
İsrail’in Nano Dimension ve Florida’nın Harris Corp.’u arasında yakın zamanda finanse edilen bir ortaklık sayesinde yeni 3D baskı materyaller uzaya gidecek.
Şirketler, hava durumu gözlemlerinden uzaktan gözetime kadar çeşitli uygulamalar için son derece popüler bir pazar olan küçük uyduların üretimini azaltmak için yeni materyaller yaratmayı planlıyor.
Materyallerini bir yıl boyunca Uluslararası Uzay İstasyonu’nun harici bir platformuna uçurmayı amaçlıyorlar. Amaç, 3D baskı bileşenlerin (devreler ve materyaller gibi) aşırı sıcaklık dalgalanmaları ve yüksek radyasyon içeren uzay ortamına nasıl dayandığını daha iyi anlamak. Projenin lansman tarihi ise açıklanmadı.
İsrailli kurucu ve CEO Amit Dror, küçük uyduların büyük oranda yüksek maliyetle üretilme eğiliminde olan küçük ve hafif bileşenlerden oluştuğunu söyledi. “Bunları üretme yöntemini değiştirerek, (fırlatma/launch başına) yarım milyon dolar tasarruf edebileceğimize inanıyoruz.” dedi.
Eyaletin havacılık sektöründeki ekonomik kalkınma ajansı Space Florida, Harris Corp.’a 250.000 dolar sağlayacak ve Israeli Innovation Authority, projenin İsrail kısmı için yaklaşık 166.000 doları finanse edecek. Nano Dimension, bu ürünün gelecekteki satışları için telif ücreti ödeyecek.
Nano Dimension tarafında şirketin PCB (baskılı devre kartı) yazıcı üretimi, hem iletken hem de yalıtkan özelliklere (elektronik sektörü için faydalı özellikler) sahip 3D baskı materyaller yaratmasına izin veriyor. Nano Dimension aynı zamanda bir anten ve bir sensöre sahip PCB gibi birden fazla bileşeni tek bir öğede birleştirebiliyor. Dror, PCB’lerin düz olma eğiliminde olduğunu açıklayarak “Bu yaygın bir şekil değil.” dedi.
Dror, dört kişinin 2013 yılında Nano Dimension’ı kurduğunu söyledi. Kudüs’teki bir üniversiteden birkaç patenti lisanslayarak başladılar. Bugün; üç yıl önce kurulan, bir pilot programla başladıkları, en büyük bölümlerinden biri ABD havacılık ve savunma endüstrisi.
Nano Dimension Nasdaq’ta işlem görmekte. Mart ayında, 2018 yılının dördüncü çeyreğinde 1,7 milyon dolar gelir ve tüm yıl için 5,1 milyon dolar gelir bildirdi. 2017’deki 17.5 milyon veya hisse başına 0.31 dolara kıyasla, 2018 yılındaki net kaybı 15,5 milyon veya hisse başına 0.17 dolardı.
Şirketin işgücü, son 18 ay içinde bir araştırma ve geliştirme şirketinden üretime geçiş yaptıklarından dolayı maksimum düzeyde değil. Şu anda 85 çalışanı olan şirketin, ABD’de beş veya altı olmak üzere dünya çapında 20 bayisi bulunuyor.
Dror, şirketin önümüzdeki yıl operasyonel giderlerini ve gelir marjlarını iyileştirmeyi amaçladığını; bunun satışların tekrarlanmasını ve genel olarak müşteri benimsemesini artıracağını söyledi. Bununla birlikte, şirketin hala startup modunda olduğunu, ancak müşterilerin farklı ürünler denemek için istekli olduklarını belirtti.