Günümüzün En İddialı Kenevir (Cannabis) Şirketleri Tasarıma Odaklanıyor

Marihuana; OG Kush ve Sticky Icky Icky ile dolu plastik torbalar ve cam kavanozlardan günümüze uzun bir yol kat etti. Günümüzün keneviri, tıbbi tarzlı vaporizerlardan THC’li şekerlere kadar değişik şekillerde düzinelerce ürünü depolayan lüks perakende satış mağazalarında satılıyor.  Araştırma şirketi CB Insights’a göre, geçtiğimiz yıl 2.2 milyar dolarlık risk sermayesi, global olarak 324 kenevir anlaşmasına yatırıldı. ABD’deki anlaşmaların çoğu, eğlenceye ilişkin kullanımın 2018’den beri yasal olduğu ve son kullanıcıya dönük çalışan şirketlerin esasen bir emtia (commodity) olan şeyi daha belirgin bir şeye dönüştürmek için çabaladığı en büyük yasal pazar olan Kaliforniya’da yapıldı.

Santa Barbara’nın Lowell Herb Co.’sunun Kurucu ortağı Sean Black, “Yeni bir sektörün Coca-Cola’sını ya da Kleenex’ini yaratmak için bir şans var.” diyor. Black’in iki yıllık işletmesinin uzmanlık alanı, vintage tarzı kutularda bulunan sarma jointler ve yeşil uçlu kibritler. Kullanıcılar bu retro hava için 14 joint başına yaklaşık 70 dolar ödüyor. Birkaç yıl önce Coachella (bir müzik festivali) için marihuana çiçekli taçlar üreterek sahneye çıkış yapan şirket, aynı zamanda 300 dolarlık marihuana ve okaliptüs çiçeği demetleri satıyor. San Francisco merkezli Defoncé, benzer şekilde, çikolatalarını sıradan yenilebilir ürünlerin (edible) ötesine taşımak için tasarımı kullanıyor. CEO Eric Eslao, çikolatalarının (20 dolar) üzerindeki origami benzeri desenin, bir zamanlar giydiği kapitone bir Burberry ceketine dayandığını, şirketin zarif ambalajının ise Apple’ın endüstriyel tasarımı sayesinde olduğunu söylüyor.

Vaporizera ilişkin kalabalık alana yönelmiş olan markalar, farklı demografik yapılara hitap ederek dikkat çekmek için yarışıyorlar. L.A. dövme sanatçısı Scott Campbell ve eski Yaoox ve Dolce & Gabbana yöneticisi olan Clement Kwan tarafından kurulan Beboe, rose-altın vape kalemleri (60 dolar) ve pembe pastil kutuları ile rahatlama sunuyor.

Yüksek kaliteli sağlık merkezi MedMen, kısa süre önce jointlerin Bauhaus’u gibi görünen dört köşeli bakır bir vaporizer (72 dolar) içeren Statemade isimli cinsiyet ayrımı gözetmeyen bir marka çıkardı. Reklam ajansı Anomaly, Dosist’in tıbbi görünümlü beyaz vaporizerlarının (100 dolar) geliştirilmesine yardımcı oldu. Kaliforniya ve Florida’da mevcut olan bu ürünler acı, endişe, uyku sorunları ve dahasını ele alacak şekilde uyarlandı. Anomaly’nin kurucu ortağı Jason Deland, “Bu bir esrar markası değil, sağlık ve yaşam markası.” diyor.


G Pen, kenevir sektörünün gözüpek tüketicilerini (18-24 yaş arası erkekler) cezbetmek için teknolojiyi kullanıyor: eşkenar dörtgen şeklindeki Gio vaporizerı (20 dolar) için, kullanımı takip eden ve düşük maliyetli kartuşları işaretleyen bir uygulama geliştiriyor. Çıplak kadınların üzerinde bir şeyler yiyen parti çocuğu ve Instagram fenomeni Dan Bilzerian tarafından geçtiğimiz Eylül ayında piyasaya sunulan bir Kaliforniya markası olan Ignite, siyah vaporizerlarıyla (45 dolar), keçi başı logosuyla ve bikinili “sözcü modelleri” ile bir tür yaşam stili sunuyor. Yaratıcı yönetmen Mark Jacobs, “Herkes Dan’in malikanelerine ve özel jetlerine sahip olmak ister” diyor. “Bu, ilham verici bir yaşam tarzı.”

İlk adım genellikle yerel olarak yankılanan bir marka geliştirmek. Eyaletten eyalete göre değişen kenevir düzenlemeleriyle, ulusal amaçları olan şirketler ya her yeni pazar için dikey olarak entegre edilmiş bir işletme oluşturmalı ya da daha az regüle edilmiş kenevir bazlı CBD ürünlerini test etmeli. Fakat, yasallaştırma yayıldıkça, hızlı bir şekilde ölçeklenme kabiliyeti yakında çok daha önemli olacak – ve benzer düşünceleri olan markalar, kendilerini bir başkasını tüketirken bulabilir.

Etiketler