Toyota, Araba Üretimini Hızlandırmak İçin Microsoft’un HoloLens’ini Kullanıyor

Microsoft, 4 sene önce HoloLens artırılmış gerçeklik gözlüğünü tanıttı fakat üzerinden zaman geçtikçe tüketiciler tarafından unutuldu. Şimdi ise beklenmedik bir seyirciden ilgi görüyor: otomobil üreticileri.

Toyota, artırılmış gerçeklik gözlüğünün otomobil tasarımından üretimine kadar her şeyi iyileştirebileceğini düşünen otomobil üreticilerinden bir tanesi. Bu gözlükler, kullanıcıların 3 boyutlu görüntüleri gerçek dünyayla birleştirmesine olanak tanıyor.

Örneğin, Ford ve Paccar, HoloLens’i otomobil tasarımına yardımcı olması için kullanıyor. Daimler ise geçtiğimiz günlerde 3 boyutlu araç modelleri ve fren sistemleri gibi parçalar ile makineleri eğitmek için 100’ün üstünde HoloLens gözlüğü aldığını söyledi.

Fakat artırılmış gerçeklik pazarı hala küçük bir pazar: ABI Research’te artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik analisti olan Eric Abbruzzese, bu sene 2 milyondan fazla gözlüğün satılacağını tahmin ediyor. Bu pazarın büyük bir kısmı, teknolojiyi hala test eden şirketlerden oluşuyor. Abbruzzese, 2023 yılına kadar 29 milyona çıkacağını öngörüyor.

Bu teknolojiyi benimseyen otomobil üreticilerinin son örneği Toyota. Japonya’nın Aichi şehrindeki merkezinde çalışan Koichi Kayano ve diğerleri, HoloLens’i çeşitli görevler için kullanıyor. Kayano, gözlükleri, bir aracın boyasının ve paslanmayı önleyici kaplamalarının kalınlığının ölçülmesi sürecini hızlandırmak için kullanıyor.

Normalde bu işlem iki kişinin tüm gününü alıyor fakat HoloLens bunu tek bir kişi için 4 saate indiriyor. Kayano, “Bir HoloLens takıyorsunuz ve ölçüm noktalarını sanal olarak araç üzerinde görüyorsunuz; bu kadar basit.” diyor.

Ayrıca Toyota, fabrika zeminindeki yeni makineleri ölçekte ve 3 boyutlu olarak görselleştirmek için ve bu makinelerin nereye sığacağını belirlemek için gözlüğü kullanıyor. Aynı zamanda büyük araçların bir binaya sığıp sığmayacağını anlamaya yönelik benzer bir deney gerçekleştiriyor.

Ancak HoloLens hala uygulama zorlukları yaşıyor. Öncelikle, HoloLens pahalı bir yatırım; bir geliştirici sürümü veya işletme sürümü olmasına bağlı olarak gözlükler 3.000 veya 5.000 dolar tutuyor. Ayrıca donanım 2 buçuk yıl önce 0.5 kg olarak piyasaya sürüldüğünden beri güncellenmedi; bir kerede saatlerce giyildiği zaman ağır oluyor. Aynı zamanda şarjı iki ila üç saatlik sürekli kullanıma kadar dayanıyor.

HoloLens pazardaki tek giyilebilir artırılmış gerçeklik cihazı değil. Magic Leap’in geçtiğimiz günlerde piyasaya sürdüğü Magic Leap One gözlüğü ve ODG, Vuzix ve Epson gibi şirketlerin artırılmış gerçeklik gözlükleriyle rekabet ediyor.

Ancak maliyete ve çalışanların eğitimi için kaynak sağlamaya değip değmeyeceğine ilişkin endişelerden dolayı şirketler artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımını yavaşlatmış durumda.

Fakat Abbruzzese’ye göre, Toyota’nın boya kalınlığı ölçümü için HoloLens’i kullanması olası tasarrufların açık bir örneği. “Toyota, bunun ne kadar iyi ölçeklenebileceğine ve yatırım getirisini nasıl belirleyeceğine dair çok bilinçli bir karar verebilir.” diyor.

Toyota, şirketin şimdiye kadar kaç tane gözlük satın aldığını paylaşmayı reddetti. Ancak Microsoft, otomobil şirketlerinin bunları satın aldığını (Microsoft’un kendisinden veya bir tedarikçiden) doğruladı.

Toyota’nın HoloLens teknolojisi sadece test aşamasında olsa da, şirket yakın gelecekte piyasaya sunacağı bir aracın geliştirilmesine de yardımcı olduğunu belirtti.

Etiketler