L’Oréal’in İsviçreli su dağıtım teknolojileri şirketi Gjosa iş birliği ile geliştirdiği duş başlığıyla, standart koşullar altında 8 litre su kullanılarak durulanan şampuan, sadece 1,5 litre su ile durulanabiliyor.
L’Oréal, sürdürülebilir bir dünya için global ölçekte etkili adımlar atılması gerektiğinin altını çizmeye devam ediyor ve “Güzelliği Herkesle Paylaşmak” başlıklı sürdürülebilirlik taahhütleri kapsamında inovatif çözümler üretmeye devam ediyor.
Tüm dünyada, su tüketimi nüfus artışının iki katı hızla artıyor. BM’ye göre 2025 yılında gelindiğinde, dünya nüfusunun 2/3’ünün su sıkıntısı çekeceği öngörülüyor. Şampuan ve duş jeli durulanmasında suyun en efektif şekilde kullanılması büyük önem taşıyor. Bunu başarmak L’Oréal ile İsviçreli su dağıtım teknolojileri şirketi Gjosa iş birliği yaptı. L’Oréal ve Gjosa’nın birlikte geliştirdiği yeni teknoloji ürünü duş başlığı, su tüketimini % 70’e varan oranda azaltıyor.
Yeni duş başlığı, su damlacıklarına hız kazandırırken aynı zamanda durulama işleminin veriminden ödün vermeden suyun akışını kesiyor. L’Oréal bünyesinde çalışmalarını sürdüren bilim adamları, bu yeni teknolojiyi desteklemek ve şampuanlama işlemini optimize etmek adına, doğrudan duş başlığının içindeki hazneye koyularak uygulanan ve daha kolay durulanan şampuanları pazara sundu. Böylece yeni teknoloji, su sıçratmadan, su ve enerji tüketimini neredeyse % 70 oranında azaltarak gerçek koşullarda doğru durulama yapacak şekilde ayarlanmış oldu.
Konuyla ilgili açıklama yapan Gjosa’nın kurucuları Amin Abdulla ve Luc Amgwerd, “L’Oréal ile tüketicilerin beklentileri üzerinde temellenen ve örnek alınması gereken bir ortaklık hayata geçirdik. En ileri teknolojiyi kullanan ve tamamen yeni bir tüketici deneyimi sunan bu çalışma, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşılmasına da katkı sağlıyor” diye konuştu.
L’Oréal Araştırma ve İnovasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı Laurent Attal da konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “İlk sonuçlar, günlük hijyen uygulamalarımızda su tüketimini gözle görülür bir şekilde azaltan bu inovasyon için önemli veriler sunuyor. Bu çığır açan teknoloji, sürdürülebilir inovasyon vaatlerimizle bire bir örtüşüyor.”
L’Oréal laboratuvarlarında test edilen yeni duş başlığının prototipleri, pazara sunulmadan önce, şu anda Güney Afrika ve ABD dahil bazı ülkelerde kuaförlerde test ediliyor.