Spotify 2020’de Politik Reklamları Askıya Alıyor

Spotify Technology SA geçen Cuma günü yaptığı açıklamada, 2020’nin başlarında platformunda siyasi reklamların satışını duraklatacağını söyledi.

141 milyon kullanıcısıyla dünyanın en popüler reklam destekli ve ücretli müzik akışı servisi, reklam satış duraklatmasının orijinal ve özel podcast’leri de kapsayacağını söyledi.

İlk kez Ad Age tarafından bildirilen bu karar, Kasım 2020’deki ABD başkanlık seçimleri kampanyalarının başladığı zamanda geldi.

Facebook Inc ve Alphabet Inc’in Google’ının da dahil olduğu çevrimiçi platformlar, platformlarında yanlış bilgi konusunda güvenlik önlemleri alma ve yanıltıcı iddialar içeren siyasi reklamlar yayınlamayı durdurma konularında giderek büyüyen bir baskı altındalar. Twitter Inc. Ekim ayında siyasi reklamları yasakladı; geçen ay ise Google reklamverenlere kamu seçmen kayıtları ve genel siyasi bağlantılar gibi verileri kullanarak seçim reklamları hedefleme olanağı vermeyi bırakacağını söyledi.

Bir Spotify sözcüsü Reuters’e yaptığı açıklamada, “Bu noktada; bu içeriği sorumlu bir şekilde doğrulamak ve incelemek için süreçlerimiz, sistemlerimiz ve araçlarımızda henüz gerekli sağlamlığa sahip değiliz.” dedi ve ekledi: “Yeteneklerimizi geliştirmeye devam ederken bu kararı yeniden değerlendireceğiz.”

Yalnızca ABD’de politik reklamlar kabul eden Spotify, şirketin politik reklamlardan ne kadar gelir elde ettiği sorusunu yanıtlamadı.

Cumhuriyetçi bir dijital stratejist olan Eric Wilson, “Spotify daha önce kampanyalar için yaygın olarak kullanılan bir çevrimiçi reklamcılık platformu değildi.” dedi. “Ancak diğer çevrimiçi platformlar politik reklam envanterini kısıtladıkça, reklamverenler yeni seçenekler aramaya başladı.”

Bu yeni politika; siyasi adayları, seçilmiş ve atanmış yetkililer, siyasi partiler, siyasi eylem komiteleri (PAC’ler) ve SuperPACS gibi siyasi grupları ya da onlara karşı veya onları savunan içerikleri kapsayacak. Spotify ayrıca yasal ve adli sonuçları savunan reklamlar satmayacak.

Bu karar yalnızca Spotify’ın reklam satışları için geçerli; üçüncü taraf içeriklerine gömülü reklamlar için geçerli değil. Ancak bunlar da Spotify’ın daha geniş içerik politikalarına tabi olacak.

Etiketler