
Dünyanın en popüler ücretli müzik platformu Spotify, lanse edilişinin ardından, bir haftadan daha az bir sürede Hindistan’da 1 milyondan fazla tekil kullanıcı (ücretli ve ücretsiz servisleri için) kazandığını duyurdu.
Spotify, Hindistan’da Şubat ayı sonunda piyasaya sürüldü ve Reliance Industries’in JioSaavn’ı ve Apple’ın Apple Music’i gibi iyi finanse edilen oyuncuların bulunduğu kalabalık ve fiyatlara duyarlı bir pazara adım attı.
İsveçli şirket, reklamların olduğu ücretsiz bir versiyon ve aylık 119 Hindistan rupisi (1.68 dolar) karşılığında erişilebilen ve reklamsız müzik dinleme olanağı sunan premium versiyon sunuyor.
1.3 milyarlık nüfusuyla 400 milyondan fazla akıllı telefon kullanıcısının bulunduğu Hindistan, İsveçli şirket için büyük bir pazar potansiyeli taşıyor.
Medya raporlarına göre, Tencent destekli Gaana aylık 80 milyon kullanıcıyla Hindistan’daki yayın pazarında birinci durumda. Spotify’ın dünya genelinde 207 milyon aylık aktif kullanıcısı ve 96 milyon abonesi var.
Spotify’ın Hindistan’da Amazon’un Prime Music’i, Alphabet Inc’in Google Play Music’i ve Xiaomi destekli Hungama gibi oyuncularla da rekabet etmesi gerekecek.