Japon Startup Paidy, Kredi Kartsız Çevrimiçi Alışverişi Mümkün Kılmak Üzere 55 Milyon Dolarlık C Serisi Yatırım Aldı

Japon tüketicilerin kredi kartı kullanmadan çevrimiçi alışveriş yapabilmelerine olanak veren fintech şirketi Paidy, 55 milyon dolarlık C serisi yatırım aldığını açıkladı. Bu tur, Goldman Sachs’ın katılımıyla birlikte Japon şirketler grubu ITOCHU Corporation tarafından yönetildi.

Tokyo merkezli startup, bu seri ile birlikte, iki yıl önce açıkladığı 15 milyon dolarlık B serisi de dahil aldığı yatırımın toplamda 80 milyona ulaştığını açıkladı. Paidy’nin finansmanı ile ilgili dikkate almaya değer bir diğer gerçek şu ki, Japon startupa göre önemli bir miktar topladı; özellikle de kurucuları Japon olmayan bir Japon startupına göre.

Paidy piyasa sürüldü çünkü Japonya’nın kredi kartı penetrasyon oranı yüksek olsa da kullanım oranları nispeten düşük (online alışverişlerde bile). Bunun yerine, alışveriş yapan kişiler, teslimatta veya Japonya’nın birçok şehrinde birleşik lojistik/ödeme merkezleri olarak işlev gören marketlerde nakit ödeme yapıyor.

Bu, alıcılar için uygun bir şey çünkü çevrimiçi olarak kredi kartı bilgileri girmelerine veya dolandırıcılık konusunda endişelenmelerine gerek kalmıyor. Fakat, henüz ödenmemiş veya henüz teslim edilmemiş ürünler için nakit para ihtiyacı duyan işletmeler için bir zorluk.

Paidy, kullanıcıların bir hesap oluşturmadan veya kredi kartı kullanmadan çevrimiçi alışveriş yapmasını mümkün kılıyor. Eğer bir satıcı Paidy kullanırsa, müşterileri telefon numaralarını ve email adreslerini girerek hesaplarını ödeyip ayrılabiliyor. Ardından Paidy, SMS veya ses ile gönderilen dört haneli bir kod ile doğrulama yapıyor. Müşteriler her ay bir markette veya banka transferleri veya otomatik borçlandırma yoluyla (taksitlendirme ve abonelik planları da mevcut) Paidy kullanarak yaptıkları tüm işlemleri kapsayan faturalarını ödüyorlar.

İşletmeler için değer önerisi ise şöyle: Paidy, işletmelerin müşteri tabanını artırabilir ve makine öğrenimi algoritmalarını kullanarak işletmelerin ödemelerini alacaklarını garantileyebilir. Şirket, şu anda 1.4 milyon aktif Paidy hesabı olduğunu iddia ediyor. Hedefleri ise, daha büyük satıcılara ve çevrimiçi işlemlere genişleyerek 2020 yılına kadar bu sayıyı 11 milyona çıkarmak.

Basın açıklamasında Paidy’nin CEO’su ve kurucu ortağı Russell Cummer, “Paidy’nin iş konseptinin Japonya’nın en prestijli gruplarından biri olan ITOCHU tarafından oldukça değer görmüş olmasından onur duyduk. Bu bağ aracılığıyla, Paidy’nin çözümlerini daha geniş bir kitleye ulaştırmak için yeni satıcılarla işbirliği yapmayı umuyoruz.” dedi.

Etiketler