
Nesillerle beraber gerçekleşen yaygın kültürel değişimler artık yeni ve farklı bir şey değil.
Dijital çağ, genç ve teknoloji meraklısı nesiller arasında mobil ve çevrimiçi randevu artışına yardımcı oldu. Aslında bugün 18 ila 29 yaşları arasındaki Amerikalıların neredeyse yarısı, bir partner bulmak için bir tanışma-randevu sitesi veya uygulaması kullandığını söylüyor.
Dijital randevu dünyasına dalan dünya çapında milyonlarca insan için onlarca çevrimiçi randevu platformu var. Yine de, bu markaların çoğu tek bir şirket tarafından kontrol ediliyor.
Cennette Gerçekleşen Bir Eşleşme (A Match Made In Heaven)
Geleneksel yüz yüze etkileşimlerin modası geçti; çevrimiçi randevular, günümüzde çiftlerin buluşmak için kullandıkları en popüler yol. Ancak kullanıcı hacmi giderek daha fazla olmasına rağmen, bu alandaki şirket sayısı daralmaya devam ediyor.
Bu alanın en büyük ismi Match Group, kısa tarihi boyunca yaklaşık 20 şirket satın alarak çevrimiçi randevu piyasasına varını yoğunu koymuş durumda. Sonuç olarak, Match Group’un büyüyen kadrosunda 45 etkileyici randevu hizmeti bulunuyor.
“Big Tech” oyun kitabındaki tanıdık sayfalara bir göz atıldığında, Match Group’un şu ana kadar yapmış olduğu bu büyük bahis karşılığını bulmuş gibi görünüyor.
Şirket; az mülkle, yazılım tabanlı bir abonelik modelini başarılı bir şekilde uyguladı ve bu da kalıcı gelir elde edilmesini sağladı. Bu strateji aynı zamanda Facebook ya da Microsoft gibi Big Tech şirketlerine karşı rekabet gücünü de beraberinde getirdi.
Sonuç? 2015 yılında halka arzlarından bu yana, Match Group’un hisse değeri %600 arttı ve bilinen birçok şirketi geride bırakarak 25 milyar dolarlık piyasa değerine ulaştı.
Wall Street Sağa Kaydırıyor
Match Group, çeşitli randevu platformları hakkında sık sık övünse de, başarısının çoğu birkaç yürüyen aksama dayanıyor. Özellikle çok büyük bir kısmı, 59 milyonluk etkileyici kullanıcı tabanı ile Tinder.
Tinder’ın “kaydırma ordusu” büyümeye devam ediyor. Uygulamanın kullanıcı tabanı bir ülke olsaydı, dünyada 25. sırada yer alırdı. Toplam kullanıcı sayısı; Kanada, Jamaika, İrlanda, İsveç ve Arnavutluk’un nüfusları toplamı kadar.
Tinder’ın aylık ortalama 20 dolarlık abonelik ücreti ile şu anda 6 milyondan fazla ücretli abonesi var. Bu gelirler genel denklemin büyük bir parçasını oluşturmaya devam ediyor.
Tinder, Match için ne kadar önemli? Şirket yatırımcı sunumlarında, diğer tüm uygulamaları “Tüm Diğer Markalar” olarak sunarken Tinder için tamamen ayrı veriler sağlıyor.
Match Group, son zamanlarda “geleneksel randevuyu” en büyük rakipleri olarak gördüklerini belirtti. Sosyo-kültürel, demografik ve teknoloji trendleri; mobil çevrimiçi randevuların sadece bir heves değil, aynı zamanda insanların bağlandığı somut ve baskın bir araç olduğunu öne sürüyor.
Kullanıcı büyüme rakamları da zayıflık göstermiyor. Hem Y hem de Z kuşağı, Match Group’un kullanıcı tabanının büyük bir kısmını oluşturuyor ve her iki nesil de hem dijitalleşmek konusunda hem de evlilik gibi yaşamsal kilometre taşlarını geciktirmek konusunda oldukça rahat. Yani, sözde “randevu döneminde” (dating period) uzun bir süre bulunacakları öngörülebilir; bu da Match Group gibi dev şirketler için iyi haber.