Samsung’un Karı %56 Düşmüş Olsa Da Akıllı Telefon Satışları Artış Kaydetti

Samsung, bellek çipine karşı azalan taleple mücadele etmeye devam ettiği için, şirketin işletme karı üçüncü çeyrekte, geçen yıla oranla %56 düştü. Ancak şirket, uzun süredir devam eden endüstri gerilemesinin üzerine bir çizgi çizerek çip satışlarının 2020’de artması gerektiğini söyledi.

Güney Koreli teknoloji devi, eylül ayında sona eren çeyrek dönemde 6,7 milyar dolar kar ettiğini söyledi.

Şirketin karı, bir önceki yılın aynı döneminde 15,1 milyar dolardı. Satışlar, geçen yılın aynı dönemine göre %5 düşüşle 53 milyar dolara gerilerken, önceki çeyreğe göre %10 arttı.

Şirket, “Akıllı telefon satışları ve mobil OLED ekranlarının iyileştirilmiş kullanımı, bellek çipi pazarındaki devam eden zayıflık tarafından bastırılırken, üçüncü çeyrek kazancı bir yıl önceki yılın aynı dönemine oranla belirgin bir şekilde düştü ama bir önceki çeyreğe göre arttı.” dedi.

Şirket, Samsung’un son çıkan popüler telefonu Galaxy Note 10 ve Galaxy A serisinin güçlü satışları ve gönderimleri (shipments) nedeniyle akıllı telefon satışlarının önemli ölçüde arttığını söyledi.

Samsung’un akıllı telefon işi bir önceki yıla göre %32 artarak 2,5 milyar dolarlık işletme karı kaydetti. Ancak şirket, sezonsal etkiler ve ekonomik belirsizliklere değinerek, yılın geri kalan zamanında akıllı telefon satışlarının azalmasını beklediğini belirtti.

Samsung, dünyanın en büyük telekomünikasyon donanımı üreticisi ve iki numaralı akıllı telefon satıcısı Huawei’nin karşılaştığı sorunlardan faydalandı.

Washington, Mayıs’taki ticaret kara listesine Huawei’yi ekledi ve ABD’deki şirketlerin Çin teknoloji devine önemli teknoloji ve parça satmasını yasakladı.

ABD yasağı nedeniyle Huawei, son popüler telefonu Mate 30’u Google hizmetleri olmaksızın piyasaya sürmek zorunda kaldı. Elbette, Google Haritalar ve YouTube gibi popüler uygulamalara erişim olmadığında Huawei telefonları uluslararası kullanıcılar için daha az çekici hale geliyor.

Araştırma şirketi Canalys, Ağustos ayında, Samsung’un Avrupa’da %40 pazar payına ulaştığını söyledi. Bu Samsung için beş yıl içindeki en yüksek oran.

Canalys analisti Ben Stanton, “Samsung, Huawei’nin sorunlarından yararlanmak için hızlı davrandı ve önemli perakendeciler ve operatörlerle yapılan görüşmelerde kendisini istikrarlı bir alternatif olarak konumlandırmak için perde arkasında çalıştı.”

ABD yasağı, Huawei’nin küresel 5G akıllı telefon pazarına hakim olma hedeflerini de etkiledi.

Daishin analistlerinin tahminlerine göre, pazarın gelecek nesil ultra hızlı kablosuz teknolojiler için etkinliğini artırmasıyla Samsung, Çin dışındaki dünyada 5G akıllı telefon üreticisi olarak büyük bir avantaj sağlayacak.

Samsung, 5G ağlarının küresel olarak genişlemesiyle, 5G cihazlarına yönelik tüketici taleplerinin 2020’de artmasını beklediğini söyledi.

Şirket, “Şirket, rekabet gücünü artırmak ve daha da büyümek üzere bir temel oluşturmak için daha çok 5G cihazı ve katlanabilir ürünler sunmayı planlıyor.” dedi.

Etiketler