Rus Şirket Sbermarket E-Market Patlaması İçin Hazırlanıyor

Rus e-ticaret şirketi Sbermarket, COVID-19 pandemisinin tetiklediği perakende sektöründeki online satış yükselişinin kalıcı olduğunu düşünerek 2020 satışlarında geçen yıla göre en az 11 kat büyüme bekliyor.

Genel Müdür Asan Kurmanguzhin’in verdiği bir röportaja göre; Rusya’nın en büyük bankası Sberbank ile internet şirketi Mail.ru’nun ortak girişiminin kontrolündeki Sbermarket, 2019’da 1,9 milyar rubleye (27,41 milyon dolar) ulaşan çevrimiçi satış hacminin 2020’de 11 ila 13 kat daha fazla olmasını bekliyor.

Kurmanguzhin, bu yıl 10-15 trilyon ruble değerindeki FMCG sektöründe satın alımların %1’inden daha azının çevrimiçi olarak gerçekleşmesini bekliyor. FMCG yani hızlı tüketim ürünleri (fast-moving consumer goods); gıda ve diğer sarf malzemeleri gibi nispeten düşük maliyetlerle hızlıca satılan ürünleri ifade ediyor.

Kurmanguzhin, FMCG çevrimiçi satış payının 2022 yılına kadar %5’e ulaşması gerektiğini belirtiyor. Döviz kazancı sağlamasa da bu sektör, Rusya’nın petrol ve doğal gaz piyasasına eşdeğer büyüklükte.

“[FMCG] Rusya’nın en büyük pazarlarından biri; petrol ve gaz sektörü, bankacılık sektörü vb. ile karşılaştırılabilir… Ve gördüğünüz gibi, gelişimimizin en başındayız.” diyor.

Analistlerin pandemi öncesi 60 milyar ruble olarak belirledikleri tahminleri yerine şimdiki öngörüler doğru çıkarsa, Rusya’daki tüketici ürünlerinin çevrimiçi ticareti yılda 500 milyar rubleye ulaşabilir.

Dünya genelinde salgın bu değişimi hızlandırdı.

Rusya’nın Mart ayında karantina önlemleri almasının ardından Sbermarket’te; 7 yılda ulaşılan 1 milyon sipariş sayısı, pandemi nedeniyle yaşanan sıçrama ile sadece 71 günde 2 milyona ulaştı.

Etiketler