2020’de Insurtech Dünyası İçin 10 Beklenti

Tüm Ekosistem Büyüyor

Mevcut oyuncular yeni startuplarla ortaklık kurmaya devam ettikçe, 2020’de tüm insurtech sektörü ölçek büyütme hedefiyle devam edecek ve tüm sigorta sektöründeki rolünü sağlamlaştıracak. Mevcut oyuncular, PoC (proof of concept) arafının ötesine geçerek gerçek üretime başlıyor. Şirket içi inovasyon gruplarının ötesinde, gerçek iş kollarıyla daha yakından çalışarak girişimlerin mevcut oyuncularla ilişkilerini geliştirdiğini göreceğiz. Sonuç olarak, insurtech sadece dolar olarak değil; ayrıca zamandan tasarruf sağlayarak, kayıplardan kaçınma sağlayarak ve risk seçimini iyileştirerek katma değer sağlıyor.

Olgunluk burada oyunun adı. Sonuç olarak, alanda daha az yeni girişim olması ve mevcut olanların girişimlerini daha da geliştirmeleri bekleniyor.

Teknoloji Unicorpse’larına Rağmen Fiyat Artışı Devam Edecek

2019’daki en büyük hikayelerden biri, daha önce göklerde seyreden özel pazar değerlerine ulaşamayan birçok yüksek profilli teknoloji şirketinin halka arzında kamu ile yüzleşmeleriydi. Yatırımcıların daha temellendirilmiş değerlemeler konusunda umutları devam ederken, insurtech unicornlarının değerlerinin büyümeye devam etmesi bekleniyor.

Dışarıda hala bol miktarda sermaye var ve hala piyasaya girmek isteyen birçok yeni fon var. CVC Capital Partners gibi özel sermaye devleri, yeni büyüme fonlarıyla yeniden canlanıyor. Insurtech’e yatırım yapan baskın oyuncular; ikiye katlanan, ikinci, üçüncü ve hatta dördüncü fonları piyasaya süren büyük çek defterleri ve kurumsal risk sermayesi kolları olan stratejik yatırımcılar. Diğer bir deyişle, başlangıç ​​değerlemeleri söz konusu olduğunda sınırlamayı gösterecek piyasa işaretleri yok. Halka arz piyasası birçok “popüler” şirket için engebeli olduğunu kanıtlarken, insurtech için özel piyasa değerlerinin tırmanmaya devam etmesi ve şirketlerin halka açılmayı geciktirmesi bekleniyor.

Konsolidasyon Geliyor

En büyük sigorta şirketleri; modern dağıtım, ön yüz ve verimli operasyonel yeteneklere erişmek için insurtech satın alımları konusunda önemli kararlar vermeye devam edecekler. Son zamanlarda Prudential’ın Assurance’ı 2,35 milyar dolara satın alması, gelecek şeylerin açık bir işareti. Mevcut oyuncuların, tam kapasite (full stack) yetenekleri yaratmış şirketleri satın almaları veya kendilerinin yaratmaya çalışması kararını vermeleri gerekecek. 2,35 milyar doların (koşullu ödemelerle 3,35 milyar dolar) Prudential için kovada sadece bir damla olduğunu belirtmeye gerek bile yok – bu miktar, şirketin yatırım portföylerinin normal varyansının ufak bir kısmına denk geliyor. Bu devlerin boşta birçok imkanı ve sermayesi var, eğer cesur bir teknoloji kazanımı mevcut işlerine bir şey ekliyorsa buna değecek.

Mevcut oyuncular, satın alımlar avında yalnız değil: tam kapasiteli insurtech’lerin kendileri satın alım yapmak için yeterince büyük. Her satın alma ile bu şirketler daha iyi, daha hızlı ve daha güçlü hale gelecekler. Hippo kısa süre önce ev koruma platformu Sheltr’i satın aldı ve başka tamamlayıcı satın almalar yapmayı planladığını açıkladı. Bu da daha küçük, yetersiz fonlanmış insurtech girişimlerinin bazılarını toplamanın bir yolu olabilir.

Brokerler Sonunda Biraz Güç Gösterisinde Bulunabilecekler

Bu defalarca söylendi: Teknoloji endüstrisi devasa endüstrileri aracısızlaştıracak. Ama tıpkı Zillow, Compass ve Redfin’in tüm emlak komisyoncularını geçersiz kılmadığı gibi, geleneksel sigorta acenteleri de hala iş başında ve her zamankinden daha verimli olmaya hazırlanıyorlar. Ayrıca sigorta acentelerinin mevcut durumu, satış elemanlarının yirmi yıl önce bulunduğu yere benziyor. Birlikte çalışmak için iyi bir yönetici sistemleri yoktu; ancak Salesforce geldi, satış ekipleri daha güçlü ve verimli hale dönüştü. TowerIQ ve Broker Buddha gibi insurtech girişimlerinin mevcut ürünleri göz önünde bulundurulursa, acenteyi güçlendirmek için özel olarak ortaya çıkan yeni girişimleri görmeye devam edeceğimizi tahmin edebiliriz. 

Ayrıca broker hizmeti etrafında bazı konsolidasyonlar olması bekleniyor. Google’a ait olan Applied Systems, dijitalleştirilmiş ticari sigorta başvurusu ve yenileme sürecini binlerce acenteye sunmalarını sağlayan aracı platform Indio’yu satın aldı. Bu yaklaşım 2020’de de devam edecek.

Kazananlar ve Diğerleri Arasındaki Ayrım Netleşecek

Insurtech endüstrisinin büyüklüğü ve pazar fırsatı büyük bir pasta dilimi için savaşan şaşırtıcı sayıda oyuncu yarattı. 2020’de kazananların ve kaybedenlerin kim olduğu konusu netlik kazanmaya başlayacak. Açıkçası kayıplar az gibi görünüyor; ancak tam sigortacıların (full-stack insurers) kazandığı net olarak görülüyor. Hali hazırda var olan fakat bunları daha iyi ve daha verimli hale getirmeyi amaçlayan diğer insurtech oyuncuları da iyi bir şekilde ilerliyor; ancak henüz önemli ölçüde başarılı değiller. Sigortayı yeni ve özgün bir şekilde kim düşünüyor? Kim daha fazla verimlilik, daha düşük risk ve daha yüksek kar sağlamak için zorlayıcı bir çözümle mevcut oyuncuların dikkatini çekebilir? Bu soruları cevaplayabilen şirketler 2020 ve sonrasında kazanmaya hazırlanıyor.

Devamı bir sonraki yazımızda.

Etiketler