimizde olacak. Freshly gibi inovatif ve hızlı büyüyen bir gıda teknolojisi girişimini portfolyomuza eklemek, ABD gıda pazarındaki yeni gerçekliklerden fayda sağlamamızı hızlandırıyor ve Nestle’nin gelecekteki pozisyonunu geliştirmemiz için de önem arz ediyor.” dedi.

Müşterilere gönderilen bir bildirim ile Freshly kurucu ortağı ve CEO’su Michael Wystrach, bu satın alma sonrasında ekibinin haftalık menülerdeki çeşidi 3 katına çıkarmayı planladığını belirtti. Ayrıca söz konusu sistemin ciddi anlamda değişmeyeceğini de ekledi:

“Siparişler, fiyatlar ve üyelik şartları aynı kalmaya devam edecek. Freshly, ana hedefimiz olan sağlıklı beslenmenin daha ulaşılabilir, besleyici ve lezzetli olmasını sağlama konusunda kendi başına hareket ederken, Nestle’nin daha taze ve daha hızlı gıda gücü ile desteklenmiş olacak. Kendi katı standartlarımıza ve ürünlerin tüm kontrolünü üstlenmeye devam edeceğiz. Sunduğumuz yemeklerde değişiklik yapılması ya da Nestle ürünlerinin ve/veya içeriklerinin Freshly yemeklerine entegre edilmesi gibi bir plan söz konusu değil. Ancak potansiyel fırsatlar için de oldukça heyecanlıyız,” dedi.

Etiketler