Daha sağlıklı ve sürdürülebilir gıdalara her zamankinden daha fazla talep var. Burger King, sağlıklı beslenmeyi desteklemek için hayata geçirdiği son projesinde ABD’deki tüm restoranlarında “Whopper Tarifi” (“Whopper Recipe”) kampanyasını başlatıyor; bu kampanyayla birlikte artık yapay renklendiriciler, tatlar ve koruyucular içermeyen Whopper hamburgerlerinin ambalajlarına içerik listesi yazılacak.
Fast food zinciri, geçtiğimiz yıllarda sağlıklı beslenme konusunda oldukça aktifti. Sağlıklı beslenme hedefiyle bugüne kadar yiyeceklerden yaklaşık 8.500 ton yapay malzemenin çıkarılması atılan adımlardan yalnızca biriydi. Burger King menüsünde bulunan yiyeceklerin yüzde 85’i yapay içerik içermiyor; Burger King önümüzdeki yılın başında bunu %100’e yükseltmeyi hedefliyor.
Burger King’in bu son hamlesi, fast food restoranlarının temel hedefi olan genç tüketicilerin daha sağlıklı yiyecekleri tercih etmeleri nedeniyle hayata geçirildi. Yeni Whopper ambalajı malzemeleri şu şekilde listeliyor: “%100 alevde ızgara sığır eti, domates, marul, mayonez, ketçap, turşu, soğan ve susam tohumu ekmeği.” Ambalaj, hamburgerin herhangi bir yapay içerik, monosodyum glutamat veya yüksek fruktozlu mısır şurubu içermediğini de belirtiyor.
Bu kampanya, Burger King’in son birkaç yıldır menüsünde yaptığı önemli değişikliklerin geldiği son noktayı gösteriyor. Burger King, bu yılın başlarında, Whopper’ı herhangi bir yapay içerik olmadan satmak için hayata geçirilen, mavi ve yeşil küfle büyümüş bir Whopper hamburgerinin canlı bir resmini gösteren “Moldy Whopper” kampanyasını başlattı.
Bu yeni Whopper ambalajı yalnızca sınırlı bir süre için kullanılacak; Whopper’ın içindeki yapay olmayan malzemeler ise aynı kalacak.