Stripe Artık 35 Milyar Dolar Değerinde

Dijital ödemeler şirketi olan Stripe, zaten yüksek olan değerini 35 milyar dolarlık bir ön yatırım değerlemesine (pre-money valuation) taşıdı.

San Francisco merkezli Stripe bir basın açıklamasında topladığı 250 milyon doların General Catalyst, Sequoia ve Andreessen Horowitz gibi yatırımcılardan geldiğini söyledi.

Ocak ayında, kendisine 22.5 milyar dolarlık bir değer kazandıran E Serisi turunda Tiger Global Management’tan 100 milyon dolarlık yatırım aldı ve şimdi, sadece birkaç ay sonra değeri 12.5 milyar dolar daha fazla.

Son para toplama turundan elde edilen gelir, şirketin uluslararası büyümesini hızlandıracak, ürün teklifini genişletecek ve kurumsal pazardaki yerini büyütecek gibi görünüyor.

Forbes’ Cloud’un 100 şirket listesinde ilk sırada yer alan Stripe, altı yeni internet kullanıcısının beşinin Kuzey Amerika ve Batı Avrupa’nın dışından geldiğini ve bunun şirkete yeni pazarlara açılma fırsatı verdiğini söyledi. Geçtiğimiz günlerde sekiz ülkede daha piyasaya sunuldu ve önümüzdeki aylarda daha fazla genişlemeyi planlıyor. Toplam olarak 40 ülkede mevcut olacak ve küresel bazda ekonominin %70’ini kapsayacak.

Stripe bu yatırım turu öncesinde, internet şirketleri için bir kredi kartı piyasaya sunduğunu duyurmuştu ve aynı gruba yönelik yeni borç verme ürününü piyasaya sunmuştu. Stripe’a göre, bu kurumsal kredi kartı ile başvurmak, harcanan zamanı kısaltıyor ve ona birçok dijital araç ekliyor.

Stripe Corporate Card’ı kullanan şirketler, çalışanlar için kolayca harcama limitleri belirleyebiliyor ve belirli harcama kategorilerini tamamen engelleyebiliyor. Ayrıca kart sahipleri, manuel ve çoğu durumda can sıkıcı bir süreç alan gerçek zamanlı gider raporlamasını dijital olarak gerçekleştirme becerisini elde ediyorlar. Karta ilişkin herhangi bir ücret bulunmuyor ve işletmeler her ay en iyi iki harcama kategorisinde %2 geri ödeme alıyor.

Borç verme ürünü Stripe Capital için ise fintech startup’ı; hizmetin, müşterilerin uzun bir başvuru formu doldurmasına veya onaylanıp onaylanmadığını öğrenmek için haftalarca beklemesine gerek kalmadan borç para almasını sağladığını söyledi. Stripe, yeni borç verme ürününü duyururken, “Sermayeye erişim çoğu şirket için özellikle de çevrimiçi işletmeler için sorun olmaya devam ediyor. Bankalar son on yıl içinde küçük işletmelere borç para verme işlemlerini neredeyse yarı yarıya düşürdüler ve işletmelerin %70’i ihtiyaç duydukları finansman sağlama seviyesine erişemediklerini söylüyor.” dedi. “Startuplar ve küçük işletmeler orantısız sayıda iş yaratıyor fakat bu şirketler, sermayeye erişimi en çok kısıtlanan şirketler.”

Stripe, büyüyeceği neredeyse garanti olan bir pazarda faaliyet gösteriyor. Şirketin söylediğine göre, Wayfair ve TheRealReal gibi önde gelen çevrimiçi perakendeciler dahil olmak üzere milyonlarca işletme için yılda yüz milyarlarca dolar işliyor. Şirket, dünya çapında startupların ve işletmelerin ilgisini çekiyor.

Stripe’ın başkanı ve kurucu ortağı John Collison, “2019’da bile ticaretin %8’inden azı çevrimiçi gerçekleşiyor.” dedi. “2030 ve sonrasında internet ticaretini güçlendirecek altyapıyı inşa etmek için şimdi yatırım yapıyoruz. Bunu doğru yaptığımız takdirde, internetin küresel ekonomik ilerleme için bir araç (engine) işlevi görme potansiyelini yerine getirmesine yardımcı olabiliriz.”

Etiketler