Paylaşımlı Mutfaklar Popülerleşirken Çinli Startup Panda Selected 50 Milyon Dolarlık Yatırım Aldı

South China Morning Post’un (SCMP) haberine göre, Uber’in eski CEO’su Travis Kalanick, Çin’deki yerel gıda işletmelerine emlak, tesis yönetimi, teknoloji ve pazarlama hizmetleri sunmayı planlıyor.

Kalanick’in bu alanda ilerlerken hızlı davranması gerekebilir. Teslimat siparişlerine odaklanmak için restoranları kendi alanlarına davet eden mutfaklar Çin’de hızla momentum kazanan bir konsept. Ve bir şirket bu yarıştaki ilk sırayı almış gibi görünüyor: Pekin merkezli bir ortak mutfak şirketi olan Panda Selected, Tiger Global Management öncülüğünde, daha önceki destekçileri DCM ve GenBridge Capital’in de katılımıyla C Serisinde 50 milyon dolarlık yatırım aldı. Bu turla birlikte şirketin toplam fonu 80 milyon dolara çıktı.

Bir yarış olduğu aşikar. SCMP’ye göre, Çin’in yemek teslimat pazarı halihazırda 37 milyar dolar değerinde; 2016 yılında Çin’deki 256 milyon kişi çevrimiçi yemek teslimat hizmetini kullandı ve bu yıl bu rakamın 346 milyona çıkması bekleniyor.

Bu oldukça yüksek bir rakam olmasına rağmen, 1.4 milyar olan Çin nüfusunun dörtte birinden az.

Panda Selected, bu kişilere ulaşmak için çok az zaman harcıyor. SCMP, çevrimiçi dağıtım hizmetlerinin şimdiden 1.300 şehre yayıldığını söylüyor. Yalnızca üç yıl önce kurulan Panda Selected; Şangay, Pekin, Shenzen ve Hangzhou da dahil olmak üzere Çin’in en büyük merkezlerini kapsayan 120 noktada faaliyet gösteriyor. Luckin Coffee, Kungfu ve TubeStation dahil 800’den fazla yerli yiyecek içecek servisi (catering) şirketiyle çalıştığını iddia ediyor. Şirket ayrıca, mutfaklarının tipik olarak 5.000 metrekare büyüklüğünde olduğunu ve her lokasyonda 20 restorana kadar ağırlayabileceğini söylüyor.

Şirketin kurucusu Haipeng Li’nin Bloomberg’e söylediğine göre, şirket bu yeni fonla önümüzdeki sekiz ay içinde bu sayıyı ikiye katlamayı bekliyor. ABD ile Çin arasındaki genel ilişkiler ve Çin’in kuralları sürekli olarak değişen iş ortamı göz önünde bulundurulduğunda, herhangi bir ABD merkezli şirketin Çin pazarındaki olası mücadelesi zor olacak gibi görünüyor.

Etiketler