Turkcell Stratejik Markalar ve Kurumsal Pazarlama Direktörü Ömer Barbaros Yiş ile Pazar Sohbeti

Hepinize merhaba. Bugün DigitalTalks Pazar Sohbetleri‘nde Turkcell Stratejik Markalar ve Kurumsal Pazarlama Direktörü Ömer Barbaros Yiş ile birlikteyiz.

Ömer merhaba, öncelikle sohbet davetimi kabul ettiğin için teşekkür ederim. Bize biraz Turkcell’deki sorumluluklarınla ilgili bilgi verebilir misin?

Merhaba Ozan, Davetin için ben de çok teşekkür ederim. Turkcell’de 3 ana sorumluluk alanım var diyebilirim. Birincisi kurumsal pazarlama. Kurumsal müşterilerimiz için yaptığımız tüm pazarlama aktivitelerini içeriyor. Tasarladığımız kampanyalardan, yaptığımız işbirliklerine, düzenlediğimiz etkinliklerden, kurumsal ürünlerin fiyatlandırmasına kadar uzanan geniş bir alan. İkincisi pazarlama iş geliştirme projeleri. Burada ağırlıklı spor kulüpleriyle yaptığımız işbirlikleri (Galatasaray, Bursaspor ve Trabzonspor ile ortak yürüttüğümüz işler şu anda) ve yepyeni Turkcell’e kazandırdığımız yeni iş alanlarında geliştirdiğimiz işler var. Bu yeni işleri çok yakında sıkça duyacağız. Üçüncüsü genç müşterilerimizin, kadınlarımızın ve Turkcell Platinum müşterilerimizin hayatına dokunan işler yaptığımız, odaklı pazarlama adı altında yönettiğimiz uygulamalar dünyamız var.

Turkcell çok büyük bir yapı ve birçok farklı segmentte müşteriniz var. Öncelikle senden bu konuda bilgi almamız çok iyi olur.

En üst yapıda bireysel ve kurumsal olarak iki ana yapı var diyebiliriz. Daha sonra bu yapılar aşağıda da alt kırılımlara ayrılıyor. İhtiyaçları gerçekten birbirinden çok farklı ve kitlesel kampanyalarla yönetemeyeceğiniz alt müşteri grupları var. Bu müşteri gruplarını da alt kırılımlarda yönetmeye çalışıyoruz. Örnek vermek gerekirse gençler, esnaflar bu alt kırılımlara birkaç güzel örnek

Dilersen bugün sadece GNÇ Turkcell’e odaklanalım. Siz bu segmenti nasıl tanımlıyorsunuz? Neler paylaşmak istersin? 26 yaş altı herkes GNÇ Turkcell üyesi olabilir değil mi?

26 yaş altı herkes GNC uygulama dünyamıza gelebilir. Üstelik Turkcell’li olmak zorunda da değiller 🙂 Bizim Türkiye’deki tüm gençlere fayda sağlama vizyonumuz var. Bu doğrultuda da ilerliyoruz.

Eminim gençlerin teknoloji, akıllı cep telefonları ile ilişkileri üzerine farklı araştırmalar yapıyorsunuzdur. Ne gibi sonuçlarla karşılaşıyorsunuz bu araştırmalarda? Elinizde büyük bir veri var diğer tarafta. Neler gözlemliyorsunuz? Trend ne yönde gelişiyor? 

Çok net çıkarımlar var burada. Gençler akıllı telefonlarıyla yapışık yaşıyorlar. Bizim sonradan görerek şaşırdığımız dijital dünyadaki gelişmelerle beraber büyüyorlar ve onlar için çoğu gelişme çok normal. Her zaman gelişen teknolojiyle beraber daha da çok yenilik bekliyorlar. Onları mutlu etmek için her zaman çok çalışmak gerekiyor bizim tarafta, bizi biraz yoruyorlar diyebilirim 🙂 Her yeniliğe çok açıklar, ama en ufak bir memnuniyetsizlikte alternatif tekliflere de bir o kadar açıklar. Onlar için devamlı bağlı olmak, dolayısıyla cep telefonlarında internet olmazsa olmaz. Eskiden yapışık parmaklar derdik genç segmente, SMS atmaya doyamazlardı; şimdi mesajlaşma uygulamalarında; BİP, WhatsApp gibi; yazışmaya doyamıyorlar. Reyting birincisi onlar için YouTube. Sosyal medya onlardan soruluyor, Facebook Instagram dersleri torunlardan alınıyor. Sosyal medyadaki yorumlara da gayet önem veriyorlar. Dijital dünyaları bizlerden çok daha geniş diyebilirim 🙂

Gençleri Turkcell’e çekmek için neler yapıyorsunuz? GNÇ App’i tekrar tasarladınız yanılmıyorsam. Nereden doğdu bu ihtiyaç? Neler paylaşmak istersin? Başka yenilikler görecek miyiz?

Dediğim gibi beklentileri çok yüksek, biz onlara sunduğumuz dünyayı devamlı yeniden tasarlamak zorundayız. İnternet onlar için olmazsa olmaz ve internet harici başka tekliflerle de çok ilgilenmiyorlar. Teklifleri bizim istediğimiz zamanlarda değil, kendi hayat akışlarını bozmadan; ne zaman ihtiyaç duyarlarsa o zaman kullanmak istiyorlar. Hayat hızlı akıyor onlar için, dolayısı ile internet hızı da bir o kadar önemli. Örnek vermek gerekirse BİP sürpriz noktalar kampanyasında haritada gösterilen internet hediyesini almak için minibüs yolculuğu yapmaktan geri durmuyorlar.

Biz de onlarla paylaşımımızı nasıl arttırırız diye düşündük ve dünyada bir ilki hayata geçirdik. Şebekemizin boş vakitlerini onlarla paylaşmaya karar verdi ve Çatlat kampanyasını lanse ettik. Gençlerimiz haftada 2 gün sürpriz günlerinde, ne zaman isterlerse yumurtalarını çatlatıyor ve o anki şebeke uygunluğuna göre internet sürprizlarini kapıyorlar. Üstelik hediyemiz hep internet; tam da onların dilediği gibi.

Birçok sürprizimiz olacak; okula dönüş zamanını heyecanla bekleyebilirler.

Ömer değerli paylaşımların için teşekkür ederim. Eklemek istediğin başka bir nokta var mı?

Ekim’de bir daha görüşelim Ozan. Yeni sürprizlerimiz üzerine bir sohbet daha gerçekleştiririz 🙂

Anlaştık Ömer 🙂 Çalışmalarınızda başarılar dilerim. Umarım ilerleyen dönemde seni bir etkinliğimizde ağırlama şansımız olur. İyi pazarlar dilerim.

Etiketler